Társasjátékok

( D )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Dominion
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc


(Megjegyzés: A fent lévő magyar szabály az angol kiadáshoz készült, nem azonos a magyar kiadásban lévő szabállyal.)

Fejedelem vagy, az apád is az volt, egy örökzöldekkel és folyókkal tarkított, békés és aprócska kiskirályság uralkodója. Ám felmenőiddel ellentétben neked hódító ambícióid vannak, többre vágysz: egy hatalmas, még boldogabb, még több folyóval és többféle erdővel színesített birodalom ura akarsz lenni. Önálló államot, domíniumot akarsz! Meg akarod szerezni a birodalmad körül elterülő hűbérbirtokokat és egyéb földeket, kihasználva a környező apró uradalmak szervezetlenségét. Egységes nemzetet akarsz faragni belőlük, akik téged éltetnek majd bölcs királyukként. Csakhogy valami lehet a levegőben: nem te vagy az egyetlen, aki efféle nagyszabású terveket dédelget. Más nagyratörő kiskirályok is szemet vetettek ezekre a területekre, és versenyre kelnek veled – őrült hajsza kezdődik a földek megszerzéséért. Ragadj meg minden lehetőséget, tervezz hosszú távra, és játssz taktikusan, ha kincstáradat fel akarod tölteni! Rajtad múlik minden!
(Forrás: A játék doboza) Lap teteje

 

Days Of Steam
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A játék egy városlapkával kezdődik. A játékosok lapkákat helyeznek le, bővítik a játéktáblát új vasúthálózatokkal és új városok építésével, amelyek új szállítandó árukat termelnek. Minden lerakott lapka gőzt ad a vonatok mozgatásához. Ha elérkezett az idő, a játékosok mozgatják a vonatjukat, árukat vesznek fel és szállítanak városról városra, és ezáltal pontokat szereznek. Persze a dolog nem ilyen egyszerű, mivel a hegyen való átkeléshez több gőz szükséges, ha pedig túl nagy gőzzel veszel be egy kanyart, a vonat könnyen kisiklik. Minél többféle árut szállítasz le, és minél több körútvonalat építesz ki a városok között, annál jobb. Mivel minden játékban más a vágányok elhelyezkedése, kihívást jelent, hogy hatékony vasútvonalakat építsenek.
(A fordítás Kokix munkája.)
Lap teteje

 

Darjeeling
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Míg kutatnak a legjobb teák után, a játékosok bejárják az egész régiót, és a legnagyobb szállítmányt állítják össze, ami egy tea fajtából lehetséges. Az újabb tea rakományok többet érnek, mint a régiek, hisz a műértők jobban szeretik a friss szállítmányokat. De az egyes tea fajták is győzelmi pontokat hoznak, miközben a hajóra kerülnek. A játéknak vége, amint valamelyik játékos eléri a 100 pontot.
(A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje


Dice Town
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Valahol a nagyon vad amerikai nyugaton... Képzelj el egy aranybányát és gyönyörű,
állattenyésztésre tökéletes földeket... egy helyet, amely úgy vonzza a telepeseket, mint méz a
medvéket. Egyik napról a másikra egy apró városka épült ezen az ígéretes területen. A kérdés
csak az, ki lesz a város ura, ha elült a por. Az esély a tiéd, ha nem félsz, hogy némi ólom jut a
szervezetedbe. Tégy kockára mindent, vagy állj fel az asztaltól!
(A fordítás K. Zsolt munkája.) Lap teteje

 

Dungeon Lords
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A kocsmában találkoznak. Elkortyolgatnak néhány sört. Mielőtt az éjjel végetér, az erős harcos, a fortélyos varázsló, az odaadó pap és a trükkös tolvaj megalkot egy elválaszthatatlan kalandozó csapatot, készen a Gonosz világának felszabadítására. És ki hitte volna? Éppen egy könnyed sétaútra található is valami gonosz. Egy sötét úr megtöltött egy közeli hegységet alagutakkal, csapdákkal, kincsekkel és trollokkal. És így a következő reggelen (vagy a következő délutánon, ha kicsit több sört kortyolgattak) a hősök, készen a Jóért folytatott harcra, elfoglalják a kazamatákat, és megbüntetik a gonosz urat (természetesen minden kincsét elvéve). Ez egy megszokott forgatókönyv, és bármelyik veterán kazamata-töltelék azt mondaná, hogy a dolgoknak így is kell lennie. De mi a helyzet a sötét úrral? Gondol valaha bárki is az ő érzéseire? Azok a kalandozók, akik még életükben nem végeztek egy napi becsületes munkát, el sem tudják képzelni, micsoda igyekezetet igényel egy tiszteletreméltó kazamata felépítése. Fogalmuk sincs, milyen nehéz alagutat fúrni grániton keresztül, milyen drága manapság egy jó csapda, milyen nehéz képzett impeket találni vagy mennyi élelembe kerül egy troll étkeztetése. És a bürokrácia! A kazamatáknak merev biztonsági előírásoknak kell megfelelnie, az aranybányászat szigorú szabályozás alá esik, és akkor kell adót fizetni, ha a Kazamaták Minisztériuma úgy kívánja. És amint a kazamata megépül, néhány jótét lélekből álló csapat erre jön és mindent szétzúz. A kazamaták urának élete nem könnyű. (A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Dixit
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játék 84 gazdagon illusztrált kártyát tartalmaz, melyek a mesék világába repítenek bennünket.
Minden körben egy játékos alakítja a mesélő szerepét, aki egyik kártyáját jellemzi egy mondattal, szólással,
egy verssorral vagy akár énekkel is. A többi játékos megpróbálja kiválasztani saját kártyái közül a mesélő elmondásának
leginkább megfelelő kártyát és odaadja azt, képpel lefelé.
Az összegyűjtött kártyákat összekeverik, majd sorban lehelyezik az asztalra és ezután tippelniük kell titokban,
melyik lehet a mesélő kártyája. Ha mindenki eltalálja a mesélő kártyáját, a mesélő nem kap pontot, de mindenki más 2-t..
Ha senki sem, ugyanez a helyzet alakul ki. Minden más esetben a mesélő, illetve azok, akik eltalálták képét, 3 pontot kapnak.
A mesélőn kívül mindenki kap további 1-1 pontot a saját képére leadott szavazatokért.
Természetesen az nyer, aki a legtöbb pontot gyűjtötte.
(A leírás X-ta munkája) Lap teteje

