Rövid Hírek 2009


2007-es hírek

2008-as hírek

2009-es hírek

2010-es hírek

2011-es hírek

Új Piatnik játékok a Kecskemét társasjáték klubban!

 

Igazi öröm hírrel szolgálhatunk a Kecskeméti Társasjáték Klub-ot látogató társasjátékosoknak.
A Piatnik Budapest Kft. jóvoltából újabb 5 játékkal bővült a klub játék készlete!
Ezek a játékok a következők:
Anti-Monopoly, A Bagdadi tolvaj, Catan telepesei kockajáték, Sivatag fiai, Touché.

A játékok a következő társasjátéknap alkalmával már kipróbálhatók!

Ezúton is köszönjük!

(A hír felkerült: 2009.11.17. Írta: Artax)



Essen 2009 - 7. rész



Még három nap és megnyitja kapuit Essenben a Spiel '09, a legnagyobb
nemzetközi társasjáték-kiállítás. További három bemutatásra kerülő
játékhoz szeretnénk kedvet csinálni a kiállítás látogatóinak.


Burger Joint



A Burger Joint egy kétszemélyes játék, amelyben a játékosok
két egymással vetélkedő gyorsétkezde üzletláncot vezetnek.
Egyikük hamburgerek, másikuk pedig pizzák árusítására
specializálódott. Ahogy hálózataik terjeszkednek, igyekeznek
átvenni egy-két terméket ellenfelüktől is menüjeikre, hogy
megküzdjenek a vásárlók kegyeiért.



A későbbiek folyamán minketten családi étteremláncot nyithatnak
vagy akár egy annál is magasabb osztályba tartozó létesítményt.
A végén a legsikeresebb üzletlánc tulajdonosa, aki 12 győzelmi ponttal
rendelkezik, lesz a nyertes.
A játék 12 éves kortól ajánlot és 30-45 percig tarthat.

(Forrás: Rio Grande Games)


El Paso



"Képed hosszú ideje látható a körözési fotókon. Tetteid legendásak.
Hozzád képest Jesse James, Billy a Kölyök vagy Calamity Jane csak
egy kezdő. A Missouri folyótól nyugatra nincs olyan város, amely
biztonságban lenne a füstölgő 45-ös Colt-odtól. A szalontulajdonosok,
lovakat tartó bárók és az aranybányák vezetői izzadó tenyérrel
hallgattják közeledő lovad patáinak dobogását. Még a sheriff is hív
néhány kollégát, mielőtt megpóbálná csínytevéseidet megfékezni..."



A játékban 7 pompás város "vár" a  kifosztásra. Minden körben
eldönthetik a játékosok, hogy mit vesznek célba. Azonban
mindannyian túl sűrűn kerülnek egymás útjába.
Minél tovább marad egy törvényenkívüli egy városban, annál
több lopott árut vihet magával a következő városba, és válthatja
ott át pénzzé. De az, aki sokat időzik, könnyen a sheriff kezére
kerülhet. A zsákmányszerzésél az őrökkel való harc különleges
kockákkal történik, így kap a játékban szerepet a szerencse is.
Nem elég a bőséges zsákmány megszerzése, a gazdagsághoz
készpénzzé is kell azt váltani. Aki a legnagyobb pénzösszeggel
hagyja el a hetedik várost, az lesz a verhetetlen bandita, aki
megnyeri a játékot.
2-5 játékossal játszható 10 éves kortól és körülbelül 45 percig tart.

(Forrás: BGG)


The BoardGameGeek Game



A BoardGameGeek a legnagyobb nemzetközi, társasjátékokkal
foglalkozó közösségi oldal, amely fennállása 10. évfordulója alkalmából
az R&D Games kiadásában idén ősszel jelenteti meg saját társasjátékát,
a TBGGG-ként is emlegetett The BoardGameGeek Game-et.

A játékosok 6 játékkiadó szerepét veszik fel, és próbálják játékaikat
minél jobb áron értékesíteni, illetve a szintén általuk irányított,
3-3 vásárlóval a többi kiadó játékait különböző variációk szerint
felvásárolni. A játék 6 körből és azon belül 6 akció végrehajtásából
áll. A kiadók egyes játékai minden kör elején megérkeznek
raktáraikba, majd ezeket kiszállítják a boltoknak. Ezután
megérkeznek az üzletekbe a társasjáték-imádó vásárlók (Geek-ek).
Negyedik lépésként megválasztják a következő kör kezdőjátékosát,
majd a vásárlók kiválasztják az általuk leginkább kedvelt játékokat.
Ezek után pedig az eladott játékaikért a kiadók Geek-aranyat,
a weboldalon is használatos fizetőeszközt kapnak. A játék végén
pedig a megvásárolt játékokat értékesítjük, amelyek különböző
kombinációkban akár értékük többszörösét is érhetik, viszont
a felvásárolt, saját kiadású játékokat nem értékesíthetjük. Akinek
a játék végén a legtöbb Geek-aranya van, az lesz a nyertes.
A játék az alapszabályok szerint 4-6 fő részére készült, de a végső
pontértékelés megváltoztatásával 3-an is játszható. 8 éves kortól
ajánlott, és körülbelül 60 percig tart.

(Forrás: BGG)


(A hír felkerült: 2009.10.19. Írta: X-ta)


Hollandiai Játéknagydíj



Uwe Rosenberg újabb díjjal gyarapíthatja gyűjteményét.
Az Agricola ugyanis a Hollandiai Játéknagydíj első helyezettje
lett. A kilenc jelölt játék sorrendje a kövekezőképpen alakult:

1. Agricola - Uwe Rosenberg
2. Pandemic - Matt Leacock
3. Stone Age - Michael Tummelhofer
4. Dominion - Donald X. Vaccarino
5. Cities - Martyn F.
6. Der Turmbau zu Babel - Reiner Knizia
7. Krakow 1325 AD - Peter Struijf
8. Age of Empires III. - Glenn Drover
9. Chicago Express - Harry Wu


(Forrás: Spielbox A hír felkerült: 2009.10.13. Írta: X-ta)



Essen 2009 - 6. rész


Egy újabb Essenben bemutatásra kerülő játék:


Colonia




A Colonia a középkorban játszódik. A Német-római Birodalom legnagyobb
városa nevezetes katedrálisairól és sokoldalú kereskedelméről volt híres.
A városi tanács befolyásos pozícióit jó hírű nemes családok töltik be, így
irányítva a város sorsát. Igyekeznek vagyonukat gyarapítani és hatalmukat
megalapozni. Minden család arra törekszik, hogy a legbefolyásosabb legyen,
de ez egyedül csak egyiküknek sikerülhet.

