Társasjátékok

( E )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Elfenland
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Kaland és utazás egy káprázatos világban! Elfenlandban a fiatal elfeknek egy különleges próbán kell átesniük ahhoz, hogy utána felnőttként tekintesenek rájuk. Minden fiatal elf kap egy térképet Elfenlandról, aminek segítségével megpróbálja meglátogatni az ország összes városát a helyi hétköznapi közlekedési eszközök segítségével, úgymint: sárkányok, unikornisok, óriásdisznók, elf-mobilok, troll-kocsik, varázsfelhők, kompok és tutajok. Ezek az eszközök csak korlátozott számban állnak rendelkezésre és mindegyiket csak a megfelelő vidéken lehet használni. Az nyeri a játékot, aki a legtöbb várost tudja meglátogatni! (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje


Egizia
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 75 perc

A játék 5 fordulóból ál l . A játékosok minden fordulóban növelhet ik az épí tőmunkásaik erejét , újabb kőbányákat
szerezhetnek, Ní lus- és Szf inxkártyákat vehetnek fel , valamint részt vehetnek a királyi sírhelyek , az obel iszk, a piramis és a
templom épí tésében. Mindezekkel a cél a pontgyűj tés. A játékosok az épí tésért azonnal pontokat kapnak , a Szf inx-
kártyákért pedig a  játék végén jár pont . 
A játékosok minden fordulóban 7 fázist játszanak le , majd kezdődik a következő forduló. Hogy ez hogyan is zaj l ik, a
következőkben kerül ismertetésre.
(A fordítás BZ munkája.) Lap teteje

 

Elasund
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Ebben a játékban Catan első városát építjük fel. Egy jól működő városban szükség van kikötőre, kereskedelmi központra, fogadóra, piacra, munkásszállásra és templomra! Az épületek, városfalak építésért győzelmi pontokat kapunk. Aki először ér el 10 győzelmi pontot, az nyer! (A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Evo
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

217 453 883 évvel időszámításunk előtt az első dinoszauruszok elhagyták az óceánt, hogy megkezdjék nehézségekkel teli, ám izgalmas életüket a szárazföldön. Az első akadályt az éghajlat jelentette számukra: menekülniük kellett a túlzott hőség és fagy elől. Ám nem ez volt az egyetlen gondjuk: a túléléshez és gyarapodáshoz meg kellett tanulniuk továbbfejlődni. Az EVO játékban te irányítod egy dinoszauruszfaj túlélését és fejlődését. Neked kell őket mérsékelt éghajlatú területekre vezetni, te biztosítod számukra a a fejlődéshez és változáshoz szükséges géneket. A te vezetéseddel fogják kiszorítani azokat a lényeket, akik láthatólag semmit nem tudnak a természetes szelekcióról. A győzelem akkor lesz a tiéd, ha sikerül dinóidat gyorsabban és jobban továbbfejleszteni, mint a többieknek. A tervezők megjegyzése: a játék tudományos pontosságával kapcsolatos kritikai megjegyzéseket C. Darwin úrhoz vagy az ő örököseihez kérjük eljuttatni.
(A fordítás Valgab munkája.) Lap teteje


Endavor
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb 90 perc

Egy olyan korszakban találjuk magunkat, amikor még sok fehér folt volt a térképen, amelyek csak arra vártak, hogy felfedezzék őket. A tengeri hatalmak folyamatosan terjeszkedtek, hajókat küldtek az ismert világon túlra, hogy ismeretlen területeket, új szövetségeseket és kiaknázatlan lehetőségeket találjanak. Az újonnan felfedezett területek gazdagsága csábítóan hatott azokra a kapitányokra, akik elég erősek és ügyesek voltak ezen kincsek megszerzéséhez…. és aztán megtartásához. Egy-egy ilyen feltörekvő birodalom kormányzójaként a játékosok arra törekednek, hogy győzedelmes felfedezéseik során a befolyásukat mind hazájukban, mind a tengerentúlon növeljék. A felfedezések, a kereskedelem, a kizsákmányolás és a háborúk során más nagyhatalmakkal kell megküzdeniük az előttük feltáruló erőforrások és régiók felügyeletének megszerzéséért. A birodalmuk felvirágoztatásához viszont a kulturális, politikai, gazdasági és pénzügyi befolyásuk egyensúlyban tartása, a helyes döntések meghozatala szükséges. Az út, amit ehhez választanak, a harc, amelyet megvívnak, és a döntések,  amelyeket meghoznak, mind befolyásolják, hogy fog kinézni az új világ… A Te birodalmad az, amelyik a többi felé emelkedve meghódítja a világot?
(A fordítás Detti munkája)
Lap teteje


