Társasjátékok

( C )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Carcassonne
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

és
Carcassone az első kiegészitő
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Carcassonne nemcsak egy délfrancia város, de ez a név egyben a középkori eretnekek egyházellenes harcának szimbóluma is. Mindmáig egyedülálló a város belső területeit tagoló erődítményrendszer. A területkártyákat egymás után letéve egy kolostorokkal, városokkal, utakkal, mezőkkel takított tájat keltünk életre, és az azt benépesítő útonállók, szerzetesek, lovagok és földművesek értékes pontokhoz juttatják a játékosokat.
(Forrás: A játék doboza)
A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin második számában. Lap teteje

 

Cuba
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 150 perc

Kuba a forradalom előtt: A sziget falvai viharos körülmények között törekednek a független jólét és befolyás növelésére. Ki vesz, és ad el a legjövedelmezőbben nyersanyagokat és árukat a helyi piacon, vagy ki profitál a legjobban a kereskedő hajókból? Ki fogja a legjobb képviselőt küldeni a parlamentbe, hogy a törvényalkotást befolyásolja, vagy épít a legmegfelelőbb időben lepárlókat, hoteleket és bankokat, hogy faluja jólétét megteremtse? (A fordítás Valentin munkája) Lap teteje

 

Colosseum
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Amint az a császár megparancsolta, Róma történetének legnagyobb ünnepe változatlanul folytatódott 99 napon át. Róma népe tanúja volt a leghatalmasabb látványosságnak, amit a birodalom valaha is látott. Mind eljöttek az Amphitheatrum Flavium, azaz a Colosseum nyitóünnepségére. Többtízezren összecsődültek a városban, hogy láthassanak száz gladiátort harcolni... lássanak ritka és egzotikus állatokat zsákmányt keresve az arénában... és hallják és lássák a birodalom minden tájáról érkező híres zenészeket és szórakoztató művészeket. Ezek az események csak a mai nap bevezetései voltak – ma van a záró finálé! Mint egy igazi művész-vállalkozó mester, egész életedben erre a napra készültél. Maga Titus már elfoglalta székét a császári tribünön. Amint jelt ad, a végső látványosság kezdetét veszi. Most jött el a te időd... A Colosseum-ban te egy olyan művész-vállalkozót alakítasz, akinek feladata minél nagyobb látványosságok megrendezése az arénában abban a reményben, hogy a legtöbb nézőt csábítod el a te eseményeidre. Vagyon és dicsőség vár minden egyes eseményed után. Használd fel ezeket úgy, hogy minél nagyratörőbb eseményeket rendezhess. Csalogasd be a legtöbb nézőt az egyik rendezvényedre, és megszerzed a Nagy Impresszárió címet, és a birodalom egészében elismerés lesz osztályrészed, és úgy fognak mesélni rólad, mint kiemelkedő látványosságok szervezője. (A leírás rollox munkája) Lap teteje

 

Carcassonne - Die Burg
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Ez a játék a Carcassonne kétszemélyes változata. Egy fix várfalon belül kell beépítenünk a tájat. Házak, utak, tornyok, kutak, piacok. Mind-mind pontot érnek.
(A leírás Artax munkája)
Lap teteje

 

Carson City
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

1858., Carson City, Nevada. Egy maréknyi pénz és egy csapat bátor cowboy egítségével részt veszel a város felvirágoztatásában. Megpróbálod felvásárolni a város legjobb parcelláit, és felépíteni rájuk jövedelmező farmokat, bányákat, szalonokat, stb. Ennek során párbajban meg kell majd küzdened az ellenfeleiddel a legjobb területek megvédése érdekében. A győzelemhez szükséged lesz a város legbefolyásosabb személyiségeinek segítségére is. A győztes, azaz a város legprominensebb személye az lesz, aki a legtöbb győzelmi pontot szerzi a játék során és a játék végén, amikor a játékosok minden tulajdonukat (pénz, épületek, parcellák, hegyek, házak) átváltják további győzelmi pontokra.
(A fordítás Kokix munkája)
Lap teteje

 

Carcassonne: Das Schicksalsrad
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok körről körre újabb területkártyákat raknak le. Utak, városok, kolostorok és mezők alakulnak ki,
melyeken a játékosok elhelyezhetik az alattvalóikat, hogy pontokat szerezzenek.
Mivel pontokat játék közben, valamint a játék végén is lehet szerezni, ezért a győztest csak a végső értékelés után lehet meghatározni.
(A fordítás BZ munkája) Lap teteje