A játékosok a középkori Colonia jó hírű és befolyásos családainak szerepébe
bújnak. Értékes ereklyék megszerzésével próbálják családaiknak biztosítani
a leghatalmasabbnak járó pozíciót. Ennek elérése érdekében a játékosoknak
árukat kell vásárolniuk, illetve saját árucikkeket előállítani és értékesíteni.
Csak a magas áron értékesítő családok engedhetik meg maguknak a drága
ereklyéket. A játék végén a legdrágább ereklyegyűjteménnyel rendelkező
játékos lesz a nyertes.
12 éves kortól ajánlott 3-6 játékosnak és körülbelül 120 percig tart.


A Colonia képe a Queen-Games oldaláról származik.

(Forrás: BGG A hír felkerült: 2009.10.12. Írta: X-ta)




Nemzetközi Játékdíj



Az idei évben a Nemzetközi Játékdíj nyertese "Többjátékos Stratégiai" kategóriában
a Le Havre lett, ami azért is érdekes, mert a tavalyi évben ugyanebben a kategóriában
szintén Uwe Rosenberg egyik szerzeménye, az Agricola nyerte el ezt a díjat.
Ez azért is különleges sikernek könyvelhető el, mert a játék megelőzte a szintén jelölt
és már több egyéb díjat megszerzett Dominiont is.
A "Kétjátékos Stratégiai" kategóriában pedig Valentijn Eekels Day & Night játéka
szerezte meg a Nemzetközi Játékdíjat.


(Forrás: Spielbox A hír felkerült: 2009.09.27. Írta: X-ta)



Ticket To Ride Világbajnokság




5. születésnapját ünnepli a népszerű Ticket To Ride (amely többek között elnyerte
a 2004-es Év Játéka címet). A Days of Wonder ez alkalomból meghirdette a
Ticket To Ride Világbajnokságot. 2010 elején Észak-Amerikában (USA, Kanada)
és Európa bizonyos országaiban (Franciaország, Németország, Benelux Államok,
Nagy-Britannia, Spanyolország és Lengyelország) több bajnokság kerül majd
megrendezésre, amelyek nyertesei (8 fő) 2010 júniusában Párizsban küzdhetnek meg
egymással a bajnoki címért. A bajnokságsorozat folyamán összesen 50000 dollárnyi
(körülbelül 9 millió Forintnyi) díjat fognak kiosztani, mely magában foglalja
a döntő résztvevőinek párizsi repülőútját és szállását, valamint a bajnokságsorozat
fődíját, egy kétszemélyes utazást a legendás Orient Expresszen. További részletes
információk (angolul) a Days of Wonder honlapján.


(Forrás: Spielbox A hír felkerült: 2009.09.22. Írta: X-ta)



Essen 2009 - 5. rész


A Piatnik cég izgalmas magyarországi kiadványai után térjünk kicsit vissza
a külföldi újdonságokhoz. Ismét 3 új játékot szeretnénk röviden bemutatni.


Vasco da Gama



A Portugál Királyság által vezetett expedíciók szinte mindegyikének fő célja
a 15. század közepe óta az volt, hogy egy járható utat találjanak Indiába.
1488-ban Bartolomeu Diaz megkerülte a Jó Reménység Fokát, Pedro da Covilha
pedig talált egy szárazföldi útvonalat, de Vasco da Gama csak 1498-ban érte el,
több megálló után, Calicut legendás városát a tengeren keresztül.
Vasco da Gama különleges eredmény ért el, mellyel lehetővé tette a
portugáloknak, hogy az India és Európa között zajló fűszerkereskedelem
monopóliumává váljanak.



Részlet a játékleírásból:

" Vasco da Gamát megbízták az Indiába vezető tengeri út felfedezésével.
A játékosok gazdag hajótulajdonosok, akik az ő pártfogásában igyekeznek
gazdagságot és tekintélyt szerezni. A vállalkozás teljesítésének érdekében
a rendelkezésükre álló pénzösszeg és akciók segítségével kell kapitányokat
fogadniuk, legénységet toborozni, hajókat építeni, útjukra bocsátani őket,
és azokat Natal, Terra de Boa Gente, Mozambique, Malindi, Mombasa és
Calicut partjaira küldeniük.
Minden egyes elküldött hajóért azonnali pénzösszeget kapnak, valamint
tekintélyt (győzelmi pontokat) szereznek. Minél távolabbra küldik hajójukat,
annál kevesebb lesz a juttatás, viszont annál magasabb lesz a győzelmi
pont, amit kapnak.
A hajók, amelyek a körök végén bizonyos "betöltött" partoknál állnak (azaz
megfelelő mennyiségű hajó kötött ott ki),  további győzelmi pontokat
gyűjtenek tulajdonosaiknak, és ezek után, bizonyos körülmények között,
tovább hajóznak a következő parthoz. Így lesz lehetőségük a további
körökben győzelmi pontokat gyűjteni.
A játékosok minden egyes körben különböző területeken hajtják végre
akcióikat (például Navigáció, Toborzás, Tervek vagy Személyek vásárlása).
A tervezés alapvető fontossággal bír: az akciók végrehajtása kerülhet
pénzbe, de lehet ingyen is. Minél előbb tervez meg egy játékos egy lépést,
annál biztosabb, hogy fizetnie kell érte. Át kell gondolniuk, hogy képesek-e
fizetni és ha igen mennyit azért, hogy az adott területen először
cselekedhessenek.
Vasco da Gama személyesen fogja eldönteni minden egyes kör elején,
melyik akció lesz ingyenes. Ő fog egyúttal egyes játékosok számára
bizonyos pénzösszegeket elérhetővé tenni.
Ebben a nagyszerű vállalkozásban négy befolyásos Karakter érdekelt.
Mivel szeretnének az új kereskedelmi utak kiépítésében tekintélyes
szerepet szerezni, ingyen fogják a játékosokat szívességekkel segíteni.
Francisco Alvarez (a Pap) misszionáriusokat fog biztosítani, akiket
legénységként használhatunk, Girolamo Sernigi (a Kereskedő) a hajók
építését rendezi és segít őket legénységgel ellátni, Bartolomeu Diaz
(a Vezető) megnövelt kezdeményezést és kiegészítő győzelmi pontokat
ad, I. Mánuel (a Király) pedig a Portugál Királyság nevében engedélyez
a játékosoknak egy extra cselekvést."

