Társasjátékok

( A )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Agricola
A játék 12 éves kortól ajánlott 1-5 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

Közép Európa 1670 körül. Az 1348 óta tomboló pestist legyőzték. A civilizált világ újra éledt. Az emberek rendbehozzák és fejlesztik kunyhóikat. A mezőket szántani, megművelni és aratni kell. Az előző évek éhínsége az embereket arra bíztatta, hogy egyenek több húst. (Ez egy olyan szokás, amit a népesedés, a növekvő jómód hatására mára elhagytunk.)
(A fordítás Szunyi munkája.) Lap teteje

 

At the Gates of Loyang
A játék 10 éves kortól ajánlott 1-4 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

Kína, 2000 évvel ezelőtt: Loyang felemelkedett, hogy a Han dinasztia fővárosává és a régi Kína négy
nagy fővárosának egyikévé váljon. Az ekkor virágzó városnak a gazdasági fellendüléséhez jobb ellátásra van szüksége
az alapvető élelmiszerekből. Ezeket a helyi földművesek szolgáltatják, akik búzát, tököt, répát, kínai kelt,
babot és póréhagymát termesztenek a földjeiken. A földművesek minden betakarítás után Loyang kapuinál gyűlnek össze,
hogy portékáikkal kereskedjenek. Ellátják az állandó vásárlóikat, vagy nagy haszonnal adják el zöldségeiket az alkalmi vásárlóknak.
A zöldségekkel a piaci bódéknál is lehet kereskedni, vagy vetőmagként is fel lehet használni és el lehet vetni őket.
Ha a földműveseknek olyan zöldségekre van szükségük, amelyek nincsenek a saját készletükben,
akkor azokat megvásárolhatják a boltban. Ezen kívül 20 különböző, egyedi képességekkel rendelkező segítő támogatja őket.
Az lesz a legsikeresebb földműves, aki adott idő alatt a legmesszebbre jut el a Jólét Ösvényén.
Minden lépés több és több pénzbe kerül. A pénzre azonban a beruházásoknál is szükség van.
A földműveseknek meg kell találniuk a megfelelő egyensúlyt.
(A fordítás BZ munkája)
Lap teteje

 


Asteroyds
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb 30 perc

Valamikor réges-rég...
Az Ujitos  rendszer: Egy kicsi barátságtalan bolygó, és egy szeszélyes aszteroida mező - az Elveszett Raj - kering egy
halálos vörös csillag körül. Nincs gazdagság, nincsenek értékes ásványok. Ujitosnak semmilyen stratégiai értéke sincs
sem a Federarchy,  sem az Astrocracy,  sem az Umpyrius számára. Mégis néhány kezdeményező készséggel teli
űrverseny szervező versenyeket visz erre a sziklás senki földjére.  És a közelmúltban, Maryius Valentinus, a mega-
gazdag vállalkozó  átvette az Ujitos rendszert. A legveszélyesebb, legvadabb, legsodróbb,  és legrangosabb verseny, a
Független Versenyek halálfutamának születése volt ez... A harminc legjobb pilótából hat készen  áll arra, hogy részt
vegyen ebben a heves és könyörtelen versenyben, ahol egy a  cél: győzni minden áron!
Az ujitosi Elveszett Raj halálfutamát szavazták meg a “a Független Versenyek legveszélyesebb eseményé"-nek a
tizenegyedik egymást követő évben a Toberas Ardicentes magazinnál.
(A fordítás Dunda munkája.)
Lap teteje




Andromeda
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb 60 perc

Az Androméda galaxis Bolygóközi Szövetsége azt szeretné, ha gazdaságukba
vagyonos földi kereskedők fektetnének be. A befektetések ellenőrzésére minden, a földieket
különösen érdeklő bolygó köré három gazdasági központként szolgáló műholdat állítottak
pályára. Így egyrészt elérik, hogy a földiek magukon a bolygókon nem jelennek meg,
másrészt pedig azt remélik, hogy versenyt indukálnak a befektetésben érdekelt kereskedők között, és azok a
verseny miatt még többet fektetnek be. Annak megakadályozására, hogy emberek titkos megállapodásokkal fölosszák maguk között
a gazdasági központokat, a Bolygóközi Szövetség előírja, hogy minden üzleti tevékenységet a felügyeletük alatt kell elvégezni.
Kémeik ügyelnek arra, hogy a kereskedők  ne tévedjenek  tilosba.
(A fordítás Kkata munkája.) Lap teteje