El Capitán
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb 90 perc



Egy elismert XV. századi kereskedő vagy, aki a stratégiailag fontos mediterrán városokba hajózik, hogy ezekben a városokban raktárházakat építsen, majd
erődöket, hogy megvédje azokat. A célod az, hogy a térség legelismertebb és legsikeresebb kereskedőjévé válj. Azonban csak akkor fogsz sikerrel járni, ha olyan sok városban építesz raktárházakat, amennyiben csak tudsz, továbbá ha a raktárházaidat és az erődöket a legvirágzóbb városokban építed meg.
A játék végén a legnagyobb vagyonnal rendelkező játékos lesz a térség leghíresebb Ki lesz a középkor leghatalmasabb kereskedője? kereskedője, és ezzel együtt a játék győztese. (A fordítás Barbate munkája.)
Lap teteje


 


Einfach tierisch!
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb 15 perc

A játékosok az egér kártyák kijátszásával licitálnak a pozitív állatlapokért, illetve a negatív állatlapok elkerüléséért.
(A fordítás Ef munkája.) Lap teteje


Eclipse
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

Az Eclipse egy kétszemélyes absztrakt játék. A táblán egymástól hexagonálisan elhelyezkedő mélyedések találhatóak a játék részét képező golyók számára. Mindkét játékosnak van egy-egy nagy őre, és 5 pár kisebb Rabja. A Rabok páronként egy fémlánccal vannak összekötve: két röviddel és három hosszúval. A Rab annyit mozoghat, amennyit a lánc engedi (1 vagy 2 mezőt), míg párja a helyén marad. Az egyik fél Rabjai ideiglenesen kimozdíthatóak helyzetükből a másik játékos láncainak keresztezésével. Az őr egyszerre csak egyet léphet a hatszög tengelyének bármely irányába. Ha valaki a körében nem tudja többé az őrét mozgatni, veszített.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 


Eiertanz
A játék 5 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

A játék célja: Ki tudja a legtöbb tojást megtartani és ezzel a legtöbb pontot gyűjteni? Nem lesz egyszerű, mert a tojások összevissza ugrálnak és folyamatosan gazdát cserélnek… ráadásul, ha valaki elejti az egyik tojását, a játék véget ér.
(A fordítás Szoffi munkája.)
Lap teteje


El Caballero
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

"Letérdeltem mikor a lábam alatt szilárd talajt éreztem ismét, és a földet megcsókolva köszöntem meg Istenemnek." Egy hónap hosszú veszélyes utazás után, megküzdve széllel, lázadással, rágcsálókkal, kétségekkel Kolombusz Kristóf partra szállt San Salvador Antillák szigetén. Szilárdan meg volt győződve arról, hogy India keleti partvidékén szállt partra. De egy új kontinenst fedezett fel: az Új Világot. Az El Caballerot az Antillák sziget világába helyeztük.
A játékosok Kolombuszt követik a szigetek felfedezésével, amit ő már felfedezett. A játékosok lassan feltárják a szigeteket és felfedezik arany és hal vagyonát. Ahogy ennek az új földnek a szárazföldi és tengeri területeit megismerik, úgy próbálják a Caballeroikat olyan helyekre vezetni, hogy a fontos régiókat uralmuk alatt tartsák. A Castillok egy kevés védelmet adnak a többiekkel szemben, és a hajók lehetővé teszik a kereskedelmet és a halászatot. A sikert azoknak a tengeri és szárazföldi területek méretében mérik, amiket irányítanak. A sikerüket kétszer mérik meg, az így szerzett pontok összeadódnak, és kiderül, ki a győztes. (A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje

 

Emerald
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Lovagjaid bátran útra kelnek, vonzza őket az arany és a drágakő. A sárkány azonban bőszen védi barlangját, és bár megvesztegethető egy kis arany fejében, lovagjaid sokszor a sárkányfióka reggelijévé válnak. Szép, gyors és élvezetes játék a Goa szerzőjétől. (A leirás krozsa munkája) Lap teteje

 

Eketorp
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Sok-sok évvel ezelőtt, amikor sokkal veszélyesebb volt a világ, és a vikingek még zord életet éltek,
a viking főnökök feladata volt illő menedékkel ellátni a népét.
Ráadásul nem volt kockázatmentes a többi törzs közelében élni. Így történhetett,
hogy mindent felhasználtak, amivel erődíteni lehetett a falujukat.
Természetesen a nyersanyag szerzésének legegyszerűbb módja a szomszédos faluk kirablása volt.
(A fordítás CsaBull munkája)
Lap teteje

 

Enuk the Eskimo
A játék 5 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Gyermek játék!
A gyerekek Iglut építenek Enukkal, az eszkimófiúval és közben megpróbálnak minél több állatképet gyűjteni, mert a játék végén az lesz a nyertes, akinek a legtöbb képet sikerült megszereznie. Ez nem is olyan egyszerű, mert az állatok elbújnak egymás elől! (A leírás a játék szabályából származik.) Lap teteje