A játék 2-4 játékosra készült 12 éves kortól és körülbelül 90 percig tart.


A Vasco da Gama képek a What's Your Game? oldaláról származnak.

(Forrás: BGG)


Die Tore der Welt



A játék Ken Follett Az idők végezetéig című könyve alapján készült, és a
14. századi Angliában játszódik. 2-4 játékos számára fejlesztették
12 éves kortól és 90 percig tart.



A játékosoknak Kingsbridge polgáraiként különböző területeken kell
feladatokat ellátniuk: építkezésben, kereskedelemben, kegyességben,
élelmezésben és az orvostudományban. Minden körben újabb
eseménykártyákat fordítanak fel, melyek a kereskedelem lehetőségét
nyújtják nekik. Minden egyes kártya részleteket jelenít meg a könyvből.
A játékban különböző épületek emelkednek, melyek a játékosoknak
győzelmi pontokat hoznak, és ezek felépítésében vagy közvetlen
szerepet játszanak vagy pénzt adakoznak rá. A játékmenet
folyamán kitör a Pestis, és a polgárok megbetegszenek. Ekkor azok
kaphatnak győzelmi pontokat, akik orvositudományi ismereteket
szereztek, és gondoskodnak a betegekről.

(Forrás: Kosmos)


Endeavor



"Azokban az időkben járunk, mikor a világ térképei még befejezetlenek voltak.
A tengerjáró birodalmak határaikat úgy bővítették, hogy hajóikat a világ
legtávolabbi pontjaira küldték, hogy új földekre, új szövetségekre és új
meghódított területekre találjanak. Az újonnan felfedezett világok bősége
csábító jutalom volt azoknak, akiknek elég erejük és ravaszságuk volt
az elfoglalásunkhoz... és ahhoz, hogy meg is tartsák őket!"



A játék célja, hogy birodalmadnak minél nagyobb dicsőséget szerezz.
A játékosok különböző területeken szerzett pontokkal növelhetik
dicsőségüket, vagyis az Iparban, Kultúrában és Politikában, valamint
városok elfoglalásával, a városok közötti kapcsolatok felügyeletével
és bizonyos Vagyonkártyák és Épületlapkák birtoklásával. A rövidtávú
célok, úgy mint hasznos épületek felépítése, kereskedelem jelzők
és Vagyonkártyák megszerzése, egyensúlyban kell legyenek, mialatt
a világ különböző részeinek meghódításáért harcolva dicsőséget
próbálsz szerezni. A játék mindössze hét körig tart, de akinek
ennek végén a legtöbb dicsőségpontja van, az győz.
A játék 3-5 játékossal játszható 12 éves kortól és 90 percig tart.

(Forrás: Z-Man Games)

 (A hír felkerült: 2009.09.20. Írta: X-ta)



Hazai megjelenések



A sok érdekes Essen-i megjelenés mellett, érdemes foglalkozni kicsit a hazai megjelenésekkel is.
Hiszen itthon is jelennek meg figyelmet érdemlő játékok.
A teljesség igénye nélkül álljon itt néhány játék a most megjelent újdonságok közül.




Az Anti Monopoly társasjátékban a küzdelem a monopóliumok tulajdonosai és a vállalkozók között zajlik.
A játékosok célja, hogy minél nagyobb vagyonra tegyenek szert és kiiktassák a konkurenciát.
Az egyenlő esélyek érdekében külön szabályok érvényesek a monopóliumok tulajdonosaira és a vállalkozókra.
2-6 játékos részére, 8 éves kortól




Callisto egy izgalmas és szórakoztató logikai társasjáték.
Egyszerű szabályokkal ideális a család minden tagjának.
A játékban a játékosok célja, hogy minél több játékkövet lehelyezzenek a játékfelületre.
A játékköveknek a játékfelületen legalább egy oldallal érintkezniük kell.
A játékosok tervszerű és taktikus lehelyezésekkel saját területüket bővítik és blokkolhatják egymást a játékban.
2-4 játékos részére, 7 éves kortól




Carcassonne Katapult új Kiegészítő a Carcassonne alapjátékhoz.
Csak az eredeti Carcassonne játékkal együtt játszható! Minden esetben, amikor akcióba lép a katapult,
a játékosnak egy jól irányzott lövést kell leadnia a katapulttal. A különböző katapult lapok különböző
akciókhoz vannak kötve, amik a játék további menetét megváltoztathatják.
2-6 játékos részére, 8 éves kortól




A Carcassonne Gyermekei egy lerakó játék, ami a „Carcassonne” alapjáték
gyermekeknek készült változata. A gyerekeknek nem kell pontokat számolniuk.
Az a játékos, aki elsőként lerakja a tájképekre az összes figuráját, megnyeri a játékot.
2-4 játékos részére, 4 éves kortól




Catan Kocka
A játékosok feladata Catan szigetén az utak, települések, városok és lovagok betelepítése.
A betelepítéshez szükséges nyersanyagot nyersanyag kockákkal dobják ki a játékosok.
Akkor, amikor egy játékos a szükséges szimbólumot kidobja, a szimbólum száma szerint pontot kap.
A játékot az a játékos nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti.
1-4 játékos részére, 7 éves kortól




Keltis
A játékosok kártyákat játszanak ki azért, hogy figuráikat a lehető legmesszebbre juttassák el.
A játék végén annál több pontot kap egy játékos, minél előrébb juttatta figuráját az úton.
Ezek mellett a játékosok kelta kívánságköveket is gyűjtenek, amiért extra pontokat kapnak.
A játékot az a játékos nyeri, akinek a játék végén a legtöbb pontja van.
2–4 játékos részére, 10 éves kortól




Keltis Kártya

A játékosok színkártyák kijátszásával megpróbálnak minél hosszabb színsorokat alkotni.
Egy színsoron belül a lapoknak növekvő, vagy csökkenő sorrendbe kell lenniük.
Minél hosszabb egy színsor a játék végén, annál több pont jár érte.
A játékot az a játékos nyeri, akinek a játék végén a legtöbb pontja gyűlik össze.
2–4 játékos részére, 8 éves kortól




Wizard
Egy varázslatos kártyajáték, amiben a játékosoknak minden forduló előtt előre meg kell jósolniuk
pontosan ütéseik számát. Ez nem is olyan egyszerű, ha valaki nem rendelkezik a jövőbelátás képességével!
A helyes jóslatért pont jár. Az a játékos, aki a legtöbb pontot gyűjti, megnyeri a játékot.
3-6 játékos részére, 10 éves kortól