Anno 1701
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A játékosok Királynőtől kapott feladata egy, a Korona számára hírnevet és gazdagságot hozó kolónia alapítása a világ túloldalán. Mindenki már sikeresen letelepedett egy szigetre, amelyen van néhány telepese illetve különböző nyersanyagforrásai. Az erőforrásokat felhasználva kell a kolóniát új épületekkel fejleszteni, hajókat építeni és a környező szigeteket is felfedezni és kolonizálni. A Királynő végig figyelemmel kíséri az új birodalom növekedését. Akinek a legmegfelelőbben fejlődik a kolóniája, az elnyeri a Királynő kegyét és megnyeri a játékot.
(A fordítás Centaur munkája.)
Lap teteje

 


Altamira
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Altamira, i.e. 11765. A többi vadásszal együtt egy  barlangban élsz. Esténként a tábortőz
mellet döntitek el, hogy a következı nap ki megy vadászni. İ lesz az, aki élelmet, szırmét hoz,
és anyagot az új fegyverekhez. Egy ilyen vadászat során nemcsak kardfogú tigrissel,
bölénnyel, illetve barlangi medvével kell megküzdeni, hanem a szomszédos törzsek
vadászaival is, akiken felül kell kerekedni a siker érdekében. Aki ezt a legügyesebben csinálja,
és a legnagyobb zsákmányt szerzi, azt a többiek sikeres vadászként fogják elismerni.
(A fordítás CsaBull munkája.) Lap teteje


a la Carte
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Az "A la Carte"-ban a játékosok séfek szerepét veszik fel, és különböző fogásokat próbálnak elkészíteni. Fel kell melegíteniük sütőiket és "ügyesen" kell ételeiket fűszerezniük. Az elkészített ételek csillagokat érnek és/vagy győzelmi pontokat, az odaégett vagy túlfűszerezett fogások viszont a szemetesben végzik és nem hoznak pontot. Az első 3 csillagot szerzett vagy a legtöbb győzelmi pontot gyűjtött séf lesz a győztes. (A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Age of Empires III: The Age of Discovery
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

A XV. század vége – egy új kor hajnala. Néhány európai felfedező egy új, Indiába vezető kereskedelmi útvonal után kutatva új, eddig ismeretlen földterületre bukkant. Az első beszámolók furcsa emberekről, egzotikus állatokról és mesés gazdagságról szóltak. Hajóskapitányok és kalandorok érkeztek először az Újvilágba kincsek után kutatva, majd nemsokára gyarmatosok, katonák, kereskedők és misszionáriusok követték őket a meggazdagodás reményével. Új gyarmatok jöttek létre és nemsokára megkezdődött a versengés az európai nagyhatalmak között. Irányítsd Te az egyik európai gyarmatosító nemzetet és követelj magadnak jussot az Újvilágban! A győzelemhez többféle úton is eljuthatsz: Fedezz fel és gyarmatosíts új területeket; tegyél szert minél több új árura és erősítsd meg gazdasági hatalmadat; fejlessz ki új technológiákat és fejleszd az infrastruktúrát az óhazában; építs flottát, ami uralja a kereskedelmi útvonalakat; és építs hadsereget, amivel megvédheted a jussodat! A győztes fürdik a sikerekben és hatalmas gazdagságban dőzsöl, míg a vesztesről csak egy lábjegyzet szól a történelemkönyvekben. Ez a Felfedezés Kora, a Birodalmak Kora! (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Amyitis
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 75 perc

IE. 590. Nebuchadnezzar, Babilon királya, feleségül vette a fenséges Amyitist, Media király lányát. De a szépség sóvárgott hazája dús növényzete után, így Nebuchadnezzart kérte, hogy építsen egy gyönyörű függőkertet neki. A babiloniak készek arra, hogy elfogadják ezt az óriási kihívást – ami az országukról az eljövendő századok számára is kitörölhetetlen nyomot hagy...
A játékosok nemes babiloniakat alakítanak és minél nagyobb tekintélyt szeretnének szerezni. A játék folyamán arra törekednek, hogy növeljék a státuszukat azáltal, hogy kerteket építenek, az öntözéshálózatokat a kertek locsolására, és kereskednek. A játék végén, amelyik játékosnak a legnagyobb a tekintélye, az nyer. (A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje

 

Aqua Romana
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A víz alapvetően szükséges és elengedhetetlen a Római Birodalom fejlődéséhez. Az elegendő víz ellátást biztosító vízvezetékeket a legszakképzettebb mesterek építették az ókor leglélegzetelállítóbb építményei, amelyek hatalmas területeket hidaltak át. A mester építők diadalmaskodtak a mély völgyek problémái és a nehéz terepviszonyok felett technikai eszközök nélkül. Versenyezz a többi játékossal és próbáld a leghosszabb vízvezetéket megépíteni. (A fordítás WellAgent munkája.) Lap teteje

 

Antler Island
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Az Agancs-sziget szarvasbikái felkészültek a párzási időszakra. Csak a legfürgébb és legerősebb kaphatja el a szép őzike lányok pillantását,
úton a leggazdagabb legelők felé. Sose feledd, nem az számít, milyen hosszú az agancsod, hanem az, hogy hogyan használod!
A játékosok egy-egy szarvasbikát irányítanak az Agancs-szigeten.
Párzási időszak van és a szarvasbikáknak meg kell próbálniuk annyi őzsutát meg…ismerni, amennyit csak tudnak
(fiatalabb játékosok vagy érzékenyebb felnőttek esetén a „megpuszilni” kifejezés használata ajánlott).
Ahogy a szarvasbikák a szigetet járják, legelnek, hogy karban tartsák erejüket, hogy agancsot növeszthessenek és harcolhassanak.
Csak a legerősebb szarvasbika vonz elég őzikét ahhoz, hogy fenn tudják tartani a következő generációt.
(A fordítás X-ta munkája) Lap teteje

 

Aranyásók
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-10 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok vagy a szorgos aranyásók bőrébe bújnak, és csákányt ragadva leereszkednek a hegyek tárnáiba, vagy pedig szabotőrökként akadályozzák és hátráltatják a többiek arany utáni kutatását. A két csapat tagjainak támogatniuk kell egymást - legalábbis miután kiderült, ki melyik csapatba tartozik. Az aranyásók akkor járnak sikerrel, ha eljutnak az aranyig; ekkor egymás között megosztoznak a leleten, a szabotőrök viszont csak a fogukat csikorgathatják. Ha azonban a szabotőrök győznek, őt osztoznak az aranyon, és az aranyásók üres zsebbel kulloghatnak el. Csak az osztozkodáskor derül ki, hogy ki kicsoda valójában. A végső győztes az a játékos, akinek három játék után a legtöbb aranya van.
(A fordítás Thaur munkája.)
Lap teteje



Acquire
 A játék 12 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb 90 perc

Ez a Sid Jackson klasszikus a kiadóktól függően számos formát vett fel az évek során. A játékosok üzletekbe próbálnak befektetni, igyekezve a tőke nagyobb részét megtartani. Ahogy az üzletek lapkalerakással bővülnek, elkezdenek egyesülni, a megszerzett üzletek legnagyobb tőkéseinek figyelemre méltó prémiumot hozva, melyet más üzletláncokba invesztálhatnak be. A megszerzett üzlet minden befektetője eladhatja részesedését jelenlegi árán vagy elcserélheti azt egy újabb, nagyobb üzlettel, 2 :1 arányban. A játék célja a legnagyobb vagyon megszerzése. (A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje


Age of Discovery
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A XV. és XVI. században Európa királyi házai felfedezőket és hódítókat küldtek a világ minden szegletébe azzal a céllal, hogy új területeket fedezzenek fel és szerezzenek meg, ezzel növelve az uralkodó befolyását és vagyonát. Azonban még a hatalmas vagyonnal rendelkező királyi házak sem tudták sokáig finanszírozni ezeket az utakat, így tárt karokkal fogadtak minden magánbefektetőt, aki kész volt az expedíciók támogatására. Királyod felkínálja számodra a lehetőséget, hogy olyan híres felfedezők útjaiba fektesd be pénzedet, mint Kolombusz, vagy Magellán. Fel kell szerelned egy flottát, majd azt a legjövedelmezőbbnek tűnő utakon kell elindítanod. Ehhez természetesen sok pénzre lesz szükséged, amit kereskedelmi szerződések teljesítésével szerezhetsz meg. Ki tudod elégíteni a kereskedők és a felfedezők igényeit? Itt az idő, hogy vagyont és dicsőséget szerezz a Felfedezések Korában! (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Angkor
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A XII. században elkészült Angkor Wat, a világ legnagyobb templom-komplexuma. Az építők isten-királyoknak tartották magukat és úgy hitték, hogy a haláluk után eggyé válnak istenükkel, ezért mindegyikük megépítette saját szentélyét, más-más istenségnek ajánlva azt. Az építkezés lassan haladt, a munkát újra és újra meg kellett szakítani, mivel az őserdő elérte a szentélyeket és benőtte az épületeket. Egyedül a gyorsan kiásott árkok tudták feltartóztatni a növekvő dzsungelt. (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Aquaretto
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Minden játékos egy vízi állatkertet üzemeltet. Megpróbálnak minél több látogatót a saját állatkertjükbe csábítani,
majd a látogatók után minél több pontot szerezni. Ha egy játékos sikeresen működteti a vízi állatkertjét, akkor lehetősége van bővíteni azt.
Ha a medencék már tele vannak, akkor a felesleges állatok a gyűjtőmedencébe kerülnek, amikért a játék végén mínusz pontok járnak.
(A fordítás CsaBull munkája.) Lap teteje

 

Attika
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Mindegyik játékos egy-egy városállam felépítésére törekszik. Ehhez templomnak, színháznak, jósdának, egy kikötőnek hajókkal, szőlőhegynek, pincéknek és sok más mindennek kell helyet találni a görög félszigeten.  A játékosoknak gyorsaknak kell lenniük, hogy megszerezhessék a legkedvezőbb területeket, illetve elzárják azokat a többi játékos elől. Az építkezés mindazonáltal drága. Aki spórolni akar, annak ki kell használnia a föld természetes erőforrásait, és figyelnie kell a helyes építési sorrendre is, vagyis hogy épületei megfelelő módon kerüljenek egymás mellé. (A fordítás Adhemar munkája.) Lap teteje

 

Anasazi
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Anasazi törzsei Amerika délnyugati részén éltek és gyakran kanyonok falába vájt barlangokban
építették ki lakhelyeiket. Ezek a települések ismeretlen okok miatt a 13. században lakatlanná váltak.
Mivel ezek nagyon jól elrejtettek és nehezen megközelíthetőek voltak, csak a 19. században vezetett
expedíciók során fedezték fel a helyszínt és az általa rejtett kincseket. A játékosok különböző
expedíciókban vesznek részt és így fedezik fel a játék során Anasazi négy törzsének házait és kincseit.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje


Amun-Re
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A fáraók földjén. A játék a fáraók ideje alatti, ókori Egyiptomban játszódik. A játékosok az egymással versengő dinasztiák bőrébe bújnak. A játék folyamán felhasználják befolyásukat különböző tartományok feletti ellenőrzésnél, valamint piramisokat emelnek majd. Amikor minden játékos három tartomány felett megszerezte az ellenőrzést, az „Ó-birodalom” ideje lejár, és az első pontértékelés következik. A pontok nagy része az elkészült piramisokért jár majd. Ezt követően a teljes játéktábla kiürül, a piramisok és az építőtéglák kivételével. A játék második része az „Új-birodalom” alapításával indul. A játékosok a játékot azonos módon játsszák az előbbivel, ami a második pontozó fordulóval zárul. A játék győztese a legtöbb pontot szerző játékos lesz. (A fordítás Barbate munkája.) A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Ark Of The Covenant
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Józsué Izrael gyermekeit elvezette az Ígéret Földjére, és most a ti felelősségetek, hogy segédkezzetek az utak, városok és templomok megépítésében, valamint a juhnyájak megszaporításában. A városokba pedig küldjetek prófétákat, hogy bűnbánatról prédikáljanak. Végezzétek el szent feladatotokat, és a Frigyládával járjátok körbe az országot. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Atlantic Star
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A XIX. század végére szerfelett kedveltté váltak a tengeri utazások. Ennek megfelelően nagy konkurencia harc alakult ki az utazásszervezők
közt – és a charter-ügynökségekben, mivel mindenki a legszebb hajóval akart utazni. (A fordítás Plenni munkája.) Lap teteje


Animalia
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

Nagy az izgalom az állatnemesítők között. Eljött a kiállítás ideje! Mindenki minél érdekesebb állatkollekciót próbál meg összeállítani. Van itt mindenféle jószág. Tündéri édi-bédi állatbébik, díjnyertes bajnokok, kiemelkedő okostojások, ravasz tolvajok, kíváncsi kémek, „önzetlen” kópék, és ahogy lenni szokott, negatív mihasznák is. Légy te a legügyesebb állatnemesítő, tartsd meg a legjobb állatokat, az értékteleneket meg sózd rá a konkurenciára! (A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

A Bagdadi tolvaj
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Bagdad városában a játékosok megpróbálják a kincseket a palotákból ellopni. A játékosok a tolvajokkal megpróbálnak bejutni a palotákba,
az őrökkel pedig megpróbálják megakadályozni a bejutást. Az a játékos, aki a legtöbb kincset gyűjti össze megnyeri a játékot.
(Forrás Piatnik.) Lap teteje

 

Át a sivatagon
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

5 Beduin törzs kezdi belakni az üres sivatagot. Karavánokat hoznak létre, birtokba veszik a forrásokat, az oázisokhoz utakat építenek ki , mialatt sivatagi területeket zárnak körül, ezáltal pontokhoz jutnak. Minden fordulóban 2 tevét teszel a táblára. De a sivatag legsikeresebb lordjaként vajon melyik karavánodat fejleszted? (A fordítás ef munkája.) Lap teteje

 

Alhambra
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

+ Der Palast von Alhambra: Die Gunst des Wesirs +
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Der Palast von Alhambra: Die Tore der Stadt - Die 2. Erweiterung
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Világraszóló versenyt hirdettek ki az Ibériai-félszigeten, mely szerint mindenki felépítheti saját Alhambráját. Európa és az arab országok legjobb építőmesterei érkeznek Granadába, hogy mesterségbeli tudásukat bebizonyítsák. Az építtetőknek gondoskodniuk kell arról, hogy az építési költségek a megfelelő valutákban rendelkezésre álljanak, hiszen az Alhambra megépítésében résztvevők, legyenek akár kőfaragók Északról vagy kertépítők Délről, mind meg kívánják kapni megérdemelt bérüket. Az ő segítségükkel bástyák emelkednek, kertek virulnak, pavilonok, árkádok épülnek, szerájok és paloták magasodnak az építési területeken. Ki építi a legnagyobb, legértékesebb vagy a legbiztonságosabb Alhambrát. (Forrás: a játék szabálya) Lap teteje

 

Aloha
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

1960-ban vagyunk. A sziget-turizmus robbanásszerűen növekszik. A te feladatod, hogy az utazási irodád számára új nyaralási célhelyeket kutass fel. Üzleti útra repülsz egy gyönyörű szigetre azzal a céllal, hogy te szerezd meg a legtöbb helyet a legfontosabb partszakaszokon.
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Alchemist
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 40 perc

‘Dupla, dupla munka és baj; Tűz ég az üst alatt, lesz itt baj.’ (Macbeth, 4. Szín, 1. Jelenet)
Egy alkimista verseny kezdődik. Eme misztikus művészet tehetséges művelői megtöltik üstjeiket különös hozzávalókkal, így készítve újabb és erősebb varázsitalokat, ezáltal nyerjenek hírnevet és dicsőséget. Hírnév úgy is szerezhető, ha lemásolják egy másik versenyző bájitalát. Továbbá minden versenyzőt hajt egy személyes és titkos cél: az iskolájuk által leginkább díjazott hozzávalók minél többszöri használata. Az a játékos, aki a legtöbb hírnévpontot szerzi meg, ügyesen felhasználva nyersanyagait, győz, és innentől kezdve Adeptus Supremus névvel illetendő. (A fordítás Rollox munkája.) Lap teteje

 