 

Drakon (3rd Edition)
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 40 perc

Drakon, a vén sárkány foglyul ejtett egy csapat merész kalandort, akik az aranyára áhítozva osontak be a barlangjába. Úgy döntött, nem falja fel őket nyomban, hanem előbb eljátszadozik velük: kapzsisága révén egyikük megválthatja a szabadságát. A rémült szerencsevadászokat beküldi varázslatokkal teli, veszedelmes kazamatáinak mélyére, és aki közülük elsőként gyűjt össze tíz aranyat az útvesztőben, szabadon távozhat. A többiekből ebéd lesz.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Da Vinci Code
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

A játékosok célja, hogy logikus következtetésekkel kitalálják játékostársaik kódját.
A saját köveken lévő számok ismeretében megpróbálják kitalálni, milyen számokat rejtenek játékostársaik kövei.
(Forrás: Piatnik.) Lap teteje

 

Dungeon Twister
A játék 11 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A Dungeon Twisterben egy gazdag és hatalmas varázsló labirintusában fogságba esett csapatot irányíthatsz. Azért teleportált ide, hogy élvezetét lelje küzdelmedben, ahogy menekülni próbálsz a pokoli útvesztőből. Nem lesz könnyű feladat túlélni!
(A fordítás PaYa munkája.) A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Drachen Delta
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Minden évben a Dragon Deltajában a környékbeli falvak fiataljai megmérkőznek, hogy kiválasszák, ki a legerősebb és a legbátrabb. Megpróbálnak átjutni a folyó felett törékeny hidakon, amelyek kövekre tett pallókból állnak. Aki legelőször jut a szemközti faluba, megnyeri az arany Sárkányszobrot. Ehhez folyamatosan óvatosan, és megfontoltan kell megtervezni az előrehaladást, meggyőzve a többi ellenfelet, és elkerülni a veszélyes akadályokat és a torkolatban élő sárkányt. (A fordítás PaYa munkája.) Lap teteje

 

DVONN
A játék 9 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Építs halmokat, próbáld meg irányítás alatt tartani ellenfeled figuráit, és mindenek fölött, maradj kapcsolatban a piros DVONN figurával – ezt kell észben tartanod. És ha nem megy? Nos, akkor hirtelen azt veszed észre, hogy figuráid egyrésze eltűnt a tábláról. Figyelj mindenre, amit az ellenfeled tesz, és ne felejts el saját lépéseidre sem odafigyelni. És ha nem ezt teszed? Nos, akkor olyan lépések megtételére kényszerülsz, amit nem szívesen teszel, majd ezután különös dolgok történhetnek…
A DVONN egy halmozáson alapuló játék. A játék egy meghosszabbított, hatszögletű táblán folyik 23 fehér, 23 fekete és 3 piros DVONN figurával. A játék kezdetekor a tábla üres. A játékosok először a DVONN figurákat helyezik a táblára, majd a sajátjaikat. Ezek után kezdik el halmozni a figurákat egymás tetejére. Az önálló figurák egy helyet mozoghatnak bármelyik irányba, a két darabból álló halom kettő helyet mozoghat, és így tovább. A halom darabjai csakis együtt mozoghatnak, önállóan nem, továbbá adott lépésnek mindig egy önálló figurán, vagy egy halmon kell végződnie. Ha a figurák, vagy a halmok elvesztik a kapcsolatot a DVONN figurákkal, akkor le kell venni őket a tábláról. A játék akkor ér véget, ha már egyetlen lépés sem tehető. A játékosok egymás tetejére teszik saját halmaikat, és a magasabb halom tulajdonosa nyer. Mindössze ennyi…
A DVONN, úgy, mint a GIPF, követi a tábla és néhány figura használatának hagyományát. A játék elég trükkös: minél magasabb a halom, annál értékesebb, de annál kevésbé mozgatható. Tartsd észben: figyeld a piros DVONN figurákat – mozoghatnak. Akár a legutolsó lépés is tökéletesen megváltoztathatja a DVONN játék kimenetelét.
(A fordítás a Kamasztér Alapitvány
munkája.) Lap teteje

 

Das Spiel
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Ebben a játékban számtalan lehetőség van a kockákkal játszani. A játék egy háromszög alakú táblán zajlik. Többféle játékmód van, egyszer piramist építünk közösen bizonyos szabályok betartásával, máskor pedig bontjuk, szintén a megfelelő szabályokat alkalmazva.
(A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Dragonland
A játék 9 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Induljatok útnak, Sárkányország és rejtett kincsei veszélyben vannak! Ti vagytok az egyetlenek, akik még segíthetnek és megmenthetitek. Kanyargós, kusza ösvényeken és sebes folyókon keresztül vezet az út a birodalom értékeihez. De igyekeznetek kell, hiszen a kincseket vulkánokban találhatjátok meg, melyek hamarosan kitörni készülnek, ráadásul a kutatásba minduntalan beavatkozik a Sorstorony titokzatos hatalma is, így előfordulhat, hogy néha a segítség túl későn ér a kívánt helyre. Ki lesz, aki a legtöbb kincset tudja megmenteni, így biztosítva a sárkányok jóindulatát? (Forrás: A játék leirása) Lap teteje

 

Diamant
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-8 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Mindenki a legszebb Rubinokkal és Gyémántokkal akar visszatérni az expedícióról. A játékosok mind az 5 bányát felfedezik, és mindet gyorsan megpróbálják elhagyni, a lehető legjobban meggazdagodva. Az a játékos lesz a nyertes, akinek a legtöbbet érnek drágakövei, amik a kincses ládájában vannak. (A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje

 

Daisy Racy
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Gyermek játék!
Zamatos Margaréták. A bárányok csintalankodnak és hancúroznak a legelőn.
Az anyabárányok majdnem mindent lelegeltek a mezőn, így a kisbárányokkal most egy másik legelőhely után kell nézzenek.
Hogy biztosan egyikük se vesszen el, a kisbárányoknak mindig szorosan az anyjukhoz közel kell maradniuk.
Hogy ne feledkezzenek meg erről, jutalmul margarétákat kapnak, ha az anyjukat követik és nem szaladnak előre.
(A fordítás X-ta munkája) Lap teteje

 

Doom
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 180 perc

A Union Aerospace Corporation (Egyesült Űripari Vállalat), mely a Föld leghatalmasabb gazdasági társaságának világűrbe nyújtott ökle, titkos kísérletekbe fogott egyik marsi bázisán. Magának a mindenségnek a szövetét kutatva az UAC tudósai olyan felismerésekre jutottak, amelyek mindörökre megváltoztathatják az emberiség létét. De aztán valami szörnyen elromlott? A Doom számítógépes játék logója immár nem csak a monitorodon, de nappalid asztalán is feltűnik! A Doom társasjátékban a játékosok egyike irányítja a démoni megszállók hordáit, amelyek betörtek az UAC marsi bázisára, míg a többiek azokat a magasan képzett tengerészgyalogosokat személyesítik meg, akik nem pusztán a saját életükért, de egyenesen az emberiség megmentéséért harcolnak. A győzelem érdekében az űrflotta katonáinak egyedülálló képességeik legjavát bevetve kell harci osztagaikkal felderíteni a bázis szörnyek járta folyosóit és celláit. Ha elbuknak, a Pokol küldöttei az egész emberi faj vesztét okozzák. Kapu nyitva - tölts és fohászkodj! (Forrás: A játék doboza) Lap teteje

 

Domino
A játék 5 éves kortól ajánlott 2-10 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Lap teteje

 

Danger
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

4 különböző veszélyes anyagot kell elraktároznod. De vigyázz! Az anyagokat külön kell gyűjteni, és egyik anyagból sem raktározhatsz el 15-nél többet, különben felrobban az egész!
(A leírás Artax munkája)
Lap teteje

 

Dracula
A játék 12 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Dracula gróf évszázadok óta elszigeteltségben élt erdélyi kastélyában. Most azonban elhagyta ősei otthonát és elutazott a messzi Londonba, hogy ártatlan áldozatok vérét szívja. A híres Dr. Van Helsing tudomást szerzett az ördögi vámpír terveiről és a következő kocsival Londonba hajtatott. Megkezdődik a versenyfutás az idővel! Ha Van Helsing félelmet nem ismerő vámpírvadászai győzedelmeskedni akarnak, akkor meg kell találniuk a vérszopók koporsóit, melyekben Dracula teremtményei nappal megpihennek. Sietniük kell, mert a gonosz gróf már kiszemelte áldozatait! Most még alkalmas az idő a szerencsétlen események megelőzésére! Ma éjjel megkezdődhet a leszámolás! (A fordítás Hosaka munkája) Lap teteje