Társasjátékok

( L )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Leonardo da Vinci
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A reneszánsz legnagyobb feltalálói Firenzébe gyűltek, hogy megmérkőzzenek, ki a leghíresebb és legszerencsésebb. A város ura minden találmányért jutalmat ígér. Ki lesz a reneszánsz legzseniálisabb feltalálója? Válaszd ki a feltalálandó találmányokat, gyűjtsd össze a hozzá való alapanyagokat a város üzleteiből, alkalmazd a legmegbízhatóbb tanoncokat a laboratóriumaidban és… érd el a célt, mielőtt más befutna előtted! Minél összetettebb a találmány, annál több Florint ér az elkészítése. A játék végén Leonardo da Vinci megkoronázza a legtöbb Florint gyűjtő feltalálót! (A fordítás PaYa munkája.) A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Lost Cities
A játék 10 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Ha kalandvágyó és merész ember vagy, akkor számos eltűnt város és elfeledett kincs vár még rád világszerte. Kutatás közben eljuthatsz a Himalája hegyei közé, a brazíliai őserdőkbe, áshatsz a perzselő szaharai homokban, ősi vulkánokat mászhatsz meg, vagy lemerülhetsz Neptun birodalmába, a tenger mélyére. Természetesen egy ember a korlátozott erőforrások miatt nem juthat el mindenhová, a játékosoknak választaniuk kell, melyik expedíciót kezdik el, és melyiket hagyják a rivális felfedezőnek. Bízva a sikerben megnövelheted a kalandra fordított összeget, azonban ezzel nagy kockázatot vállalsz… Ha a felfedezőút kudarcba fullad, sokat veszíthetsz! Az a játékos, aki megtalálja a tökéletes egyensúlyt, sikeres expedíciókat vezethet. Túl nagy befektetés nagyban csökkentheti az amúgy is szűkös erőforrásokat, mégsem vezet eredményre. Túl kevés támogatás pedig lehet, hogy sikerre vezet, de győzelemre semmiképpen! (A fordítás Hosaka munkája.) Lap teteje

 



Luna - In the Domain of the Moon Priestess
A játék 12 éves kortól ajánlott 1-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Részletek a Stephanus Campus novíciájának naplójából:
“ ... hamarosan eljön az idő:  Imádott Hold papnőnk,  Luna kiválasztja, hogy melyik Rend dönthet az utódjáról. Azért,
hogy méltók legyünk Luna színe előtt, a rendem utazásra küldött a Pap-szigeteinken.”
“…egy hosszú nap estéjére, mi végül elkészültünk az új Szentéllyel a  Könyvtár-szigeten. Az Építőmester gondoskodott
arról, hogy olyan keményen dolgozzunk, ahogy csak tudunk! Ám még nem végeztem mára: a rendem a Dagály-szigetre
küldött – ahol a helyi pap tanácsát kell kérnem. A gyógynövény főzetnek köszönhetően, még hajnal előtt átevezek oda.
Emellett a következő napra ígérik a  Luna megérkezését. Remélhetőleg végre én is részt vehetek az  istentiszteletén!
Kivéve persze, ha az Apátunk más munkát ad. Annyi a  teendő, és oly kevesen vagyunk! Azt hiszem  toborozunk kell
néhány új embert…”
“…ebédidő – Most kaptam a hírt, hogy az apátunk kérésére, az Árapály pap engem akar a Hold templomba küldeni
szolgálni! Milyen nagy megtiszteltetés ez – és milyen  fontos a  rendünknek! Másrészt  ismét ki kell hagyjam  így Luna
istentiszteletét. Az idő lejár, és nekem el kell indulnom a Templomba. Mert bármi is legyen amit az apátunk akar tőlem,
én mindig alárendelem magam a nagy célnak…”
(A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje


Lemming Maffia
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Hat lemming maffiózó igyekszik minél hamarabb leugrani a stégről. De vajon kinek sikerül először? Nem is lenne igazi maffia,
ha az ember nem fogadhatna az eredményre. A versenyek során minden játékosnak megvan a saját favoritja és a
kockadobásokat okosan kihasználva próbálja meg a verseny kimenetelét befolyásolni, valamint a konkurens felek
betonkockáitól megszabadulni. Ez fontos, mivel egy lemming számára három betonkocka után véget ér a játék. Pech, hogy itt
az ember minél hamarabb a vízbe akarja őket juttatni. Még az a jó, hogy a betonkockák egy légkalapács segítségével
elintézhetőek. Ez így megy, míg egyszer az egyik, másszor a másik lemming halad elöl. A játékban akkor lehet fogadni, mikor az
ember maffia-bukmékerrel találkozik. Minél később tippeli meg az ember a győztest, annál több győzelmi pontot szerezhet.
De ha valaki túl sokáig vár és nem fogadott a győztesre, üres kézzel távozik. És egész mellékesen az embernek a maffiafőnök
megbízásait is teljesítenie kell.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje


Lifeboats
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A játékosok megpróbálják korhadt csónakokkal kimenteni a saját matrózaikat, és tengerész tisztjeiket a közelben fekvő szigetek egyikére. Nyilvánvaló, hogy az egyre több léket kapó, rozoga csónakok közül néhány nem fogja elérni a szigeteket… Ezért embereinknek a mentőcsónakokat körültekintően kell megválasztaniuk, valamint időben át kell szállniuk egy másik, még talán jobb állapotban levő csónakba, ha minél többen szeretnének partra jutni. A játékban minden konfliktus – minthogy melyik csónak kapjon léket, melyik haladjon, és történetesen ki fúljon vízbe – tárgyalással, majd azt követő demokratikus szavazással fog eldőlni. (a szavazó kártyák használatával) A játékosok győzelmi pontokat kapnak minden olyan saját tengerészük után, amely elérte a partot. A pontok értékét meghatározza, hogy egy tengerésznek melyik szigetet sikerült elérni, és fontos a tengerész beosztása is (egyszerű matróz, vagy tengerész tiszt). A játék végén a legtöbb győzelmi pontot gyűjtő játékos lesz a játék győztese.
(A fordítás Barbate munkája.) Lap teteje

 

Lost Valley
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 75 perc

1850 tavaszán járunk. Valahol, egy morajló vízesés lábánál, egy füstölgő kéményű kereskedelmi állomás áll. Egy kis csapat kalandor az aranyláztól hajtva indul útnak ember nemjárta területek felé, hogy még a tél beállta előtt megtalálják a szerencséjüket. Abban reménykednek, hogy meg fogják találni az Elveszett Völgyet és kincseit a sziklafal túloldalán. Vajon aranyló lesz ez a nyár? Vagy csak egy újabb keserves csalódás?
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje


Limits
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb 45 perc



Sárga – piros – kék –… A játékosok egymás után játszanak ki egy-egy színkártyát. Egy limit-
kártya meghatározza, hogy az egyes színekből legfeljebb hány darab kerülhet a paklira. Ha
valaki gyanút fog, hogy egy játékostársa valamelyik színből túllépte a határt, akkor gyanúsíthat.
Aki okkal gyanúsít, pluszpontot kap. Ha indokolatlanul, akkor mínuszpontot. Az a játékos nyer,
akinek a játék végén legtöbb pontja van.
(A fordítás Béni András munkája.)
Lap teteje

 

League of Six
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

1430-ban járunk, zűrzavar és nyugtalanság uralkodik a Német-Római Birodalom területén. A szkizma visszhangjai még hallatszanak, a török veszélyesen közeledik a Balkán felől, Csehországban pedig tombol a huszita háború. Habár a husziták errefelé is csatáznak, Felső-Lausitz mégis virágzik. Már közel száz éve annak, hogy hat gazdag lausitzi város véd- és dacszövetségre lépett egymással, megvédelmezve úgy a rendet, mint kereskedelmi érdekeiket. Ez hát a Hatok Szövetsége. Adószedőként érkeztek erre a veszélyes vidékre, fiatal, ambíciózus arisztokratákként, remélve, hogy ha kitűntök, pozícióhoz juttok Zsigmond - cseh és magyar király, római király és, ha Isten úgy akarja, leendő császár-udvarában. Aki a legtöbb adót gyűjti össze és közben a legjobban elfogadtatja magát a polgárok vezetőivel, az állhat majd büszkén Zsigmond jobbján, hogy utána szavával egész Európa sorsát befolyásolhassa. Az ehhez vezető út pedig pontosan az a poros országút, amely összeköti a hat várost. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Lift Off
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok minél több pontot próbálnak összegyűjteni a bányákban történő érckitermeléssel és új bolygók betelepítésével. Ezt úgy teszik, hogy űrhajóikat az 5 bolygó mindegyikére megpróbálják eljuttatni. A játékosok egyidejűleg rakodják meg űrhajóikat. Azonban amint az egyik játékos kijátszotta az összes kártyáját, a többi játékosnak is azonnal be kell fejeznie a rakodást. Ezzel a kozmosz távolába irányuló verseny elkezdődik… (A fordítás Crear munkája.) Lap teteje

 

Los Banditos
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Mindkét játékos a lehető legtöbb zsákmányt próbálja megszerezni. Az a játékos, aki egy zsákmány mellé helyezett három kockával nagyobb értékű kombinációt ér el (lásd lejjebb), elveheti a zsákmányt. Aki a megszerzett zsákmányok összértékét tekintve először ér el 10 vagy több pontot, megnyeri a játékot. (A fordítás BZ munkája.) Lap teteje