 

Castle For All Seasons
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A hegyek sziklái között egy hatalmas kastély első körvonalai rajzolódnak ki. Kereskedők sorai kígyóznak a kapu felé. A lökdösődés és a jövés-menés kőfaragók, kőművesek és munkások figyelmét vonja magára, akik élelem és pénz reményében gyűlnek oda. A terület megtelik piacos bódékkal, miközben egy csodálatos kastély épül köréjük
(A fordítás Nocadlee munkája)
Lap teteje

 

Carcassonne: The City
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok együtt építik fel Carcassonne városát, a lakónegyedeket, a piacokat (hal-, gabona- és állatpiacok),
az utcákat és a városfalakat.
(A fordítás T. László munkája.) Lap teteje

 

Caylus
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

Egyszer volt, hol nem volt... ...egy bizonyos francia király, Szép Fülöp, aki helyesnek vélte országa határait megerősíttetni. Ezért 1289-ban megparancsolta, hogy épüljön meg Caylus várkastélya. Caylus egyelőre jelentéktelen falucska, de az utakon építészek érkeznek, munkások, mesteremberek, és mindenki, aki profitálni vágyik az építkezésből. Lassan város születik a földhányások, kőhalmok és állványok körül... (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje



Cosmic Wimpout
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-7 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

A Kozmikus baklövés eredetileg Amerika békés északnyugati erdejeiből származik. Két
utazó találkozott ott a játékkal, és annyira megtetszett nekik, hogy elhatározták,
mindenhol megosztják az emberekkel, amerre járnak. Akikkel megismertették a játékot,
azok közül sokak megszerették, és elkezdték rendszeresen játszani, és azon
gondolkoztak, hogy ezt ők vajon hogyhogy nem találták ki.
Ez az útmutató segítséget nyújt abban, hogy mi magunk is felfedezzük a Kozmikus
baklövés által nyújtott felejthetetlen élményt. Ezek a kicsiny kockák rengeteg órányi
vidámságot fognak biztosítani, miután már tudjuk, hogy hogyan is kell használni őket.
A Kozmikus baklövés olyan, mint az élet. A bátor kockáztatás és a következetes
stratégia összefonódása része a játéknak. Minél többet játszunk a játékkal, annál
inkább belátjuk ezt. A Kozmikus baklövés tényleg olyan, mint az élet: néha úgy érezzük,
hogy a Kozmoszban szárnyalunk, néha meg baklövést követünk el. Szóval jókedvű,
vidám játékot, és ne feledjük, a Kozmikus baklövés több, mint egy egyszerű játék!
(A fordítás Centaur munkája.) Lap teteje

 

Cardcassonne
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

A játékosok kártyáik ügyes lerakásával és kártyasorok maguknak követelésével szerezhetnek pontokat.
Az győz, akinek a játék végén a legtöbb pontja van.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Chabyrinthe
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

A játék végén a kóbor macska kártyákra nyomtatott pontokból a legnagyobb összpontszámot gyűjteni. A kóbor macska kártyát az a játékos kapja meg, aki egy akadályok nélküli utat tud kialakítani egy kóbor macskától egy befogadó otthonig.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Carcassonne Gyermekei
A játék 4 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

Gyermek játék!
Este minden gyerek kimerülten, de a hosszú nap közben szerzett nagyszerű élményekkel tér haza. A gyerekek, szülők és nagyszülők Carcassonne környékéről származó finomságokkal gyűlnek össze egy nagy tábortűz körül. Az idősebbek izgalmas történeteket mesélnek lovagokról, tündérekről és sárkányokról. A gyerekek feszülten hallgatják, az elmúlt időkről álmodoznak és azt remélik, hogy egy napon nekik is hasonló kalandokban lesz részük. Végül a legtöbb gyerek elalszik, mialatt az állatok az istállóikban újra vidáman élvezik a nyugalmat. Azok az állatok, amelyeket nem fogtak be a gyerekek, este fáradtan térnek vissza a többi állathoz. Mert Carcassonne gyermekei jól bánnak a birkáikkal, kutyáikkal, macskáikkal és tyúkjaikkal…
(A fordítás BZ munkája.) Lap teteje