Az 1000 tükör vára
Viktor az 1000 tükör várában lakik, ahol mindig elvesznek a dolgai! Segíts Viktornak megtalálni a dolgokat!
Nézz be a várba és használd a folyosókon lévő tükröket. Így minden sarokba be tudsz kukkantani.
A megtalált dolgokért üveggyöngy a jutalom. A játékot az a játékos nyeri, aki a legtöbb üveggyöngyöt gyűjti.
2-4 játékos részére, 6 éves kortól

(Forrás: Piatnik A hír felkerült: 2009.09.19. Írta: Artax)



Német Játékdíj 2009




2009-ben is kiadták a Német Játékdíjat, mely első helyezettje a Dominion lett.
Második helyen végzett a Le Havre, a harmadik helyezett pedig a Pandemic.
A Német Gyermekjáték díját a Burg der 1000 Spiegel tudhatja magáénak.
Essen város vándorló díját, az Arany Tollat a példamutató játékszabályokért
idén a Diamonds Club kapta meg.

(Forrás: Spielbox A hír felkerült: 2009.09.17. Írta: X-ta)



Essen 2009 - 4. rész



Újabb két játék a közelgő esseni játékkiállításról:


Tobago

Tobago a karib-tengeri szigetvilág egyik kis szigete, amely számos elrejtett
kincset rejt. A játékosok kincskeresőtérképek egy-egy darabjával rendelkeznek.
Útjuk során egyre több információt kapnak, ezzel leszűkítve
a kincsek lehetséges lelőhelyeit. A játék különlegessége a három részes
tábla, amely 32 különböző térkép-variációra ad lehetőséget.

A játékosok terepjáróikkal kutatnak a kincsek rejtekhelyei után.
Minden körben választhatnak, hogy térképük egy darabját, azaz egy
kártyát játszanak ki, vagy terepjáróikkal tovább haladnak meghatározott
szabályok szerint. A szigeten egyszerre négy kincs rejtezik, amelyeket csak a
különböző útmutatások alapján találhatnak meg. A térképkártyákon a szigeten
található terepfajták ábrája látható, és hogy ezekhez a terepfajtákhoz képest
hol helyezkedik el az adott kincs. Például ha egy áthúzott, dzsungelt ábrázoló
hatszöget látunk rajta, az azt jelenti, hogy az adott kincs nem dzsungelben
található. Ezen kártyák kijátszásával a játékosok tulajdonképpen szabályozhatják
a kincsek helyét, azt számukra kedvezőbbé, vagy mások számára nehezebben
elérhetővé téve. Minden egyes kártyával szűkül a kincs lehetséges helyeinek
száma, és így a játékosok kizárásos alapon találhatják meg azt.  A kincs
nyomravezetői kincskártyákat kapnak, és ezek száma fogja a játék végén
meghatározni a nyertest. Azonban a kincsek néha elátkozottak,
és ezek megtalálásáért nem gyűjtünk kincskártyákat,  sőt, akár
a már megszerzett legértékesebb kártyánkat is elveszthetjük. Ezt
egyedül amulettekkel tudjuk megakadályozni, melyeket az óceán
a partra sodor. Ezek helyét a 3 kőszobor állása határozza meg.
A játékot az nyeri, aki a legtöbb kincskártyát gyűjti. 2-4 játékosnak
ajánlott 10 éves kortól, és körülbelül 60 percig tart.

(Forrás: Zoch)


Carson City



1858-at írunk, amikor is egy csapat cowboy elhatározza, hogy parcellákat
vásárol Nevadában, és ezt felvirágoztatva megalapítják Carson City-t. Céljuk
elérése érdekében természetesen különböző "személyeket" is meg kell nyernünk.
A versenyt Carson City legkiválóbb polgára nyeri meg a legtöbb győzelmi pont
összegyűjtésével.

A játék lapkalerakós mechanizmussal működik, ahol a lapkákat egy nyolszor
nyolc mezőből álló táblára rakosgatjuk. Ez a terület jelképezi Carson City-t.
A játék négy körből, és minden kör négy fázisból áll. Az első fázisban
meghatározzuk a játékosok sorrendjét. (Az akciókat itt nem az óramutató
járása szerint hajtják végre.) Ezek után minden játékos választ magának
egy "személyiséget", akik különféle képességeikkel segíthetik a városépítő
polgárokat. Ezek lehetnek például a seriff, a bankár, vagy akár csak egy
egyszerű telepes. Ők határozzák meg többek között, mennyi pénzt
tarthatunk magunknál a körünk végén. A második fázis a cowboyok
lehelyezése. Ezt többféle akciót jelenthet. Letehetik őket akciókat
jelölő négyzetekre, amelyeket a következő fázisban hajthatnak
végre. Lefoglalhatnak velük egy üres parcellát, megvédhetnek
egy saját, vagy megtámadhatnak egy ellenséges épületet.
Dönthet a játékos úgy is, hogy nem helyez le egyet sem, és akkor
a következő kört ő kezdheti. A harmadik fázisban végrehajtják
a kiválasztott akciókat és ha valamelyik parcellán egyszerre
több cowboy áll, ott párbajra kerül sor.  Minden érintett játékos
dob egy kockával. Ennek értékéhez adódik az addig megszerzett
cowboyok száma (összesen 10 van belőlük, de ezekhez csak
fokozatosan juthatunk hozzá), és a revolvereinek száma. A párbaj
nyertese kapja meg a jogot a lefoglalt terülten végrehajtandó akcióra.
A negyedik fázisban pedig új cowboyokat kapnak a játékosok a már
megszerzett készleteikhez. Személyiség kártyáik alapján el kell
költeniük pénzük egy részét győzelmi pontok vásárlására.
(Például a seriff kártyája csak 20 dollárt enged megtartani,
tehát 30 dollárunkból 10-ért kapunk egy győzelmi pontot.)
Természetesen többet is költhetünk, de akkor is 10 dollárba
fog kerülni minden egyes pont. A cowboyok által már megépített
épületek folyamatos bevételt hoznak, amelyekhez nem kell külön
figurát rájuk helyeznünk. Természetesen az épületek a játék végén
győzelmi pontokat is érnek. Aki a legtöbbet gyűjti, az lesz a nyertes.
A játék 2-5 fővel játszható 12 éves kortól és 90 percig tart.



