Társasjátékok

( K )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Kleopatra und die Baumeister
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Kleopátra fejedelmi jutalmat ígért annak az építésznek, aki épít neki egy csodálatos palotát. Az építkezés megkezdtével hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a jutalom igézete vad versengésbe hajszolta az építész-testvériség tagjait. Némelyek még az alvilági hatalmakkal is hajlandóak lepaktálni; a rémült munkások éjféli találkákról és titokzatos, tiltott rítusokról suttognak. Sőt, az épülő palota egyre több pontján jelennek meg a krokodil-isten, Szobek jelképei. Vajon erőt vesz rajtad a kísértés, Szobek hívévé szegődsz, és végül életed Kleopátra házikedvencének gyomrában végzed? Vagy életben maradsz, sőt a királynő kegyében sütkérezve Egyiptom főépítészévé leszel?
(A fordítás Dunda munkája) Lap teteje

 

Kingsburg
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A fantáziadús Kingsburgban Tritus király éppen most választotta azokat az ígéretes tartományurakat (játékosok), akik az ő nevében a frissen adományozott határmenti birtokaikat  gazdagsággá építik. A birtokodat a király és tanácsadói segítségével sikeresen igazgathatod és védelmezheted. Nem mindegyik tanácsadó kedves ember, de mind nyújt segítséget. Felépítenek épületeket, megerősítik a falakat, kiképeznek katonákat, de az álarcok mögött veszélyes ellenségek rejtőznek, akiknek a határmenti területekre fáj a foguk. 5 év után a király értékeli sikereidet és a legjobb tartományúrt (a győztest) díjjal jutalmazza. (A fordítás Predabard munkája) Lap teteje

 

Khet: The Laser Game
A játék 9 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Ez a játék kombinálja a lézert a klasszikus stratégiával. Mindkét játékosnak ugyanolyan egyiptomi figurákból álló készlete van. Fáraó, Obeliszk, Piramis és DJed figurák alkotják a készletet. Némelyik figura 1 vagy 2 tükröt tartalmaz, melyek eltérítik a lézersugarat. A figurákkal lehet lépni, vagy forgathatjuk is őket, sőt a Piramisok egymásra is léphetnek. A Djed figura pedig helyet cserél azzal a figurával, akinek a helyére lép. Minden lépés, vagy forgatás után lőni kell a lézerrel. Ha a lézer eltalálja egy figura tükör nélküli felületét, az adott figura kiesik a játékból. A játékot az nyeri, aki eltalálja lézerével az ellenfél Fáraóját.
(A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Karibik
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Karib-tenger a 18.-adik században. Hat kalózhajó cikázik a vízen, kövér zsákmány reményében. Hol egy gazdag kikötőt, hol egymást fosztják ki. Minden játékos megpróbálja lefizetni a hajókat, hogy a saját rejtekhelyére vigyék a megszerzett zsákmányt, elorozva így a többiek elől a hasznot. Aki a legtöbb rummal teli hordót kínálja a legénységnek, az irányítja a hajót az adott körben. A játék célja minél több dublon megszerzése. Vitorlát bonts, papagájt a kapitány vállára, rumot a legénységnek, s irány a tenger!
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje



Kaiten Sushi
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Egy Sushi bárban ízlésednek megfelelően számos ízletes sushit kaphatsz. De milyen kombinációban állítsuk össze a
legfinomabb sushit? Ez már azon múlik, milyen ügyesen bánsz az evőpálcikákkal, és hogy milyen szerencséd lesz.
A játékosok evőpálcikákat használva próbálják a sushikat tányérjukra helyezni különböző kombinációkban, hogy
azokkal pontokat szerezzenek.
(A fordítás X-ta munkája) Lap teteje

 

Kamisado
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb 20-perc

A Kamisado a puszta logika és a stratégia játéka. Nincsenek kártyák vagy kockák – csak te vagy és az ellenfeled! A játék lényege az, hogy átjuttasd nyolcszögletű „sárkánytornyaid” egyikét ellenfeled alapvonalára. A tornyok csakis egyenesen előre, vagy átlósan mozgathatóak. Eddig ez pofonegyszerűen hangzik, ám a játékban az a briliáns csavar, hogy csak azzal a színű elemmel léphetsz, amilyen színű mezőre ellenfeled utoljára lépett. Néha bizony azzal is szembesülnöd kell, hogy a kívánt tornyot nem mozgathatod, mert több elem is útját állja. Ha az egyik játékosnak végül sikerül furfangos módon átverekednie magát az ellenfél alapvonalára, ő lesz a Kamisado nagymester. A játékot további variációkkal nehezíthetjük és színesíthetjük, ám a kezdetekben az alapjáték is számos kihívást jelenthet.
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje


Keltis
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok számozott kártyák segítségével mozgatják a figuráikat a lehető legmesszebbre a kőösvényeken. A játékosok minden ösvényen eldönthetik, hogy a kártyáikat növekvő vagy csökkenő sorrendben fogják kijátszani. Hogy ki mennyi pontot gyűjt össze a játék végén, az attól függ, milyen messzire jutott az ösvényeken. Útközben gyűjtenünk kell a kelta kívánságköveket is, mivel ezek extra pontokat adnak – de ha nem szerzünk eleget, akkor mínuszpontokat jelentenek. A győztes az a játékos, akinek a legtöbb pontja van a játék végén.
(A fordítás Lacxox munkája.) Lap teteje

 

Kragmortha
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Vajh' hogyan alkothatna új, nagyszerű és bonyolult varázslatokat egy olyan Főmágus, akinek a könyvtárában egy csapat goblin imitálja a takarítást, ám közben mindenbe beleütik hosszú orrukat? De lesz ám sírás-rívás és fogaknak csikorgatása, ha lesújt rájuk a Sötét Nagyúr haragja! Fél lábon ugrálni, fejeden kártyalapot egyensúlyozni, az egész játékidő alatt összezárt fogakkal kommunikálni csak néhány azon szörnyű büntetések közül, melyeket el kell szenvedned, ha magadra idézed Rigor Mortis haragját. Ám ha kedvel a szerencse, ellenfeleidet ügyes mozdulattal taszíthatod a dühöngő Sötét Nagyúr lába elé. Némelyek azt terjesztik, hogy semmi sem vetekedhet egy goblin ravaszságával. Dehogynem! Egy másik gobliné. (A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 

Ki az úr a tengeren?
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

A kontinenseket összekötő szállításért ádáz csata dúl a hajózási vállalatok között. Ki kit győz le, ki képes nagyobb kereskedelmi hatalomra szert tenni a tengereken. A hajózóknak persze ezer veszéllyel kell megküzdeniük: viharral, kalózokkal, járványokkal, a tengerek még ismeretlen vagy épp váratlan veszélyeivel. Erről a küzdelemről és vállalkozókedvről ad ízelítőt e kalandos, ám kereskedelmi logikát is fejlesztő társasjáték. Játékelemei látványosan idézik az akkori idők színezett metszeteinek képi világát, így fokozva az izgalmas és fortélyos játék felejthetetlen hangulatát. (A leirás a játék dobozáról származik.) Lap teteje



Katamino
A játék 3 éves kortól ajánlott 1-2 játékos részére. Játékidő: kb 10 perc

A Katamino egy logikai játék, melyben különböző geometriai alakzatokat kell a táblát kitöltve elhelyeznünk. A játék
különlegessége, hogy felnőttek és gyermekek egyaránt játszhatnak vele: a kisebbek először ismerkedhetnek meg a háromdimenziós
alakzatokkal, a felnőttek pedig a komolyabb logikai feladványokkal küzdhetnek meg.
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje


König der Elfen
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A tündék királya meghalt - a hagyomány által megszabott módon új királyt kell választani a tündehercegek közül. Ezért a hercegek elhagyják kastélyaikat, hogy végiglátogassák Tündeföld falvait; útjuk során az itteni, különleges utazási eszközöket használják. Elsőként saját hercegségük falvait keresik fel, majd a más hercegségekben fekvőket, és bizonyítandó, hogy ott jártak, minden faluban kapnak egy aranypénzt. Emellett, hogy a többi herceg feladatát nehezítsék, az útvonalak mentén tolvajokat és akadályokat is elhelyezhetnek. Abból a hercegből lesz az új király, aki útja során a legtöbb aranyat szedte össze.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

King Me!
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A felvilágosult uralkodó, Vladimiro Miritiro, belefáradván az uralkodásba, úgy döntött, hogy alattvalói közül választja ki utódját. A játékosok ebben igyekeznek a segítségére lenni azzal, hogy a saját jelöltjeik kiválóságát ecsetelik, és meg is kísérlik királlyá koronázni jelöltjeik valamelyikét. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Kalóztámadás
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A kikötői negyedben nagy a nyüzsgés. A kalózok irígykedve nézik a hatalmas kereskedőhajók gazdagságát, miközben terveket szőnek arról, hogyan is tehetnének szert minél nagyobb zsákmányra.
(A leirás a játék dobozáról származik)
Lap teteje

 