 

Caylus Magna Carta
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 75 perc

Szép Fülöp francia király 1289-ban megparancsolta, hogy épüljön meg Caylus várkastélya, ami most még csak egy jelentéktelen falucska, de az úton építészek, munkások, mesteremberek érkeznek. Lassan város születik a földhányások, kőhalmok és állványok körül...
A játékosok egy-egy építőmester bőrébe bújnak, építik a kastélyt, de ugyanakkor a kastély alatti várost is. Eközben hírnevet szereznek, és elnyerik a király kegyét. A kastély elkészültekor az a játékos győz, akinek a legtöbb hírnévpontja van.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Catan telepesei Kártyajáték
A játék 10 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A játék célja Catan ország benépesítése. Minden település, város és épület, ami a Catan játék folyamán épül, kártyákon van ábrázolva. Mindenki két településsel kezd, amit egy utca köt össze. Minden település 1 pontot ér. Aki legelőször 12 pontot ér el, megnyeri a játékot. (A leírás Obi-z munkája) A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin első számában. Lap teteje

 

The Settlers of Catan Card Game Expansion- (Trade & Change)
A játék 12 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Lap teteje

 

The Settlers of Catan Card Game Expansion - (Wizards & Dragons)
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Lap teteje

 

Chinatown
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

New York a 60-as években. Kínai emigránsok egy újabb hulláma érkezik a Kínai negyedbe. Az új lakók befogadása a negyedben demográfiai robbanáshoz vezet! Tömegük mára észak felől eléri a Canal utcát, kelet felől pedig a Bowery utcát. A bevándorlók - kőkeményen dolgozó férfiak és asszonyok - ezrével érkeznek, hogy épületeket vásároljanak, üzleteket alapítsanak és valóra váltsák az amerikai álmot! Ebben a játékban te vagy az egyik közülük. Minden kis megtakarításod ott van a kezedben, harapj te is a nagy almából! Tudni fogod, hogyan használd fel a tehetséged, hogy megcsináld a (különös) szerencsédet Amerikában? (A fordítás Shadrune munkája) Lap teteje

 

Carcassonne - Die Jäger und Sammler
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A játékosok egymást követve területkártyákat raknak le. Tisztások, erdők és folyószakaszok születnek így, ahová a játékosok, hogy pontokat szerezzenek, lerakhatják törzstagjaikat és kunyhóikat. Minthogy mind a játék során, mind a játék végén lehet pontokat szerezni, csak a végső kiértékelés után derül fény a győztes személyére. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Chicago Express
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Amerika iparának fellendülése elképzelhetetlen lett volna a vasutak nélkül. Ennek az óriási országnak a feltárása csak úgy volt lehetséges, hogy a szükséges anyagokat nagy távolságokra szállították. Emiatt Észak-Amerika ipari fejlődése egyet jelentett a különböző társaságokhoz tartozó vasúthálózatok fejlesztésével. Ezen társaságok közül sokat olyan befektetők segítségével alapítottak, akik rendelkeztek a megfelelő mennyiségű alaptőkével. Olyan nevek, mint Cornelius Vanderbilt és Charles Morgan őrzik ennek az időszaknak az emlékét. Azonban a befektetők gondolatai nem csak a vasút finanszírozása körül jártak. Legfőbb céljuk a lehető legnagyobb profit termelése volt.
(A fordítás BZ munkája) Lap teteje

 

Catan
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A Catan telepesei egy háromszoros díjjal kitüntetett izgalmas stratégiai játék. A játék célja Catan szigetén megszerezni az uralmat. A telepesek megérkeznek a szigetre, és a sziget nyersanyagkészletét kihasználva megindul az építkezés. Minden játékos terveket készít és megpróbálja megszerezni Catan stratégiailag fontos területeit. A tervek megvalósításához azonban jó kereskedőnek is kell lenni, és előnyös üzleteket kell kötni.
(Forrás: Piatnik)
A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin első számában.