 

Ladybohn: Manche mögen's heiss!
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

E játékban jobban kell ügyelni a babok elültetésére, mint az alapjátékban (Bohnanza), mert a férfibabok és a hölgybabok babmércéje eltérő. A babababoknak nincs babmércéjük, ám elültetésükkel elérhető, hogy a hölgybab kerüljön felülre, és így a babföld betakarításáért több babtallér járjon. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Lego Lunar Command
A játék 7 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Építs elegendő űrállomást a robotokból és asztronautákból álló legénységed összeállításához, mielőtt ellenfeled tenné meg!
Küldj UFO-kat ellenfeled fejlődésének hátráltatására. Az a parancsnok nyer és lőheti ki a Lunar Rakétát,
akinek először áll össze a teljes legénysége.
(A fordítás X-ta munkája) Lap teteje

 

Land Unter
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Micsoda időjárás! Már megint zuhog, és egyre nő a vízszint. Vajon meddig fogja bírni a mentőövem? Egy érdekes, licitálós kártyajáték, melyben az elmerülést igyekeznek elkerülni a résztvevők. A 60 darab sorszámozott időjáráskártyából keverés után mindenki kap 12-t, majd körönként két lapot felcsapnak a 24 sorszámozott vízszintkártyából a játékosok. Szimultán fednek fel a játékosok iőjáráskártyáikból egyet, s a két legnagyobb értékűt kijátszó veszi maga elé a két vízszintkártyát. Ekkor akinél a legnagyobb értékű vízszintkártya látszik, az veszít egy mentőövet. Nehéz feladat kikombinálni, mi a jó ajánlat, mert sokszor a második legmagasabb licit a legrosszabb. Ügyesen licitálva, s persze szerencsés kézzel, megszerezhetjük a győzelmet. ( A leírást a MATE készítette.) Lap teteje

 


Level 8
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb 30 perc

A játékosoknak 8 szintet kell teljesíteniük. A szintekhez eltérő nehézségű kártyakombinációkat kell összeállítani. A teljesített szinthez tartozó kartont le lehet fordítani. A játékot az nyeri, aki elsőként fordítja le a 8. kartonját.
(Forrás: Piatnik)
Lap teteje


Labyrinth Mini
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Járd be a labirintus folyosóit, keresd meg és gyűjtsd össze az elrejtett kincseket.
A játékot az nyeri, aki a legtöbb labirintuskártyát gyűjti össze. Lap teteje

 

Das Labyrinth der Meister
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Izgalmas verseny a mágikus mesterlabirintusban. A játékosok kincseket próbálnak összegyűjteni. Ám ez nem olyan egyszerű, mert a labirintust félépítése folyamatosan változik a játékosok lépései során. Nyilván mindenki a saját előnyére próbálja a falakat mozgatni, úgy hogy közben játékos társait akadályozza. (A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

La Strada
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Martin Wallace jatékában falvakba, kisvárosokba és nagyvárosokba kell útjainkkal eljutni okosan gazdálkodva lépéseinkkel, mert azok bizony korlátozottak. Nem mindegy, hogy milyen terepen haladunk a kiszemelt célpont felé, és azt sem felesleges szem előtt tartani, hogyan nehezíthetjük meg a konkurens útépítők dolgát. (A leírás krozsa munkája.) Lap teteje



Livingstone
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 35 perc

David Livingstone egy skót misszionárius és felfedező volt. Az angol kormányzat
utasítására Afrikába utazott. Valószínűleg ő volt az első európai, aki átutazta a
kontinenst. Részletes beszámolókat írt az afrikai törzsek életéről, az ott található
növényzetről és állatvilágról. Utazásairól készített feljegyzései és térképei
segítségével jobban megértették és megismerték az addig alig ismert kontinenst.
Kutató expedíciói során Livingstone sok időt töltött a Zambézi folyó mellett. Így fedezte
fel a híres Viktória-vízesést, melyet Viktória királynő tiszteletéül nevezett el így.
A játék célja a gőzhajó elvezetése a Zambézi folyón a Viktória vízesésig. Az úton
felfedezzük a vidéket és próbára tesszük szerencsénket drágakövek bányászatával. Az a
játékos győz, aki a legtöbb győzelmi pontot szerzi.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje


Loco! (Gyime házi készítésű verziója)
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A LOCO! célja a megfelelő kártyalapok kijátszásával és érmék kiválasztásával a legtöbb pont összegyűjtése.
A játék végén a legtöbb ponttal rendelkező játékos a győztes. (A fordítás Ef munkája) Lap teteje