Koe Zoekt Boer
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Szomorú ez a nap a tehenek számára... A farmer épp üzleti úton van. Mr. T-Bone, a farm nagymenője, nem mutat túl nagy érdeklődést a tehenek iránt. És természetesen a friss széna is elfogyott. Elég volt a felkérődzött kaján való rágódásból – itt az idő, hogy Daisy, Lucy, Bella, Lulu és Rose a saját patájukba vegyék az irányítást: elindulnak megkeresni a legjobb farmert. Fel tudod vidítani a tehéncsordát?
(A fordítás Kokix munkája) Lap teteje

 

Kecskefogó
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

A játékosok kecséi nyolc "csatát" vívnak egymással, ahol mindig a legerősebb kecske győz. Emellett a játék során az asztal közepén egy hegy születik, amelyen azonban csak bizonyos számú kecske tud megélni. Aki túl sok kecskét gyűjt össze, biztos vesztes; az győz, akinek a legtöbb kecskéje van úgy, hogy azok még képesek megélni a hegyen. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Kakerlaken-Poker
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Utálod a bogarat, s más csúfságokat? Hát sózd rá őket egy haverra! De jól vigyázz! Nem jó, ha Te begyűjtesz négy egyforma csúfságot, de az sem, ha elfogynak a lapok a kezedből. A sikerhez blöffölnöd kell fapofával, s túl kell járni a társaid eszén. Igazi pörgős parti játék. (A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Kakerlakensalat
A játék 5 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

Amilyen gyorsan csak lehet, a játékosok megpróbálnak összerittyenteni egy színes salátát úgy, hogy körönként beleraknak egy-egy zöldséget a ”tálba”. Viszont, amilyen sebesen kijátszod a kártyát, olyan gyorsan kell korrekt nevén nevezni a lerakott zöldséget. De vigyázz, csak akkor nyerhetsz, ha ügyesen pörögsz az igazmondás és a kényszerlódítás között! Ez a játék egy igazi nyelvtörő!! (A fordítás Szoffi munkája) Lap teteje

 

Krysis (A kép még a prototipúsról készült)
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Hajdan vala a luxus és az őrült tékozlás ideje. A népességen eluralkodott a túlzott dekadencia, és a lakóknak már csak a háborúra és a hétvégi, fantáziavilágbéli szórakozásra maradt ideje. A hatalmas megavállalatok istenként uralkodtak, és gondoskodtak arról, hogy a fogyasztáson keresztül irányítsák a társadalmat, amely így a valóságot a fantáziavilágtól már nem tudta elválasztani. A tévúton kóválygó gazdaság ingatag civilizációt hozott létre, amelyben pánik és káosz bőségesen akadt, viszont minden egyéb hiányzott. Idővel, miután felélték az összes erőforrást, elzálogosították a mágiát, és az összes fejlesztést elfelejtették, a valós és a fantáziavilágok lakói együtt, barlangokban próbálkoznak a túléléssel. Létrejött egy új generáció, egyesítve az elődök legrosszabb tulajdonságait. Új divatőrület hódítja meg a világot. Mindenki tárgyi leleteket gyűjt: régi korok fegyvereit és szállító eszközeit, valamint kristályokat. Már csak ezek számítanak értéknek! Semmi sem olyan megnyugtató, mint a múlt ragyogása – amire az újonnan alapított konszernek mohón rá is teszik mocskos kezüket. A fellángoló kristályháborúk kíméletlen brutalitása könnyedén túlszárnyalja az egykori luxusháborúk napjait. Úgy tűnik, a történelem folyton ­folyvást egyetlen jelszót ismétel: „Ami kell, azt vedd el!”. Félelmetes lenne, ha ez az eszme más világokra is átterjedne…
(A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 

Keltis Kártya
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc


A játékosok színkártyák kijátszásával megpróbálnak minél hosszabb színsorokat alkotni. Egy színsoron belül a lapoknak növekvő, vagy csökkenő sorrendben kell lenniük. Minél hosszabb egy színsor a játék végén, annál több pont jár érte. A játékot az a játékos nyeri, akinek a játék végén a legtöbb pontja gyűlik össze. (Forrás: Piatnik) Lap teteje

 

Keresd a párját!
A játék 4 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

Gyermek játék!
A ruhásszekrényben nagy a rendetlenség. A Zokniszörny szétdúlt mindent!
A játékosok az óriási zoknihalomban próbálják megtalálni az egymáshoz tartozó zoknipárokat.
Ez nem is olyan egyszerű feladat, mert a zoknik nagyon hasonlóak!
(A leírás a játék szabályából származik.) Lap teteje