és

Catan tengeri utazó

A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Kiegészítés a Catan telepesei játékhoz. A kereskedelmi utak a települések között, a tengeren  épülnek ki. A hajók rakománya a nyersanyag, ami a kereskedelmi forgalom alapja. (Forrás: Piatnik)  Lap teteje

 

Carcassonne Mayflower
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Felfedezték az Új Világot, itt az ideje az új területek felfedezéseknek és benépesítésének. A játékosok feladata, hogy a keleti partról kiindulva felfedezzék és fejlesszék a vidéket, miközben egyre nyugatabbra haladnak és telepeseikkel benépesítik az útjukba kerülő utakat, városokat, farmokat és mezőket. A játékosok ügyessége, rátermettsége a területek felfedezésében és rablóik, árusaik, farmereik, prémvadászaik letelepítésében határozza majd meg, hogy ki is nyeri meg a játékot. (A fordítás Compaya munkája) Lap teteje


Castle Panic
A játék 10 éves kortól ajánlott 1-6 játékos részére. Játékidő: kb 60 perc


Az erdőt szörnyek szállták meg. Figyeltek és vártak, amíg felépítetted várad és kiképezted katonáid, de most összeállt hadseregük és kimasíroznak az erdőből.
Vajon tudsz együttműködni barátaiddal, hogy megvédjétek a várat a hordától, vagy a szörnyek ledöntik várfalaidat és
elpusztítják féltett vártornyaidat? Együtt fogtok győzni vagy veszíteni, de a végén az egyik játékost Szörnyvadásszá avatják! A Castle Panic egy kooperatív, könnyed stratégiai játék. A játékosoknak együtt kell megvédeniük a tábla közepén található várukat a szörnyektől, melyek a tábla szélén végighúzódó
erdőből támadnak. A játékosok kártyákat cserélnek, szörnyeket sebeznek és ölnek meg, stratégiát dolgoznak ki együtt, hogy
váruk sértetlen maradhasson. A játékosok együtt vesztenek vagy győznek, de egy játékos fogja a legtöbb pontot megszerezni a
Szörnyvadász cím megszerzésével. A játékosoknak szembe kell állítaniuk a csapat túlélését saját nyerésvágyukkal és megtalálni
köztük a megfelelő egyensúlyt. (A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje



Catan
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A Catan telepesei egy háromszoros díjjal kitüntetett izgalmas stratégiai játék. A játék célja Catan szigetén megszerezni az uralmat. A telepesek megérkeznek a szigetre, és a sziget nyersanyagkészletét kihasználva megindul az építkezés. Minden játékos terveket készít és megpróbálja megszerezni Catan stratégiailag fontos területeit. A tervek megvalósításához azonban jó kereskedőnek is kell lenni, és előnyös üzleteket kell kötni.
(Forrás: Piatnik)
A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin első számában.

és

Catan lovagok és városok

A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

 Catania gazdagsága csábítja a barbár flottákat. Ha a barbárok partra szálnak, Catania lovagjainak össze kell fogniuk különben a barbárok fosztogatni kezdenek a városokban. Catania városai felvirágoztatásához három irány vezethet: gazdaság, tudomány, politika. (Forrás: Piatnik)  Lap teteje


Catan telepesi kockajáték
A játék 7 éves kortól ajánlott 1-4 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

A Magyar szabályok menüpontban letölthető a játékhoz egy bővítés (magyar szabállyal együtt)
(Catan Dice Game Plus), amivel a játék még izgalmasabbá tehető.

A játékosok feladata Catan szigetén az utak, települések, városok és lovagok betelepítése.
A betelepítéshez szükséges nyersanyagot nyersanyagkockákkal dobják ki a játékosok.
Akkor, amikor egy játékos a szükséges szimbólumot kidobja, a szimbólum száma szerint pontot kap.
A játékot az a játékos nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti. (Forrás: A játék doboza) Lap teteje


Chang Cheng
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Több mint 2500 évvel ezelőtt a Csin-dinasztia császára úgy döntött, birodalma gazdag északi tartományait a gyakori barbár támadásoktól megvédelmezendő, számtalan erődöt épít, és ezeket falakkal köti össze. Hatalmas falrendszert építtetett, 6000 kilométernél is hosszabbat. Évszázadokon át rabszolgák és katonák sokasága dolgozott a falon, kihasználva a terep adottságait is; végül az így megépült Nagy Fal védelmére milliós hadseregre volt szükség. Utóbb azonban a mongolok – akik létrehozták a történelem legnagyobb birodalmát – részben megkerülték, részben áttörték a falat, meghódítva Kínát. A falnak ma már csak a romjai állnak, de így is talán az emberkéz emelte legmonumentálisabb mű: Csang Cseng, a Nagy Fal.

Mind a Nagy Fal építésén igyekeztek, és azon, hogy ti védjétek meg a leggazdagabb tartományokat, hiszen minden tartományért az azt védelmező játékosok hírnévpontokat kapnak. Ugyanakkor ügyelnetek kell a mongolokra is, mert a játék végén megrohanják a falat, és így pontokat veszítetek majd. Miután elkészült a Nagy Fal és támadtak a mongolok, az győz, akinek a legtöbb hírnévpontja van.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje


Callisto
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb 30 perc

Callisto egy izgalmas és szórakoztató logikai társasjáték. Egyszerű szabályokkal ideális a család minden tagjának. A játékban a játékosok célja, hogy minél több játékkövet lehelyezzenek a játékfelületre. A játékköveknek a játékfelületen legalább egy oldallal érintkezniük kell. A játékosok tervszerű és taktikus lehelyezésekkel saját területüket bővítik és blokkolhatják egymást a játékban. (Forrás: Piatnik) Lap teteje

 

Capitol
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Róma, a Krisztus előtti II. évszázad: Még nyugodtan terül el mind a 7 domb. A Tiberis kényelmesen áramlik a városon keresztül, a legfontosabb építmények már állnak, alig néhány építkezés van, amelyik rövidesen kezdetét veszi. Ebbe a virágzó Rómába csöppen bele a játékos, egy olyan nemesi család tagjaként, amely a Capitol dombjainak árnyékában éli mindennapjait, A város pompás villáinak versengése, és az egyes prefektúrák feletti uralom vágya szükségessé teszi a cselekvés pontos idejének és helyének helyes megválasztását. A 7 domb mellé kiegészítésként a játékosok 2 további prefektúrán is építkezhetnek: a Mars-mezőn és a Tiberis-szigeten, így tehát kilenc prefektúrát kapunk, nincs más hátra, mint igazi rómaivá (és egyben egymás vetélytársaivá) válni...
(Forrás: A játék szabálya)
Lap teteje

 

China
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

I.e. 200 Kínában a lázadások, a politikai instabilitás időszaka volt. Ahogy gyengült a császári hatalom, úgy erősödtek meg a helyi kiskirályok. E hataloméhes kiskirályok folyamatosan vetélkedtek egymással, mert mindannyian a császári trónra törtek. A játékosok kártyákat játszanak ki, kormányzati pagodákat építenek, és követeket küldenek a kiskirályok udvaraiba. Győzelmi pontok járnak a jó helyre elhelyezett pagodákért, valamint a követek által kötött szövetségekért. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Candamir - Első telepesek
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Catan első telepesei. A jól ismert Catan telepesei társasjáték első, önálló része, melyben a játékosok minden nap újabb tapasztalatokat szereznek. Medvékre és farkasokra vadásznak, ládákat és bútorokat készítenek, csapdákat helyeznek ki. Az új telepesek letelepednek Catan szigetén, és birkákat tartanak, gabonát vetnek, házat építenek. (Forrás: Piatnik) Lap teteje

 

Ca$h 'n Gun$
A játék 10 éves kortól ajánlott 4-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékban gengszterek osztozkodnak a zsákmányon, de persze ez nem megy békésen
és nagy lövöldözés kerekedik belőle. Aki a lövöldözés végén életben marad és a legtöbb
pénzzel rendelkezik, nyert! (A fordítás Leaxe & Aquir munkája) Lap teteje


Carcassonne - Travel Carcassonne
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A Carcassonne játék teljes értékű utazó változata. Megegyezik az alapjátékkal, csak kisebb.
(A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Cafe International
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A pörkölődő kávé illata a levegőben, vegyes nemzetiségű emberek az asztaloknál. Minden ez egy kellemes nemzetközi kávéházban. A feladat a vendégek megfelelő elhelyezése az asztaloknál, vagy ha ott már nincs hely akkor a bárpultnál. Aki a legtöbb pontot gyűjti, az nyer. (A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Café International - Das Kartenspiel
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Nyáron a kávéház is kiköltözik a teraszra, mobil asztalokkal, s továbbra is sokféle nemzetiségű vendégsereggel. Sajna a vendégek itt sem kevésbé kényesek. Továbbra sem hajlandóak bárhova leülni. Viszont, ha egy asztal megtelt, akkor máris új asztalt állíthatunk forgalomba helyette, hogy az eddig várakozó vendégek is helyet tudjanak foglalni. (A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Container
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A játékosok feladata áruk gyártása és szállítása. ők dönthetik el, hogy milyen árukat gyártanak és azt, hogy a többi játékos mely áruit szállítják el a szigetre. Eközben az árak változtattatásával próbálják bevételüket maximalizálni. Mikor az áruval megrakott hajók elérik a szigetet, a játékosok szerepet váltanak – megpróbálják a rakományt megvásárolni kicsinyke szigetük számára. Ajánlatot tesznek a hajó rakományáért – a legtöbbet ígérő megkapja a konténereket, amiket a játék végén pontokra válthat be. Mennyi pénzt vagy hajlandó kifizetni versenytársaidnak, hogy megszerezd azokat az áhított konténereket?
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Corsari
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A kalózhajók kapitányai legénységet toboroznak. A jelentkezők közül a kapitányok kiválogatják a legénységet alkotó tagokat, de vigyázat, mert a hajókon potyautasok is vannak. A játékosok célja a legjobb legénységet összegyűjteni, és minél kevesebbe potyautassal a fedélzeten felszedni a horgonyt, és útra kelni. (Forrás: A játék doboza) Lap teteje

 

Cartagena
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A játékkal eljátszhatjuk a kalózok híres 1672-es szökését Cartagena bevehetetlen erődjéből. Minden játékosnak hat kalózt kell kimenekítenie egy földalatti folyosón keresztül a menekülést jelentő tengerig. A feladat nem könnyű, a szökés sikeres megoldásához a megfelelően felhasznált kártyák nyújtanak segítséget. A kártyákból azonban soha nincsen elég, ezért néha a menekülő kalózoknak visszafelé is kell haladniuk. A játék jól átgondolt és megfelelően alkalmazott stratégiát követel a játékosoktól. Az nyer, akinek először jutnak el kalózai a megmenekülést jelentő csónakig. A szabályok egyszerűek és gyorsan elsajátíthatóak, és csupán néhány perc szükséges a játék előkészítéséhez. A játék kétféle verzióban is játszható: az egyikben a szerencse, a másikban a taktikai érzék segíthati a játékosokat a sikerhez. (Forrás: A játék doboza) Lap teteje

 

Citadella
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-7 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A Citadellában középkori uralkodóként fel kell építened a városodat, mielőtt ellenfeleid megelőznének. Új kerületekkel bővítheted azt, de bölcsen gazdálkodj: egyes kerületek értékesebbek másoknál, de több aranyba is kerül a felépítésük. A város irányítása azonban nem csak a pénzről szól. A nagyurak, hölgyek és mindenféle elöljárók egytől egyig fontos szerephez jutnak. A játék minden körben megújul, ahogy a játékosok titokban új szerepet öltenek - orgyilkos, tolvaj, varázsló, király, püspök, kereskedő, építész vagy hadúr lesz belőlük -, és élnek a vele járó hatalommal. (Forrás: A játék doboza) Lap teteje

 

