Társasjátékok

( G )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Galaxy Trucker
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A Vállalkozó Vállalat egy bolygóközi cégbirodalom, amely csatornarendszerek telepítésével és alacsony költségvetésű lakásépítéssel foglalkozik a Galaxis fejletlenebb bolygóin. A cég már néhány éve a csőd szélén áll; építőanyagok szállítása a Galaxis peremére, ahol szolgáltatásaikra a legnagyobb az igény, nos, ez veszélyes vállalkozás. A céget az igazgatótanács találékonysága mentette meg. Ahelyett, hogy anyagot szállítmányoznánk a Perifériába, érveltek, miért nem építjük be őket egy űrhajóba és fuvarozzuk úgy őket? Ráadásul minek fizetünk mi pilótákat, amikor vannak itt olyanok is, akik ingyen dolgoznának? Itt jössz be a képbe te. Csak írd alá a szerződést, és máris korlátlanul hozzáférhetsz a VV raktárához. Építsd meg a saját űrhajód a megszerezhető, előregyártott alkatrészekből, és repülj a Perifériába. A veszteség lenyelése természetesen a te dolgod, de minden profit, amit az út során felhalmoztál, a tied, és a Vállalkozó Vállalat fizet is neked a gyors kézbesítésért. Lehet, hogy egy leküzdhetetlen akadállyal végzed az utat és kéregetéssel töltöd a maradék napjaidat a Deneb III utcáin, de ha Fortuna rád mosolyog, meglehet, hogy egyszer csak a Galaxis 10 billió leggazdagabb embere között találod magad! (A fordítás Lipkab munkája.) Lap teteje

 

Ghost Stories
A játék 12 éves kortól ajánlott 1-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Számolatlan áldozat árán sikerült véget vetni Vu Feng rémuralmának, s hamvai most egy falu temetőjében pihennek. Az évek során el is feledkeztek átkos örökségéről. Ám Vu Feng a pokolban sem felejtett, és végre sikerült rálelnie urnájára. Utolsó inkarnációjának árnyéka már a falusiak fölé borult, bár azok erről még mit sem sejtenek... Szerencsére a taoista szerzetesek őrt állnak az élők és a holttak birodalma közt, és készen állnak, hogy merészségük, hitük és hatalmuk erejével legyűrjék Vu Feng inkarnációját. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje


Gobblet
A játék 7 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

A Gobblet az amőbára emlékeztető játék, de itt a memóriának is nagy szerepe van. A saját poharainkból kell 4-et kirakni egy sorban, oszlopban, vagy átlósan. A bonyolítást a poharak eltérő méretei jelentik. Én letakarom a te kisebb poharad, te letakarod az én poharam egy még nagyobb pohárral... 10 perc múlva ki emlékszik már, melyik pohár alatt mi van? Ha elfelejted, az végzetes lehet...
(A leírás Jani munkája) Lap teteje


Gärten der Alhambra
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Ebben a játékban kertészek vetélkednek egymással Alhambra kertjeinek építése közben. Minden kertész csak egyfajta növényt (narancs, citrom, pálmafa, és levendulabokor) ültethet. Alapszabály hogy minden épület körül mind a négy fajta növénynek lennie kell. (A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Go
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Ha a sakk a játékok királya, akkor a go a játékok császára, tartja a mondás.
A kínai eredetű játék Japánt és ezen keresztül az egész világot meghódította, és mára versenysporttá nőtte ki magát.
A szabályok elsajátítása kb. 5 percet vesz igénybe, de ahhoz, hogy igazán jó játékos legyen valaki, évtizedes gyakorlat is kevés.
A kétszemélyes játék lényege, hogy felváltva lerakott bábuinkkal egy 19 x 19 -es tábla minél több mezőjét kell uralni.
Mivel az ellenfelünknek ugyanez a célja, a fehér és a fekete bábuk folyamatos harcban állnak egymással: bekeríthetjük, és fogságba ejthetjük a másik fél bábuit.
Egy parti kezdők közt akár negyed óra alatt is véget érhet, profiknál azonban akár fél napos is lehet.
(A leírás Jani munkája) Lap teteje