A Carson City képek a HUCH! & Friends oldaláról származnak.

(Forrás: BGG)

(A hír felkerült: 2009.09.17. Írta: X-ta)

Ludoteca Ideale 2009




A Ludoteca Ideale 2009 az olasz weboldal által meghirdetett verseny, amelynek
célja megtalálni a legjobb társas- és kártyajátékokat. Ezeket a 2008. január 1-től
2009. június 30-ig Olaszországban kiadott játékok közül választották ki.
A végső listán a következő 10 játék szerepel:

- Age of Conan: A stratégiai társasjáték
- Age of Empires III
- Agricola
- Comuni
- Dominion
- Formula D
- Giro d'Italia
- Magnifico
- Perudo
- Talisman

A Ludoteca Ideale célja az, hogy a jövőben segítse az olaszországi üzleteket
és játéktermeket játékkatalógusaik összeállításában.


(Forrás: Boardgamenews A hír felkerült: 2009.09.17. Írta: X-ta)

Essen 2009 - 3. rész


Következzen további négy az idei ősz játék-újdonságaiból:


Alcazar



A játék az 1994-es, Wolfgang Kramer által tervezett Big Boss újrakivitelezett
verziója. Alcazarban a játékosok kastélyokat illetve villákat építenek és
bővítenek ki, majd mágnásokkal és bárókkal népesítik be őket.

Emeletenként növekszenek az épületek, és ez lesz a játék legjelentősebb része: minél
magasabban áll egy figura, annál nagyobb értéket fog képviselni a végső eredmény
összeszámlálásánál. Ám egy kastély építése rengeteg pénzbe kerül, ezért jó, hogy
a király fizet építőmestereinek az építkezések folytatásáért - minél nagyobb
egy épület, annál többet. Különösen jövedelmező lehet két kastélyt egy híd
kiépítésével összekötni. Ugyanakkor a játék végén nem az lesz a nyertes,
aki a leggazdagabb, hanem akinek figruájái Alcazar kastélyain a
legmagasabban állnak. A kiadó  a játékot 10 éves kortól ajánlja,
2-5 fő részére.

(Forrás: Kosmos)



Dungeon Lords

A Galaxis Roncsderbi és a Space Alert szerzője, Vlaada Chvatil most
játékosait az űr helyett a földalatti világba kalauzolja. A Dungeon Lords játékosaként
a kazamaták urának bőrébe bújva alakíthatjuk, bővíthetjük birodalmunkat.
Ám a földalatt élők életét megnehezíti a földön járó hősök folyamatos támadása,
mellyel drága otthonunkat le akarják rombolni. Ennek megakadályozására
szörnyeket bérelhetünk,  csatornarendszereket és termeket építhetünk vagy
akár csapdákat is állíthatunk.

A játék két évig tart (ami körülbelül 90-120 percnek felel meg), és minden év
négy részre, azaz a négy évszakra van felosztva. Tavasztól őszig minden
körben ugyanazokat a (korlátozott számú) akciókat hajtjuk végre,
különböző sorrendben. Szerezhetünk például ételt, bányászhatunk aranyat,
Impeket (dolgozókat) teremthetünk, új folyosókat, termeket építhetünk,
csökkenthetjük gonoszságunkat, szörnyeket bérelhetünk vagy csapdákat
fejleszthetünk ki. Télen pedig mindkét évben megtámadják a földön járó hősök
a kazamatát. A hősök fajtáiknak megfelelően különböző tulajdonságokkal bírnak.
Ezek lehetnek a Mágus (aki természetesen varázserővel rendelkezik),
a Harcos (aki elnyelheti a sebzést), a Tolvaj (aki kikerüli a csapdákat), a Pap 
(aki gyógyítja a sebzést) és ha túl gonoszak voltunk, megkapjuk a Lovagot is,
amely mind a négy felsorolt tulajdonsággal bír. Miután a csata lezajlott,
a megvert hősöket bebörtönözzük és ezek a játék végén pontokat hoznak.
A második kör az elsőhöz hasonlóan zajlik, de itt már erősebb lesz
minden lény és a hősökkel is nehezebb lesz megvívnunk. 
A játék 12 éves kor fölött, 2-4 játékosnak ajánlott.

A képek a Czech Games oldaláról származnak.

(Forrás: BGG)



Pony Express

Bruno Faidutti (Citadels) és Antoine Bauza (Ghost Stories) közös szerzeménye
a Funforge által kiadásra kerülő Pony Express. A játék abba az időbe visz minket vissza,
mikor a levelek még lóháton szállítva jutottak célba. Ám egy nap megérkezett a távírókészülék,
és a bátor lovasoknak sebesebbnek kellett lenniük a szélnél és az új, "elektronikus" üzenetnél.
Útjukon csapdákkal, trükkökkel és a vadnyugat veszélyeivel kell szembenézniük, és aki
elsőként ér a kaliforniai Sacramentoba, az lesz a Vadnyugat Legsebesebb Lovasa.

A lovasok pókerkockák segítségével fognak útjukon haladni, és itt elő is kell vegyük legjobb
pókerarcunkat, mert a blöffölésnek nagy szerepe lesz a játékban. A játékosok körük elején
gurítanak az 5 kockával és a pókerből ismert kombinációk segítségével haladhatnak előre
(pl. egy pár: 1 lépés, két pár: 2 lépés, stb.). A kockákat (egy kivételével) 1-1 arany fejében
újradobhatjuk.  Eddig ez még egyszerűen is hangzik, ám ekkor dönthet úgy is a játékos,
hogy blöfföl, és játékosainak nem azt árulja el, amit dobott, hanem egy számára kedvezőbbet.
Az a játékos, aki ugyanazon a mezőn áll, mint ő, vagy a hozzá legközelebb esőn, megtippelheti,
hogy blöffölt-e, vagy sem. Ha a játékost nem vádolják blöfföléssel, a bemondott eredmény
alapján léphet anélkül, hogy a kockákat felfedné. Ha a másik játékos úgy gondolja, hogy blöffölt,
és ez be is igazodik, az a játékos lelépheti a bemondott eredményt. A soron lévő játékos ebben
az esetben a helyén marad. Ha a játékos mégsem blöffölt, a rosszul tippelő játékos börtönbe 
kerül, a soron lévő játékos pedig tovább folytatja útját dobásának megfelelelően. Ha egy
mezőn egyszerre két lovas áll, párbajozni fognak.