 

Kő-papir-olló
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A határvidéken élő emberek élete sosem volt könnyű. Még a béke idején sem volt nyugalmuk.
Ha városaikat nem támadták ellenséges seregek, a polgárok az uraik között dúló erőharc következményeitől szenvedtek.
De az idők változnak. Új király lépett trónra, aki azonnal meg akarja szabadítani embereit mindkét problémától.
A nemességnek az lesz a feladata, hogy erős várakat építsenek és védelmezzék a határvidéket.
Légy a nemesség egyik tagja és építsd fel várad előbb, mint a többiek! Kezdj építkezni azonnal!
Erősítsd gazdaságodat vagy fejleszd hadsereged! Csak válaszd ki a megfelelő eszközöket és anyagokat az építéshez és hadseregedhez!
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

King Arthur - Das Kartenspiel
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok lovagjaik segítségével kalandozni indulnak, azonban útjuk nem könnyű, mivel útközben sárkányokkal, szörnyekkel, útonállókkal kell megküzdeniük. Minél nagyobb a remélt zsákmány, annál erősebbek a legyőzendő ellenfelek is. A játékot az nyeri, aki kalandkártyák összegyűjtésével több pontot szerez. (A leírás Moonie munkája.) Lap teteje

 

King Lui
A játék 7 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Reggelire hívta a játékosokat a kastélyába a király. Az étkezés során a játékosok szednek maguknak a feltálalt fogásokból. Udvarias vendéglátóként a király előbb kiszolgálja vendégeit, s csak azután vesz magának; eközben néha házisárkánya, Smaragdocska csen az ő reggelijéből. Illetlen s csúf dolog azonban, ha egy játékos egy fogásból többet vesz, mint a király, így a játékosoknak vigyázniuk kell arra, hogy ne legyenek túl mohók. A játék végén az a játékos nyer, aki a legtöbbet gyűjtötte be a király kedvenc fogásaiból - de egyikből sem többet, mint maga a király. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Kingdoms
A játék 9 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Ez a játék a múltba, egy középkori királyságba repíti vissza a résztvevőket. A játékosok minden körben lapkákat játszanak ki a pályára, melyek módosítják (pozitív vagy negatív irányba) az adott sorban és oszlopban lévő területekből származó bevételeket. A királyság területét háromszor töltik meg teljesen a lapkák, háromszor jutnak bevételhez a játékosok, majd a harmadik forduló végén a játék során a legtöbb pénzt összegyűjtő játékos nyer. (A fordítás PaYa munkája.) A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Krumble
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játék egy régész-felfedezőkből álló csoport kalandjairól szól egy azték piramisban. A templom belsejében nagy kincs rejtőzik, de ugyanakkor számos csapda is várja az odamerészkedőket. Egy idő után az öreg épület kezd összeomlani, s a játékosoknak minél hamarabb meg kell találniuk a kijáratot. (A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Kreta
A játék 11 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Íme a recept: termessz szőlőt, gabonát vagy olajbogyót, készíts sajtot vagy gyűjts kakukkfüvet Krétán, építs falvakat, erődöket, jól helyezd le az apátot, és nem utolsó sorban, mindig álljon egy hajód a kikötőben! (A leirás krozsa munkája.) Lap teteje

 

Kac-Kac Kukac
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-7 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Egy étvágygerjesztő kockajáték 2 - 7 szerencsemadár részére. Roston sült kukacok a madarak nagy örömére. Egyfelől ezek a kukacok a szárnyasok kedvenc eledelei, másfelől nézve viszont ezeket eleddig még senki sem készítette el roston sütve, kivéve talán Johnny Rooster Roastert. Nagybácsikájának Samnak, egy Csirkefalvi őslakosnak Kentuckyből volt az az ötlete, hogy a település minden sarkán létesüljenek kukac-sütődék.. Johnny nem volt rest megvalósítani ezen ötletet, s az első naptól kezdve, mint a roston sült kukacok mestere, a grillezett falatkái nem hiányozhattak a mohó és kiéhezett ügyfelei asztaláról. És az ügyfelek folyamatosan jöttek. A csirkenépség pedig elkezdte mindenütt Johnny számára a kukacokat gyűjteni. Akár Currys Kukac, Roston sült Kukac vagy akár Frankfurter Kukac: a szárnyasok összes rendje ott sorakozott megízlelni ezen specialitások egyikét. Johnnyt és az ő új üzletét a következő szlogen jelképezi: a kukac vadásztól a milliomosig! (A fordítás ef munkája.) A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin második számában,
valamint egy másik leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje