Társasjátékok

( B )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Bohnanza
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Méghogy ez babra megy! A játékosok babokkal kereskednek, amelyeket a babföldjeiken termesztenek, majd betakarítás után igyekeznek a lehető legnyereségesebben eladni. Minél több azonos bab található egy babföldön, annál nagyobb nyereség érhető el a betakarított babok eladásával. A játékosok azonban gyakran rákényszerülnek arra, hogy a termést túl korán, túlságosan alacsony áron adják el; olykor pedig a betakarított bab egyáltalán nem hoz hasznot. A játékosok célja az, hogy a babkereskedelem révén a lehető legtöbb babtallérra tegyenek szert. (A fordítás Adhemar munkája.) Lap teteje


 

Battlestar Galactica
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 180 perc

A Cylonokat az ember teremtette. Azért készültek, hogy megkönnyítsék az életet a Tizenkét
Kolónián. De aztán eljött a nap, amikor a Cylonok eldöntötték, megölik gazdáikat. Hosszú
és véres küzdelem után fegyverszünet született.  A Cylonok eltávoztak egy másik világba,
melyet sajátjuknak tekintettek. 40 évvel később visszatértek, és az emberiséget a kihalás
szélére sodorták. Az emberiség maradéka a Battlestar Galactica vezetésével menekül egy,
a legendákból ismert világ felé, melynek neve: Föld.
Az emberiség egyetlen reménye, hogy megtalálja a Földet, miközben a Cylonok
fáradhatatlanul üldözik őket. Ahogy az erőforrásaik tovább apadnak, rájönnek, hogy az
ellenség már emberi alakot tud ölteni, és már beépült a flottába.
A Battlestar Galactica társasjáték egyedülálló játékélményt nyújt a maga nemében. Más
játékokkal ellentétben, ahol a játékosok egyedül küzdenek, a BSG egy csapatjáték, amiben
az, hogy melyik játékos melyik csapatba tartozik, titokban marad.
A játék kezdetekor minden játékos titokban valamelyik csapat tagja lesz. A két csapat az
emberek és a cylonok, és mindkét csapatnak különböző játékcéljai vannak. Az emberiség a
Földre vezető utat keresi, míg a cylonok egyszerűen ki akarják irtani az emberiséget. A
játékosok együtt nyernek és veszítenek a társaikkal, de előbb persze rá kell jönniük, ki
is van egyáltalán tényleg az ő oldalukon.
(A fordítás Gápel Ákos munkája) Lap teteje


Burgen Land
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékos kedvű király, az épülő kastélyokra vonatkozó építési engedélyeket egy játékhoz kapcsolta. Minden játékos 3 kastélyt épít, egy pirosat, egy kéket és egy sárgát. Minden azonos színű kastélynak egy sorban kell lennie. Az hogy éppen ki mit építhet, a kockadobás által mozgatott korona határozza meg. A különböző típusú kastély kártyák különböző értékűek. A cél minél értékesebb kastélyokat építeni, s lehetőleg akkor kiváltani értékelést, mikor a saját adott színű kastélyunk értékesebb, mint az ellenfélé.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje


Die Burgen von Burgund
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A Loire-völgy a XV. században. A játékosok befolyásos hercegekként azon fáradoznak, hogy megfontolt kereskedelemmel és építkezéssel
felvirágoztassák a birtokaikat. Két kocka jelöli ki az akció-lehetőségeket, de a végső döntés mindig a játékosok kezében van. Kereskedelem vagy állattenyésztés, városépítés vagy tudományos kutatás, több különböző út vezet a játékosok jólétéhez és hírnevéhez!
A győzelmi pontok megszerzésének számos módja van ebben az építkezős játékban, melyekhez fordulóról fordulóra óvatos tervezés és előrelátás
szükséges. A különböző birtokoknak köszönhetően a játék sokáig kihívást jelent a játékosoknak, mivel két játék lefolyása sohasem lesz egyforma.
A játékot a játék végéig legtöbb győzelmi pontot összegyűjtő játékos nyeri.
(A fordítás BZ munkája) Lap teteje

 

Before the Wind
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Egy kereskedőhajókból álló flotta horgonyzik a kikötőben, arra várva, hogy rakománnyal feltöltsék. Minden hajó egy általa előre pontosan meghatározott árukészletet fog szállítani. A játékosok kereskedők szerepébe bújva megpróbálják a hajók által igényelt árukkal feltölteni a saját raktárukat, hogy aztán a raktárházukból azokat a hajókba pakolhassák. Pontosan figyelj a hajók áruigényeire, mert mindegyik hajó csak egy szállítóval fog üzletelni, és a hajó addig nem fut ki, amíg teljesen nincs megrakva! Ne szalaszd el az esélyt a rakományok megszerzéséért, mert a flotta kifut, amint a hajókat megpakolták, és a szél is kedvező válik…
(A fordítás Barbate munkája.)
Lap teteje



Big City
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A Big City-ben a játékosoknak lehetőségük nyílik felépíteni álmaik városát. Természetesen minden játékosnak más álmai vannak, és a létrejött város ezeknek az álmoknak a keveréke lesz. A játékosok több földterülettel kezdenek, majd később lehetőségük lesz ezeket cserélgetni vagy újakat szerezni. A játékosok a megszerzett területeken fognak hozzájárulni egyenként az álomváros összképéhez. Az elején a város kicsi és az építkezés néhány fajta építményre korlátozott. Mikor a város eleget fejlődött és felépül a városháza, a korlátok ledőlnek, így a játékosok építhetnek villamos hálózatot, bankokat és más izgalmas épületeket. Minden építmény pontot hoz az építőnek és a játék végén a legtöbb ponttal rendelkező játékos lesz a győztes.
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje

 

Bombay
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A játékosok kereskedők bőrébe bújnak. Elefántok hátán járják az indiai vidéket,
hogy a kereskedelmi központokban selymet vásároljanak, és azt a városokban értékesítsék.
A játék végén a leggazdagabb játékos nyer.
(A fordítás Valentin munkája.) Lap teteje


Batavia
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Lenyűgöző napnyugták, egzotikus növény-, és állatvilág, a legfinomabb fűszerek aromája a levegőben – a távoli Kelet mindig egy varázslatos csábítás a kalandoroknak, a szerencse katonáinak, a felfedezőknek, és a kereskedőknek. Mintegy 400 évvel ezelőtt különböző országok kereskedői, társaságokat alapítottak, hogy nagyobbnál nagyobb kereskedőhajókat tudjanak küldeni a távoli Keletre. Remélték, hogy hatalmas haszonra tehetnek szert ezekből az utazásokból, mert a fűszerek – a bors és szerecsendió – szó szerint a saját súlyukat érték aranyban. (A fordítás Barbate munkája.) Lap teteje

 

Bang! (Házi készítésű példány)
A játék 8 éves kortól ajánlott 4-7 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Vadnyugat! A pisztolypárbajok, seriffek, banditák, renegátok, bárok, postakocsik, indiánok, dinamitok és persze az erős Whiskyk világa ez. Itt végre kiélheted magad! Lehetsz hírhedt és veszedelmes pisztolyhős, vagy éppen a törvény hű szolgája, vagy renegát, kinek semmi se szent. A lényeg hogy teljesítsd a feladatod! S persze próbáld élve megúszni! Ami a vadnyugaton távolról sem egyszerű feladat. Mert az ellenségeid mindent elkövetnek majd, hogy minél többször kilyukasszák a bőrödet.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Balance Duels
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok célja, hogy saját bábuikat átjuttassák a mérleg jobb oldaláról a bal oldalra, de vigyázva, hogy a mérleg ne billenjen le egyik oldalon sem. Ehhez alapos taktikázásra, kitűnő logikára és jó megfigyelő képességre van szükség.
(A leírás Artax munkája.)
Lap teteje



Brass
A játék 13 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb 120 perc

Isten hozott a XVIII. századi Lancashireben. A világ változik. Középkoriból modern világgá válik. Ez a változás az ipari forradalom. 
Lancashire a pamutgyártás központjává vált, a találékonyságának köszönhetően. Az új gépeket már gőzzel hajtották, pamutgyárakat építettek, a
bányákat mélyítették, így garantálva a megnövekedett energiaigény kielégítését. 
A kitermelt szenet először hajón, majd vasúton szállították. Ez a körforgás újítások sorozatához vezetett. A játék két szakaszból áll. Egy Csatorna 
Szakaszból, és egy Vasút szakaszból. Mindkét szakasz több részből tevődik össze, amik között központi szerepet foglal el az Akció kör. 
Mindenki kezében kártyák vannak, ezek segítségével lehet különböző gyárakat telepíteni, a gyárak közötti infrastruktúrát megalkotni.
Győzelmi pont a hasznot hozó gyárak után jár.  
(A fordítás CsaBull munkája.)
Lap teteje

 