 

Gift Trap
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-8 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A tökéletes játék 3-8 játékos számára, akik éppen annyira ismerik egymást, hogy az már veszélyes.
A felnőtt közönség részére vitatottabb ajándékok is felajánlkoznak. Mikor a pénz nem számít,
és az ajándékok egyre kényesebbek lesznek, a megfelelő ajándékok megfelelő személyekhez
rendelése érdekes beszélgetésekhez vezethet. Egyet ronts és a társalgás nem ér véget a játékkal…
A játék célja jó ajándékozónak és ajándékozottnak lenni egyaránt. Légy az első, aki eljuttatja két figuráját a
Starttól az Ajándékozott mezőig. Igyekezz eltalálni, mit szeretnének játékostársaid és megkapni azokat,
melyekre te a legjobban vágysz. Ha tévesztesz, visszalépsz. Nem elég Ajándékozottá válni,
mindkét figurádnak az Ajándékozott Zónában kell maradnia a kör végéig.
(A fordítás X-ta munkája) Lap teteje

 

Guatemala Cafe
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A játékosok megpróbálnak annyi pontot szerezni, amennyi csak lehetséges a kávéültetvények
megművelésével és növelésével. Sikerrel járnak, ha jó stratégiát választanak,
okosan kezelik pénzt és jól menedzselik a végén a kávé szállítását a kikötőből.
(A fordítás Dunda munkája)
Lap teteje

 

Gheos
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A játékosok az idő kezdetére repülhetnek vissza – a föld kialakulását befolyásolhatják, a rajta élő őslakosok életével együtt. A játék folyamán hatalmas erőknek parancsolnak, befolyásolják mely civilizációk emelkednek ki, illetve süllyednek el névtelenül. A játékosok a különböző civilizációk követeit igyekeznek magukhoz édesgetni luxuscikkek felajánlásával, templomok és piramisok építésével, amelyekért cserébe pontokat szereznek. A játék folyamán a legtöbb pontot gyűjtő játékos lesz a leghatalmasabb isten, ezzel megnyerve a játékot.
(A fordítás Barbate munkája.) A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Ghost For Sale
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 40 perc

Tizenkét csodálatos skót uradalom és kastély kerül árverésre. Természetesen a legjobb üzletet akarod megkötni, habár egyáltalán nem érdekel a birtokok fensége és értéke, annál inkább az ott lakó eredeti skót szellemek. De várj egy kicsit! Miért is akarnál egy szellemkastélyt? (A leírás Szoffi munkája) Lap teteje

 

Guillotine ( Gyime házi készítésű magyarított verziója)
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Fejeknek kell hullaniuk - sok-sok fejnek. Bizony, sokaknak biztosít ez ma szakmát, manapság már mindenféle jöttmentből guillotine-kezelő lehet... De ezek közül vajon ki a legméltóbb örököse a régi idők nagyhírű mestereinek? A tetteknek - s a fejeknek - kell bizonyítaniuk! Mert hát egy egyszerű palotaőr feje... ugyan kérem, ne nevettessek. Ám az, aki a magasba emelheti Marie Antoinette vagy a király, XVI. Lajos fejét, az már elmondhatja magáról, hogy egy fejjel magasodik ki társai közül - s minő fejjel! Így hát ki-ki gyűjtse a maga rizsporos-parókás trófeáit, míg ki nem derül, ki is az igazi fejes a hóhérok között! (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Genial
A játék 10 éves kortól ajánlott 1-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Egyszerűen zseniális! A hatszög alakú mezőkből álló táblára kell a játékosoknak színes, kettesével álló lapkáikat elhelyezni. Minél több egyező színű lapka kerül így egyvonalba, annál több pontot kap a játékos a megfelelő színekért. Mindenki színek szerint külön-külön gyűjti a pontjait, s eközben folyamatosan figyeli ellenfelei állását, mert aki valamelyik színből lemarad, az már nem lehet a győztes. ( A leírást a MATE készítette) Lap teteje