Azt hiszem, sokan vannak, akiket rettentően bosszant, ha a játék közben a kocka a táblára
vándorol, és felborítja szépen elrendezett figuráikat. Nos, itt ennek elég nagy lesz az
esélye, mivel a párbaj a táblán keresztül fog lezajlani. A játékosok figuráikat a párbaj
idejére a tábla két átellenes sarkára helyezik (eredeti helyüket természetesen megjelölve),
és így próbálják egymást felváltva a két sarokból egy-egy kockával eltalálni. 
Ha valaki három "lövésből" egyszer eltalálja ellenfelét, megnyerte a párbajt. A vesztes
át kell adja aranya felét a győztesnek. Ha a párbaj nem dől el, nem történik semmi.
Ám sajnos az ilyen párbajokban sokszor ártatlanok is megsérülnek. Az a játékos, aki
ártatlan lovast talál el, börtönbe kerül. (A börtönből 3 arany, kártyák vagy egy jó
dobás segítségével szabadulhatunk.) Ha viszont egy mezőn több, mint két lovas áll,
nem párbajozni, hanem pókerezni fognak. Minden játékos csak egyszer dobhat
és itt nem lehet blöffölni. A nyerő játékos mindenkitől 2 aranyat kap. A lovasok
időnként vonatra is szállhatnak, indiánok ellen harcolhatnak (a párbajhoz hasonló
módon),  de akár súlyos összegeket is otthagyhatnak  a szalonban egy ellenfeleikkel
eltöltött, "baráti" ivászat során. A játék 3-5 személlyel játszható és
45-60 percig tart.

A Pony Express képek Bruno Faidutti oldaláról származnak.

(Forrás: Funforge)



Tarantel Tango

A Csótánypóker, a  Csótánysaláta és a Csótányleves után Jacques Zeimet
a sorozat újabb étvágygerjesztő tagját tálalja fel nekünk, a Tarantella Tangót.
Az új, csúfabbnál csúfabb állatok kártyái mellett a dobozban egy ötszögletű
Tarantella-kártyát is találunk. A játék szó szerint körülötte fog zajlani,
mivel ő akarja az állatok egyikét táncba vinni és az asztal közepén fog helyet
foglalni. A játékosok egyenlően elosztják a lefordított 120 kártyát, és egyesével,
az óramutató járása szerint Tarantella köré helyezik felfedett kártyáikat.

A kártyákon az állatok mellett néha láthatunk egy vagy két tarantellát.
Miután az első játékos letette első lapját, a következő játékosnak 2 másodperce
van arra, hogy a letett állat hangját utánozza annyiszor, ahány tarantella a kártyán van,
majd letegye az ő kártyáját. Ha például a kártyán egy kutya ábrája szerepel és két
tarantella, azt kell mondania: "vau-vau". Ha a kártyán nincs tarantella, kártyáját
egy hang nélkül kell letennie. Ha a kártyán két kutya van, két kártyát kel
villámsebesen leraknia. Ha egy tarantellát ábrázoló kártya kerül az asztalra,
a  játékosoknak a lehető leggyorsabban tenyérrel az asztalra kell csapniuk.
Aki a leglassabban reagált, annak fel kell vennie az asztalon található összes lapot.
Ugyanígy kell tennie annak, aki az állathangok utánzásánál  hibát követ el,
például másik állat hangját, vagy egész más hangot utánoz (pl. ööö...), túl hamar
vagy túl későn adja ki a hangot illetve teszi le kártyáját, vagy megszólal, amikor
nincs tarantella a kártyán. Az lesz a nyertes, akinek először elfogynak a kártyái.
A játékot a haladók tovább bonyolíthatják a szabályzatban található variációkkal,
például a letett kutya megfordítja a kártyák lerakási irányát.
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-5 játékosnak, bár a játék remek lehet akár
kisebb gyerekeknek is állathangok tanítására, vagy felnőtteknek, egy
vicces délután eltöltésére.



(Forrás: Schmidtspiele)

(A hír felkerült 2009.09.14. Írta: X-ta)

Essen 2009 - 2. rész


Az alábbiakban folytatjuk az Essen-ben bemutatásra kerülő újdonságok rövid
ismertetését.


Carcassonne - Das Schicksalsrad


A Carcassonne - Das Schicksalsrad (A sors kereke) a már jól ismert Carcassonne
kiegészítője, ám önálló játékként is lehet használni. Az alapjátékhoz hasonlóan 72 területkártyát,
minden színből 8 figurát, egy pontozótáblát és újdonságként 1 Sors Kereke táblát tartalmaz,
amelyen egy semleges színű disznó fog mozogni.

A kerék egyben a játék indító területkártyája lesz, és a játékosok e köré fogják városaikat,
utaikat vagy farmjaikat építeni. A játékmenet nagyrészt ugyanúgy zajlik, mint az
alapjátéknál, néhány kisebb változtatás kivételével. Néhány területkártyán a Sors
Kerekének  számozott ábrája is látható. A disznó ennek megfelelően fog a keréken
az óramutató járásának megfelelően mozogni. A játékosoknak végre kell hajtaniuk
a kerék által mutatott akciókat. Köreik során úgy is dönthetnek, hogy figurájukat
nem az elhelyezett területlapkájukon helyezik el, hanem a Sors Kerekének szélén.
Ezzel a játék folyamán többször is extra pontokhoz juthatnak. A játék 2-5 személynek
készült és körülbelül 40 percig tart.
Aki pedig mégjobban szeretne a Carcassonne világában elmerülni, annak bizonyára
örömére szolgál, hogy a kiadó egyidejűleg a kiegészítővel azonos címmel egy regényt
is megjelentet.

(Forrás: Hans-Im-Glück)


Ticket To Ride - Europa 1912

Akik egy kicsit is jártasabbak a társasjátékok világában, és szeretnek vasútvonalakat
kiépíteni, kedvenceik között biztosan ott van a Ticket To Ride sorozat valamely tagja.
Alan R. Moon most újabb kiegészítővel rukkolt elő,  a Days of Wonder kiadásában készült
Ticket To Ride - Europa 1912-vel, mely tulajdonképpen két kiegészítőt foglal magába.
Az első 55 új és 46 régi  menetjegy kártyát tartalmaz, melyet a szabályok szerint a
Ticket To Ride - Europa kiegészítéseképpen három féle variációban használhatunk:
"Kibővített Európa", amely 19 új kártyát ad az eredeti 46-hoz, "Európa Nagyvárosai",
mely Európa 9 legnagyobb városának kártyáit tartalmazza, és a "Mega Európa",
melyben az összes kártyát egy nagy pakliként kell használni.