The BoardGameGeek Game
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A The BoardGameGeek Game-ben a játékosok két szerepet képviselnek. Egyrészt a Boardwayen található boltokat támogató társasjáték kiadókat képviselik. Másrészt pedig 3 Geekjük(társasjátékokat gyűjtő vásárlóik) segítségével próbálnak meg játékokat szerezni gyűjteményeikhez. (A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Bison
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Bison egy táblás játék, ami az USA északnyugati partján, Idahoban játszódik a fehér ember érkezése előtt. Gyönyörű vidék, prérikkel, sűrű erdős hegyekkel, és vad folyókkal, amik félelmetes kanyonokon folynak át. Itt, egy amerikai őslakó törzs, a Nez Perce, békésen kalandozik a szülőföldjén. A természet gazdag adományából élnek, összegyűjtik a növényeket és vadásznak bölényre, pulykára és lazac rajokra. A sikeres halászat és vadászat a kulcsa a túlélésüknek a brutális Sziklás Hegységbeli telek alatt. De ehhez, amikor a lazac el kezd felúszni a Snake, Salmon és Columbia folyókon, a Nez Perce törzsnek ki kell fognia őket! A Bisonban, egy büszke vadászcsapat főnöke vagy, akinek célja megtalálni a legtermékenyebb legelőket, és a leggazdagabb folyókat, mielőtt leesik az első hó. Ha felhalmozod a legnagyobb élelmiszerkamrát az embereidnek, mielőtt vissza kell mennetek a téli szálláshelyre, akkor úgy fognak ismerni téged, mint nagy harcost és hatalmas szellemet. Nagy hírnévre teszel szert és megnyered a játékot! (A fordítás Dunda munkája.) A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje


Bakong
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb 20 perc

A Bakongban kincsekre vadászunk a kambodzsai őserdőben.
Egy közös táborból indulunk, mint bátor kalandorok, hogy elérjük az értékes ékszereket rejtő templomot, Bakongot.
A játékosok hátizsákjaikban viszik magukkal életmentő felszereléseiket, ám a dzsungelen át vezető út folyamatosan változik, és különböző csapdák várnak rájuk.
A játék célja minél több smaragdot találni, majd visszajuttatni őket a táborba.
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje

 

Beowulf the legend
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Ez a játék a híres északi hős Beowulf legendáját dolgozza fel. A játékosok Beowulf segítői, akik különféle kalandokba keverednek a játék folyamán.
Majd a megpróbáltatások tetőpontjaként megküzdenek a sárkánnyal.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Blue Moon City
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A sötét kor elmúltával Blue Moon City omladozó házai arról árulkodnak, hogy ezen a helyen valamikor csodás város állt. Blue Moon City lakói megesküdtek, hogy újjáépítik a városukat. Ebben segít nekik a három sárkány visszatérése, hogy támogassák az újjáépítést. Apránként újra felépítették a házaikat. Jutalmul a munkájukért a játékosok darabokat kapnak az összetört szent kristályokból, amiket aztán felajánlanak Blue Moon istenének. Ha elegendő kristálydarabot gyűjtenek össze, akkor a szent kristály visszahelyeződik és Blue Moon City-be, és ragyogása új fényben pompázik. Az a segítő, aki a legtöbb darabot gyűjti össze és áldozza fel, az a győztes és ezzel kiérdemli a város további sorsának irányítását. (A fordítás Mázlis munkája.) Lap teteje

 

Die Baumeister von Arkadia
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Egy távoli földön, termékeny völgyekkel és lágyan hömpölygő dombokkal borított vidéken utazók telepedtek le és rakták le Arcadia városainak alapjait. A város különböző épületei mellett egy tündöklő palotának is meg kell épülnie. Négy gazdag család – a szövetkereskedők, a fűszerkereskedők, az ácsok és az ezüstművesek – próbálja tekintélyét és befolyását növelni, és verseng egymással azért, hogy minél nagyobb részt kapjon a palota építésében. A játékosok egy-egy építész szerepébe bújnak, akit a négy család egyike bízott meg azzal, hogy megtervezze és felépítse a várost és a palotát. (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Blokus
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Egy meglepően szórakoztató absztrakt logikai játék 4 fő részére, melynek során a játékosoknak 21-21 db saját színű lapkát kell elhelyezni a négyzetrácsos és négyzet alakú táblán. Felváltva helyeznek egy-egy darabot a táblára, mégpedig a következő egyszerű szabályok szerint: az elsőt a saját sarkukban kell elhelyezni, a rákövetkezőket pedig úgy, hogy érintkezzen a már korábban lerakott saját lapkákkal, de kizárólag sarokkal, négyzet oldalával tilos! Az ábrán megfigyelhető a szabályos elhelyezés. Amikor már annyira betelt a tábla, hogy valaki nem tud rárakni lapkát, a többiek még folytathatják. Amikor már senki nem tud rakni, akkor mindenki megszámolja, hány kis négyzetből állnak összesen megmaradt lapkái, s akinél ez a szám a legkisebb, az megnyerte a játékot. ( A leírást a MATE készítette) Lap teteje

 

Bohnanza - La Isla Bohnita
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-7 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A La Isla Bohnita kiegészítő a Bohnanzát kiviszi a tengerre. Mostanáig a babokat csak megtermelték a babföldeken, betakarították és eladták. Ám ezentúl a betakarított babot be is lehet hajózni, elszállítani, s majd később nagyobb haszonnal eladni. Ezzel a kiegészítővel a babkereskedelem jóval veszélyesebb üzlet, hiszen a tengereken kalózok is cirkálnak, akik megpróbálják elfoglalni a szállítóhajókat. A La Isla Bohnita csak az alap Bohnanzával együtt játszható; illetve kompatibilis a 6-7 játékosos Bohnanza-kiegészítővel is. Alant csak azt fejtjük ki, ami eltér az alapjáték szabályaitól. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Bausack
A játék 7éves kortól ajánlott 1-10 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Nagyon érdekes fa építkezős játék. 4 féle játékmódot tartalmaz. Ezek közül az egyikben a játékosok licitálnak a különböző elemekért, melyeket megszerezve aztán be kell építeniük a saját épületükbe. Az nyer akinek a legmagasabb az építménye. De ez közel sem egyszerű feladat, hiszen leghamarabb a sík felületekkel rendelkező elemek fogynak el. Ahogy nő az építmény magassága, úgy fogynak a könnyen felhasználható elemek, s egyre inkább a nehezen beépíthető gömbölyded, ferde stb. elemek maradnak, amiket szintén be kell építeni a „vár” összeomlása nélkül. Remegő kezűeknek nem ajánlott. :) (A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Breki
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Breki hopp, brekki hopp! A békák levélről levélre ugrálnak. Sietnek, minél előbb vetélytársaik levélházikójára jutni. Minden ugrás után fel kell szedni a pallót, amely a két levelet összekötötte, ezzel a többi béka dolga megnehezedik. Az a játékos nyer, aki először juttatja az összes békáját más békák levélházikójára. Jó játékot, jó ugrálást, Brekik! (Forrás: A játék doboza) Lap teteje

 

Boomtown
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Arany! Arany van a földben! Kitört az aranyláz, és aranyásók sietnek nyugatra, ahol megalapítják Boomtown városát. Ilyen aranyásók a játékosok is, egymás konkurensei, s persze potenciális áldozatai az útonállóknak, hamiskártyásoknak és korrupt politikusoknak. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Backgammon
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A Backgammon egy ősi logikai játék, egyesek szerint több, mint 5000-éves. A játékot két játékos játssza, akik felváltva dobnak a saját kockáikkal, majd a dobás eredményétől függően lépnek a saját korongjaikkal. A cél ügyes taktikázással az ellenfelünknél hamarabb kijuttatni saját korongjainkat a tábláról. (A leírás Artax munkája.) Lap teteje


Bamboleo
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-7 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Jó az egyensúly érzéked? Most kiderül! A játékosok felrakják a különböző méretű,
formájú, súlyú elemeket a kerek fatáblára, majd azt egy parafagolyóra. Miután ez
sikerült, felváltva vesznek le elemeket a tábláról. Akinél leborul a tábla, az
veszít. (A leírás Artax munkája.) Lap teteje


Boszorkánytánc
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Boszorkányszombat éjszakán összesereglenek a boszorkányok az Üveghegyen a nagy boszorkánytánchoz. Hol gyorsan, hol lassan, előre-hátra ring a vad tánc a nagy tűz körül. Nagy a vidámság, mert a boszorkány jókedvű népség. Tréfából valamennyien fekete leplet öltöttek. Senki sem tudja a másikról, hogy ki a kék időjárási-, rózsaszin nagyvárosi-, zöld erdei-, sárga köd-, lila javas-, vagy vörös kastélyboszorkány. A játékban körben a fekete süvegek alá rejtőznek a boszorkányfejek. Ördögien nehéz megjegyezni a saját vagy akár az idegen boszorkányok székhelyét. Ha két boszorkány találkozik, az egyik szedte-vette hét lépést visszamegy. Egyikük már a célba képzeli magát, amikor - óh borzalom - mások elhúznak mellette. Mindenki győzni akar, tolakodnak, lökdösődnek, hogy a kavargó körtáncot elsőként fefjezzék be, és hajnal hasadása előtt ismét otthon legyenek. Lap teteje

 

Blöff
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

Újra és újra fogadások köttetnek: hány kocka rejtőzik az egyes dobópoharak alatt és milyen számot mutatnak. Egy menetben a következő játékos vagy az előző játékos fogadását licitálja túl vagy kételkedik benne. Ezután minden dobópoharat felemelnek és a fogadásnak megfelelő kockákat megszámolják. A fogadás vesztese ezt követően elveszíti néhány kockáját. Akinek nem marad több kockája, az kiesik a következő körből. Az győz aki több menet után utolsónak marad játékban és legalább egy kockája még megmaradt. Lap teteje