Caprice
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Absztrakt stratégiai játék nagyon szép faelemekkel. A játék kezdetekor minden játékos kap 4 lapkát - ezeket a játék végéig rejtve tartják maguk előtt -, melyek egy-egy fa elem (ezekből 4 különböző fajta van) rajzát viselik magukon. A játékosok körükben a következőket teszik: ráraknak egy elemet a 6 torony valamelyikére, majd valamelyik torony legfelső elemét áttehetik egy másik torony tetejére. Mindezt úgy, hogy a játék végén - mikor a hatból öt torony elérte a maximális négy szintet - minél több torony álljon olyan elemekből, mint amiknek megfelelő lapkákat a játékosok maguk előtt tartanak. (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Condottiere
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A helyszín a reneszánsz Itália, számtalan, egymással hol szövetséges, hol háborúban álló, független városállamával, mint amilyen például a milánói hercegség vagy a velencei, a genovai és a firenzei köztársaság. E korban tűntek fel a condottiere-k, a zsoldosvezérek, akik a legerősebb városoknak ajánlották fel maguk és csapataik szolgálatát. Képzett katonák voltak, félelmetes hírű stratégák, s egy idő után már nem elégítette ki őket az, hogy tudásukat és katonáik kardját bérbe adják - magasabbra törtek. Intrikáikkal, szövetségeikkel, csatáikkal és ostromaikkal átformálták Itália térképét. A legmerészebbek közülük dinasztiákat alapítottak: Francesco Sforza elfoglalta a milánói hercegséget, Giovanni di Medici pedig királyságot csinált Firenzéből.
A játék ezt az izgatott, pezsgő, hihetetlen kort támasztja fel, amikor egy maréknyi céltudatos ember számára semmi sem tűnt lehetetlennek. Te magad is egy ilyen condottiere bőrébe bújsz, s célod nem más, mint Itália leghíresebb városainak meghódítása. De vigyázz, e törekvésedben korántsem vagy egyedül! Hogy sikerrel járj, a többi condottiere ambícióival is számolnod kell terveidben. Csapataid ereje önmagában kevés a sikerhez: ha győzni akarsz, szükséged lesz diplomáciai képességeidre is. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Cribbage
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Ehhez az angol eredetű két személyes játékhoz nincs másra szükségünk, mint egy 52 lapos francia kártyára,
és egy speciális pontjelző Cribbage táblára. A játékban felváltva kell lepakolgatni a lapokat,
és ezáltal bizonyos lapkombinációkat összeállítani. Fontos szerepe van a kör elején félretett lapoknak is,
amelyek a kör végén pontot érhetnek.
(A leírás Jani munkája) Lap teteje

 

Chilli-Csali
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Egy izgalmas taktikai játék 2 játékos részére. A játékosok megpróbálnak minél több egyforma fűszert egymás mellé illeszteni,
amiért pontokat kapnak, de figyelni kell a patkányokra is, mert akinek túl sok patkánya látszik, annak a játék idő előtt véget ér.
(Forrás: Piatnik) Lap teteje

 

Carcassonne - Felfedezők
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Ebben a Carcassonne variánsban felfedezőként újabbnál újabb területeket fedezhetsz fel. Kijutva akár a tengerre is,
vagy elfoglalva a part menti várakat. (A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Coloretto
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok kártyákat húznak az asztal közepén elhelyezett húzópakliból. A játék folyamán igyekeznek csak néhány szín gyűjtésére koncentrálni, minthogy a játék végén minden játékos csak három szín után kap pluszpontokat, a többi színéért mínuszpontokat kap. Minél több azonos színű kártyával rendelkezik egy játékos, annál több pontot kap. Az a játékos nyer, aki a legtöbb pontot gyűjti össze. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Chinesische Mauer
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Az első kínai császár a Krisztus előtti III.században uralkodott. “Qin Shi Huang Di” császár elrendelte a kínai nagyfal építését,
hogy megvédje Kínát az északi barbár törzsektől. A játékosok helyi kormányzókat alakítanak,
akik a fal építésében való közreműködésükön keresztül nyerhetik el a császár kegyét. (A fordítás Barbate munkája.) Lap teteje

 

Cubicup
A játék 10 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

A játékosok felváltva raknak kockáikból a játéktáblára. Ha valamelyik játékos létrehoz egy 3 kockából álló kelyhet, az ellenfélnek fel kell azt töltenie.
Az nyer, aki a piramis csúcsára felrakja az utolsó kockát. (A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Capt'n Clever
A játék 6 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Gyermek játék!
Micsoda felfordulás a nyílt tengeren! Felfedeztek kilenc szigetet, melyek gazdag zsákmánnyal kecsegtetnek a legravaszabb kapitány számára! Bosszantó, de a kincses térképek (kártyák) rossz kezekbe kerültek! Azonban egy igazi tengerészt ez aligha tántoríthat el. Egy PISZKOS FRED, a KAPITÁNY soha sem adja fel szándékát és úti célját, végül mind a kilenc szigetről kincsekkel tölti meg az alsó fedélzetet.
(A fordítás Ef munkája.) Lap teteje

 

Csupa Csupasz Tyúkeszű
A játék 4 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Gyermek játék!
Egy fergeteges memóriajáték az egész család számára. Nagy a nyüzsgés a baromfiudvarban.
A tyúkok szépségversenyt tartanak, és az a tyúk nyeri a szépségversenyt, akinek a legtöbb tolla van.
A tollak megszerzéséhez megfigyelőképességre és gyorsaságra is szükség van. Lap teteje