A második része pedig a "Raktárak és Vasútállomási Lerakatok", amely bármelyik
Ticket To Ride térképpel használható. Ez a kiegészítés új stratégiák alkalmazását
teszi lehetővé. Játékosonként 1 Raktárat, és 5-5 fából készült Lerakatot tartalmaz.
A Lerakatokat a játékosok a városokra helyezhetik, és az a játékos, aki ki tud építeni
egy útvonalat egy Lerakatnál található városhoz, hozzájuthat a Raktárakba helyezett
kártyákhoz. Így fontos lesz az előrelátás és jó időzítés  ahhoz, hogy kialakítsuk
a nyerő taktikánkat.

(Forrás: Days of Wonder)


Ghost Stories - White Moon

Ezzel a kiegészítővel a szerzeteseknek egy extra feladattal kell megküzdeniük:
Meg kell menteniük a falusiakat a szellemektől. A játék előkészületeiként egy
kivételével minden falulapra három falusijelzőt teszünk. A Hold Portál a
kimaradt lapra kerül (normál nehézségi fokhoz középre, oldalra a nehezebb
játékot kedvelőknek, az önkínzó játékosoknak pedig a sarokra helyezzük).
A falusiak követhetik a szerzetesek mozgását. Ahhoz, hogy egy falusit
megmentsünk, el kell juttatnunk a Hold Portálhoz, és azon a helyen
egy speciális mentőakciót kell végrehajtanunk.

A falusiak 1, 2 illetve 3 tagú családokba rendeződnek. Ha egy egész
család megmenekül, a családtól jutalmat kapunk. A kis családok kis
jutalmat adnak (például egy extra Csi vagy egy tárgy, amivel a többi
szerzetest a te falulapodra mozgathatod), a nagy családok pedig nagy
jutalmat (például egy kardot, amellyel a szelleműzéskor a kockát a
fehér oldalára fordíthatod vagy egy páncélzatot, mely megakadályozza
a szellemeket hatásuk kifejtésében a játékba kerülésükkor).
Sajnos néhány szellem képes a falusiakat megölni. Minden egyes alkalommal,
mikor egy falusi meghal, a családi átok minden játékosra lesújt (ami
lehet a kellemetlentől kezdve - mint például egy Tao jelző kiesik a játékból -
egészen brutális is - például egy új Wu-Feng inkarnáció lép be a játékba).
A kiegészítő az alapjátékhoz hasonlóan 1-4 játékosra készült, a játékmenet
viszont 90 percre hosszabbodott.

A Ghost Stories képek a Repos Production oldaláról származnak.

(Forrás: BGG )

(A hír felkerült: 2009.09.13. Írta: X-ta)

Krimsus Krimskrams-Kiste akció




A címben látható kiadót valószínűleg nem sokan ismerik. A cég elsősorban
kártyajátékok kiadásával foglalkozik, és egy ismertebb társasjátékuk jelent meg,
az Im Wald da sind die Räuber. Mégis érdemes lesz Essen-ben (okt. 22-25)
standjukat meglátogatnunk, mert külön erre az alkalomra meghirdettek egy remek akciót.
Ha valaki legalább 10 Euroért vásárol tőlük (jelenlegi árfolyam szerint kb.  2750Ft),
és bead egy régi használt játékot (társasjáték, kártyajáték, játékgyűjtemény, stb.),
vásálására 5 Euro kedvezményt kap. És hogy mi lesz a rengeteg beadott játékkal?
A kiadó csütörtöktől vasárnapig minden nap 12 órakor a standnál várakozók között
kiosztja azokat, bonbonok és néhány saját játék kiséretében. Így idén tényleg érdemes
lesz minden délben meglátogatni őket. Az ackiót vasárnap 12 óráig vehetik
igénybe a látogatók.

(Forrás: Krimsu A hír felkerült: 2009.09.12. Írta: X-ta)

Német Okatató Játékok Díja


Németországban minden évben kiadják a Német Okatató Játékok Díját.
A 3 meghirdetett kategória idei nyertesei a Happy Farm a Beleduc-tól (3 éves kortól),
a Klickado a Drei Magier Spiele kiadótól (6 éves kortól), és a Kaleidos az Asmodee-től
(9 éves kortól). Idén egy különdíjazott is lett, a kiadatlan Doppelmoppel, Ortrud Kreckel
és Rita Franz szerzőktől.

(Forrás: Spielbox A hír felkerült: 2009.09.12. Írta: X-ta)

Dominó bajnokság




Bizonyára sokan ismerik az évente Hollandiában megrendezett Dominó Napot.
A rendezvény szervezője, akit mindenki csak Mr. Dominoként ismer, idén új
ötlettel állt elő: megrendezi az első Nyílt Hollandiai Dominóépítő Bajnokságot.
Két kategóriában lehet jelentkezni: "Gyorsasági Dominóépítés",
amelyre természetesen a gyorskező játékosokat keresik,  illetve a "Toronyépítés",
amelynél minél magasabb tornyot kell a nevezőknek építenie. Aki kedvet
kapott, a jelentkezés részleteit (angolul) Mr. Domino honlapján olvashatja el.


(Forrás: Spielbox A hír felkerült: 2009.09.12. Írta: X-ta)

Monopoly City Streets




Szeptember 9-én indította el a Hasbro a Monopoly online verzióját. Minden játékos
3 millió dollárral kezd, és a Google térképek segítségével a világ bármely pontján
található utcát megvásárolhatja. Az online verzió, mellyel a kiadó új játékát, a
Monopoly City-t szeretné népszerűsíteni, csak 2010 január 31-ig lesz elérhető.

(Forrás: Boardgamenews A hír felkerült: 2009.09.12. Írta: X-ta )


Essen 2009 - 1. rész


Mi sem lehetne nagyszerűbb alkalom a hírek úrjaélesztésére, mint a sokak által ismert
és látogatott Spiel 2009, a legnagyobb nemzetközi játékkiállítás, amely minden évben
Essenben kerül megrendezésre. Idén október 22-25-ig élvezhetik a látogatók a kiállítás
nyújtotta remek lehetőségeket. Itt szerezhetik be például a kiadók által kizárólag erre az
alkalomra készített kisebb kiegészítőket, promóciós termékeket, kedvezőbb áron
szerezhetnek be régebbi kiadású vagy használt játékokat, és végül  (ami a legjelentősebb)
megtekinthetik a kiadók legfrissebb játékait, kipróbálhatják és akár elsőként meg is
vásárolhatják azokat.
A továbbiakban szeretnénk titeket többek között az Essen-ben bemutatásra kerülő
újdonságokról naprakészen informálni, hogy kedvet csináljunk akár a kiállítás
meglátogatásához, egy új játék beszerzéséhez vagy egyszerűen csak ahhoz,
hogy a családdal vagy barátokkal leüljetek egy újabb társasjáték-partira.


Stronghold


A lengyel Portal kiadó gondozásában jelenik meg az egyik legnagyobb érdeklődést
kiváltó újdonság, az Ignacy Trzewiczek által tervezett Stronghold. A 2-4 játékosra
kifejlesztett, "munkás elhelyezés" (Worker Placement) mechanizmusú játék
körülbelül 2 órás, ami nem rövid, és témáját illetően is inkább a tapasztaltabb
játékosoknak keltheti fel a figyelmét. Nyelvfüggetlen, ami tökéletessé teszi arra,
hogy mi magyarok is élvezhessük (természetesen a magyar szabályok megjelenése
után, sajnos a játék valószínűleg csak angol, német és lengyel szabályokkal
fog egyelőre megjelenni).

A játék témája egy vár ostroma, ahol az egyik játékos a várvédő, a másik pedig
az ostromló szerepét tölti be. Ami érdekes, hogy a játék elsődleges célja nem
feltétlenül az, hogy az ostromló átvegye a hatalmat a vár felett, vagy a másik fél
megvédje a várat, mert elméletileg az is lehetséges, hogy a támadó fél beveszi a
várat, a játék végén mégis a védő játékos nyer (győzelmi pontokat gyűjtve).

A játék 10 körig tart, és minden kör 6 fázisból áll, ami alatt a támadó féllel
kezdve mindkét fél felváltva cselekszik.  A játék tartalmaz egy bizonyos fokú
szerencse faktort, ami például az első körben jelentkezik először, mikor
a támadó fél egy zsákból körülbelül 200(!) kicsi fakockából húz ki 10-et.
Ezek különböző erejű támadó egységeket jelképeznek, úgy mint a Goblinok,
az Orkok, valamint a Trollok.

A játék során a támadó fél további különböző akciókat hajthat végre. Építhet
például katapultot a várfal lerombolásához, ballistát a várvédő egységek
elpusztítására, vagy pajzsot a várfalakon álló íjászok támadása ellen.
Szabotálót küldhet a várba, amellyel megnehezíti az egyes pontok védelmét.
Feláldozva néhány Goblinját varázslatot használhat, amellyel például
megnövelheti katapultjának támadó erejét, vagy akár szélvihart is támaszthat
a várfal egyik részén, ami megnehezíti a védelem odahelyezését. A várvédő
pedig csapdát készíthet a támadó egységeknek, szabotálhatja a ballistát illetve
a katapultot, forró olajjal teli üstöt helyezhet a várfalra, fejlesztheti egységeit
(íjászokat katonákká, katonákat harcosokká), csökkentheti a várkapuk faltörő
kos okozta sérüléseit, vagy akár imádkozhat is, melynek következtében a
várfal bizonyos részén nem törhet ki csata.

A 6 fázis végrehajtása után következhet az ütközet. A különböző egységek
meghatározott sorrendben cselekszenek, és ha ezek után a várfal bármely
részénél a támadó játékosnak erősebbek az egységei, mint a védőé, az
ostromlók megrohanják a várat, és a játék véget ér.

Mivel a játék még csak prototípus formájában került bemutatásra, egyelőre be
 kell érnünk ennyivel. A szerző szeptemberre ígérte a játék pontos szabályainak
 nyilvánosságra hozatalát, de azt hiszem,  néhányunknak már ennyi is felkeltette
az érdeklődését.


Agricola - Die Moorbauern


A nagysikerű Agricola első nagy kiegészítése Uwe Rosenberg-től. Helyettesíti az 
eddigi kisebb javításokat számos új fejlesztéssel, és néhány újdonságot ad az
alapjátékhoz. Újabb haszonállattal, a lóval bővíthetjük állattartásunkat, a
családtagok pedig már nem ételbe, hanem tüzelőanyagba kerülnek, amit
tőzegkitermelésből nyerhetünk, vagy a farmudvarban termő fákból apríthatunk.


Egy kis ízelítő a játékleírásból:


"A mocsárban lakó farmernek egyáltalán nem könnyű az élete:
A játék elején minden játékos 5 erdő- és 3 mocsárlapkával az udvartábláján
kezd(1). Ám szerenécsre vannak új akciók, melyekkel ezek a mezők is
megművelhetőek lesznek: a "Fakivágás"(2) 2 további fát hoz, az "Erdőírtás
tűzzel" egy erdőlapkából szántóföldet csinál, és aki "Tőzeget vág", 3 tüzelőanyagot
kap érte. A tüzelőanyag (az ételpontok után) a játékhoz újonnan hozzáadott
fizetőeszköz(3). Ez szükséges lesz, mert az aratás idején a játékosoknak be kell
a szállásukat fűteniük. A fűtés költségei házuk felújításával csökkenthetőek.
Így a felújítás már korábban jelentős szerephez jut. A játékban új állatfajta a ló.
A játékosok jelentős előnyt szerezhetnek egy nagyobb lótenyészettel,
mert a játék végén minden egyes ló egy győzelmi fontot fog jelenteni(4).

A "Mocsári Farmerek" 14 további fejlesztéssel egészül ki(5). A fejlesztések
megvételéhez szintén külön akciók tartoznak(6). Aki szeretne, játszhat az
erre a kiegészítőre szabott kisebb fejlesztésekkel is(7). Így bontakozhat ki
a kiegészítővel az a változatos játékmenet, ami az alapjátékot is olyan
közkedveltté tette."


Az 
Agricola képek a Lookout-games oldaláról származnak.

(Forrás: BGG A hír felkerült: 2009.09.12. Írta: X-ta )

 

Visszatérés!


Hamarosan feltámad tetszhalott állapotából a hírek részleg!

Ha minden jól alakul, most már tényleg rendszeresen lehet majd értesülni
a társasjátékos élet friss híreiről!

Kis türelmeteket kérjük.

( A hír felkerült: 2009.09.11. Írta: Artax )