Appenzell Sajtvára
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Egerek versengenek különféle finom sajtokért Appenzell labirintusos várában. De vigyázat, nem csak sajtok rejtőznek a várban, hanem csapdák is, és az óvatlan éhenkórász egér hamar fogságba eshet. A játék addig tart, míg az egyik csapat egér meg nem szerez 4 különféle sajtot, vagy rosszabb esetben egy csapat 3 tagja fogságba nem esik.
(A leírás Artax munkája.) A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin első számában. Lap teteje


Aladdin's Dragons
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

E mesés, varázslatos társasjáték Aladdin világába röpít bennünket: repülő szőnyegek, csodalámpák, értékes ereklyék és sárkányok által őrzött kincsek is alkotják a játék elemeit. A vakliciten alapuló játék körmönfont stratégiájával kihívást jelent a gyakorlott társasjátékosoknak is, ám szórakoztató és izgalmas az alkalmi vagy fiatalabb játékosok számára is. (A leírás Gyime munkája) Lap teteje

 

Abalone
A játék 7 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A világ egyik legsikeresebb stratégiai, logikai játéka, melynek sikere az egyszerűségéből adódik. A játékszabály percek alatt elsajátítható és kezdődhet a küzdelem, melyhez a sakk játékhoz hasonló logikai és kombinációs készség szükséges. A játékfelületen fehér és fekete golyók sorakoznak egymással szemben. Vajon kinek sikerül az ellenfél golyóját kilökni a játékmezőn kívülre? (Forrás: a játék szabálya) Lap teteje

 

Az 1000 tükör vára
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Gyermek játék!
Viktor az 1000 tükör várában lakik, ahol mindig elvesznek a dolgai! Segíts Viktornak megtalálni a dolgokat!
Nézz be a várba és használd a folyosókon lévő tükröket. Így minden sarokba be tudsz kukkantani.
A megtalált dolgokért üveggyöngy a jutalom. A játékot az a játékos nyeri, aki a legtöbb üveggyöngyöt gyűjti. (Forrás: Piatnik) Lap teteje

 

Alfredo's Food Fight
A játék 5 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Gyermek játék!
A játékosok célja, a húsgombócokat a villával Alfredora úgy kilőni, hogy azok a tányéron maradjanak.
Ez nem is olyan egyszerű, mert Alfredo folyamatosan forog.
(Forrás: Piatnik) Lap teteje

 

Alexandros
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Nagy Sándor és serege míg Perzsiába ért, átszelte az egész Keletet, közben hatalmas területeket hódítva meg. Annak érdekében, hogy a megszállt területeken fenntartsa a békét és egyúttal hadvezérei hűségét is erősítse, kormányzóvá nevezte ki őket az új gyarmatokon. Feladatukká tette a közigazgatás kiépítését és az adók begyűjtését. Természetesen mindegyikük próbál annyi jól jövedelmező gyarmatot meghódítani, amennyit csak lehet, mivel csak így lehet Nagy Sándor kegyeit elnyerni és a játékot megnyerni. (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Ahoy
A játék 5 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Gyermek játék!
A verseny során tengeri állatról tengeri állatra kell ugrálnod.
Próbálj megtenni 6 kört minél gyorsabban és végül a csónakhoz eljutni.
(A fordítás Kokix munkája.)
Lap teteje



Attila
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Ebben a játékban az Attila korabeli 6 nép irányításában kell minél több befolyást
szereznünk, miközben mindegyik nép fokozatosan betelepül Európába. Ahogy telnek a
századok, egyre nagyobb konfliktusok alakulnak ki a népek között, melyek előre nem
látható módon átrendezhetik az erőviszonyokat.  (A leírás Jani munkája) Lap teteje


Au Backe!
A játék 5 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Gyermek játék!
Találd meg a kezedben lévő 15 kártya párját a csirkeudvarban (asztalon). Ehhez nagyon jó memóriára van szükséged,
hiszen nagy a nyüzsgés az udvarban. Sokféle állat felbukkanhat, s néha kellemetlen meglepetésben is részed lehet.
De a kellemetlenséget hamar eltüntetheted egy ásóval. A játékot az a tyúk nyeri, aki leghamarabb megtalálja az összes kártyája párját.
(A leírás Artax munkája) Lap teteje