 

Gold Und Rum
A játék 10 éves kortól ajánlott 4-7 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Egy távoli királyság földjén időtlen idők óta csatáznak a viszálykodó hadurak; ám most, hogy a király gyenge, a hadurak a trónjára törnek, és döntő ütközet ideje elérkezett. A hadurak összegyűjtik sokszínű seregeiket: pajzsuk árnyékában törpék, élőhalottak, orkok gyűlekeznek, goblinok önveszélyes harci gépezeteikkel, meg persze válogatott gyilkosok és gazemberek a világ minden sarkából. A hadurak koronát és dicsőséget akarnak: harcosaik csak aranyat és rumot.
A játék központi figurája a kancellár. Minden fordulóban másik játékos veszi át a kancellár szerepét. A kancellár osztja szét paklikra a kártyákat, majd a többi játékos közül kijelöli favoritját: annyi pontot kap majd, mint favoritja. A játékosoknak jól meg kell jegyezniük, miféle kártyák kerültek az egyes paklikba, mivel ezekből a paklikból toborozzák majd seregeiket. A toborzást követő harc során a játékosok győzelmi pontokat gyűjtenek. A játék több fordulón át tart, és a játékosok minden fordulóban új seregeket állítanak fel.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje





Goa
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb 90 perc

1498-ban a Vasco da Gama vezette portugál expedíció elérte Indiát. Elsőként neki sikerült Afrika megkerülésével Indiába jutnia. A helyi hatalmasságok engedélyével a portugálok bekapcsolódtak a fűszerkereskedelembe, és raktárakat, feldolgozóüzemeket építettek. A fűszerkereskedelmet ekkortájt az arabok ellenőrizték, azonban a portugálok megtámadták az arabokat, és megszerezték azok kereskedelmi pozícióit.
1510-ben a portugál alkirály, Albuquerque elfoglalt egy szigetet, rajta egy nagy és gazdag várossal, kiváló kikötővel: Goát; ezenfelül számos támaszpontra tettek szert Malabártól India nyugati partvidékéig. Elfoglaltak más fontos városokat is, mint például Diut. Kis, de erős erődeikkel a portugálok a fűszerkereskedelem ütőerén tartották ujjukat.
Mindazonáltal helyzetük még sokáig nem volt igazán biztosnak mondható. Alig voltak több, mint néhány maroknyi kereskedő, akik ráadásul egymással is folyton összetűztek. Emellett a környék muszlim hercegei meglehetősen erősek voltak, mögöttük a hatalmas mogulok támogatásával.
A nyugati partról a portugálok érdeklődésüket kiterjesztették a keleti partra, és 1511-1513 között elfoglalták Malaka vidékét, felügyelve az azonnevű szorost, amelyen az India és a Távol-Kelet közötti kereskedelem bonyolódott. Végül elérték a Fűszer-szigeteket, ahol szerződést kötöttek Ternate szultánjával. Ezzel megszerezték a szegfűszeg-kereskedelem monopóliumát, és itt is építettek egy lerakatot.

A játékosok portugál kereskedők köpenyét öltik magukra, és irányítják a Molukák-Malaka-Goa-Lisszabon közötti fűszerkereskedelmet. Mindegyiküknek egyszerre kell fejleszteni az üzletét a hajóépítésben, a fűszerbegyűjtésben, az adóztatásban, a kolóniák alapításában és az expedíciókban, hogy a lehető legtöbb győzelmi pontot gyűjtsék; a játékot az a játékos nyeri, akinek a játék végén a legtöbb győzelmi pontja van.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje



Gloria-picktoria
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb 45 perc



A Gloria-pickoria-ban megpróbálunk minél több egyforma kártyát összegyűjteni, hogy a játék folyamán lezajló
három pontozás alkalmával mi szerezzük azokkal a legtöbb pontot.
Ám vigyáznunk kell, mert ha nem vagyunk óvatosak, a róka elviheti nehezen összeterelgetett csirkéinket!
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje



Giro Galoppo
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Gyermek játék!
A Giro Galoppo egy 6 éven felülieknek készült gyerekjáték, 2-5 fő részére. A játékosok
egy lóversenyen vesznek részt, melyben kártyák segítségével irányítják lovaikat. Először
a játékosok felhelyezik az akadályokat a pályára, majd mindannyian kapnak egy-egy saját
pakli kártyát (minden játékos ugyanazon lapokkal rendelkezik), és körönként egy kártyát
kijátszva mozgatják lovasaikat. A legalacsonyabb számú kártya tulajdonosa léphet először.
Ha lovasod egy olyan mezőre ér, ahol már valaki más is ott van, ellenfeled egy mezővel
hátrébb kerül. Ha figurád egy akadályon landol, elveszted a körödet. Aki legelőször ér be
a célba és legmesszebb jut, az lesz a győztes.
(A fordítás X-ta munkája) Lap teteje


GIPF
A játék 9 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A GIPF egy olyan stratégiai játék két személy részére, amely klasszikus elven alapul: egymást követő körökben a játékosok egy-egy figurát játékba hoznak, míg 4 figura nem kerül egy sorba. A játékosok ekkor leszedik a sorukat és megpróbálnak begyűjteni minél többet azokból a figurákból, amikből az ellenfél kirakta a sort. Ez a begyűjtési elv minden alkalommal tökéletesen megváltoztatja az aktuális helyzetet a táblán. A cél, hogy sikeresen összeállítsunk minimum 4 figurából álló sorokat, addig, míg az ellenfélnek nem marad egyetlen játékba hozható figurája sem, (az általános helyzetben és a versenyek alatt egyaránt ez a cél), illetve egyetlen GIPF figurája sem a táblán. A GIPF egy egyszerű és kihívásokkal teli játék, ami tökéletesen új elemekkel ötvözi a klasszikus rendszert. Tele van meglepetésekkel és végtelen számú lehetőséget kínál: alkalmi és fanatikus játékosok számára egyaránt megfelelő.
(A fordítás a Kamasztér Alapítvány munkája.) Lap teteje

 

Geistertreppe
A játék 4 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

Gyermek játék!
A "Szellemlépcső" c. játék egyszerre kísérteties és szellemes. A romos kastély lépcsőfokain vezető versengésben a legbátrabb kerül ki győztesként. A szellemek a lépcsősor legtetején tanyáznak. Néhány bátor gyerek - teljes csendben - megpróbál felszaladni, hogy elsőként ijeszthesse meg a szellemet egy hangos "HU!" felkiáltással. Igen ám, de ezt az ósdi trükköt már a szellem is régóta ismeri, ezért titokban átváltoztatta a dobókockákat. A játékosok maguk is egytől egyig szellemekké változnak! Ha egy játékos szellemet dob a kockával, akkor egy szellemfigurát rárakhat egy másik játékos bábujára. Egy mágikus mágnes magához szippantja a bábut, s az azon nyomban eltűnik a szellemben! Innentől kezdve a játékosoknak végig emlékezetben kell tartaniuk, hogy melyik szellem rejti a saját figurájukat. Ha már mindenki szellemmé változott, s újra szellemet dob valaki a kockával, akkor két szellemet lehet felcserélni egymással. Aki még ebben a káoszban is elsőként tud felérni a lépcsősor tetejére, megnyeri az izgalmas versenyt. (A fordítás Gyime munkája.) Lap teteje

 

Geisterjäger
A játék 5 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Gyermek játék!
Gyermek játék! Szellemvadászok érkeznek egy öreg kastélyhoz. A hiedelmek szerint 12 ismert szellem lakik az öreg épületben. A vadászoknak az ablakokban időnként elsuhanó szellemeket kell minél gyorsabban beazonosítaniuk.
(A leírás Artax munkája) Lap teteje