Társasjátékok

( M )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Marrakech
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc


(A szabály Suleika néven van fennt a szabályok között)

Tűkön ül a Marrakech-i szőnyegpiac! Hamarosan megnevezik a legsikeresebb és a leggazdagabb szőnyegkufárt.
A kereskedők mindegyike a lehető legtöbb szőnyeget próbálja szemlére tenni, miközben a legnagyobb profitra is törekednek.
A legnagyobb vagyont összeharácsoló kufár (a játék végén kerül kiszámolásra a látható szőnyegek
és a megkeresett pénz összegéből) lesz a kalmárfejedelem!
(A fordítás Fiser Péter munkája.) Lap teteje

 

Mah-jong
A játék 8 éves kortól ajánlott 4 játékos részére. Játékidő: kb. 240 perc

Mi a mahjong? Egy játék… Egy ősi kínai logikai játék… Egy ősi kínai logikai játékból eredő hivatalos sportág… Egy ősi kínai logikai játékból eredő hivatalos sportág, amit akár életformának is tekinthetünk… Egy ősi kínai logikai játékból eredő hivatalos sportág, amit akár életformának is tekinthetünk, és amit a legnagyobb jóindulattal sem azonosíthatunk a számítógépen játszható solitaire típusú és egyéb, párosítós memóriajátékokkal (amit sajnálatos módon szintén mahjongnak neveztek el), ugyanis az égvilágon semmi közül nincs egymáshoz, leszámítva, hogy a piramis, gúla, várfal és kisvirág alakú formákból összepárosítható köveken lévő figurák a mahjong kövekhez hasonló ábrákat tartalmaznak…
(A leirás L. Zsanett munkája.) A Mahjong-ról részletesebb leírás található a Mah-jong menüpont alatt. Lap teteje

 

Maori
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Ki ne álmodozna néha róla – Polinézia, a Csendes-óceán szigetvilága. A Maorik kezdetektől fogva ezeken a szigeteken élnek. Mintegy 3000 évvel ezelőtt Új-Zélandra is betelepültek. Jöjjön velünk egy kalandos útra a Csendes-óceánon! A felfedezőhajó segítségével kutasson fel új szigeteket és teremtse meg a saját szigetvilágát pálmafákkal, kagylókkal és fonott virágkoszorúkkal! Először játsszon az alapjátékkal, majd próbálja ki a variációkat, amelyek a játék további befolyásolására adnak lehetőséget és még több izgalmat és szórakozást kínálnak!
(A fordítás BZ munkája.) Lap teteje

 

Mission Red Planet
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

1888... A vörös bolygóra küldött szondák közvetítették legfrissebb jelentésüket, melyek alapján egyértelműen kiderül, hogy a bolygó felbecsülhetetlen nyersanyagforrásokkal rendelkezik. Ezek között két új ércet fedeztek fel. A Celerium, a periódusos rendszer új eleme, meglepő tulajdonságokkal rendelkezik. A tudósok abban reménykednek, hogy olyan fűtőanyagként használható majd, mely megezerszerezi a motorok teljesítményét, és így megnyílik az út a csillagok felé. A Sylvanite sűrűbb minden földi anyagnál. A jelentés azt is megerősítette, hogy a bolygó felszínét jég borítja. A jégből légkör teremthető, és így lehetővé válhat a bolygó meghódítása. A játékosok bányacégek vezetőiként megpróbálnak befolyást szerezni a vörös bolygó felszíne alatt megbúvó készletek felett, hogy kitermelhessék az új nyersanyagokat. Nincs vesztegetni való idő... Irány a Mars!
(A fordítás krozsa munkája.) Lap teteje

 

Mauerbauer
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A falépítők igyekeznek saját elképzeléseik szerint városokat építeni; a céhkártyáikról lesik le, hogy milyen városokért kapnák a legtöbb pontot. Mindig, amikor elkészül egy város, értékelésre kerül sor, és mindenki kijátszhat a kezéből 1 vagy 2 kártyát. Aki gyengébben teljesít az értékelések során, az kicserélheti kártyáit. Az lesz a legsikeresebb falépítő, aki a legjobb időben játssza ki kártyáit.
(A fordítás Thaur munkája.)
Lap teteje

 



Monastery
A játék 14 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb 60 perc



A játékban minden játékos egy középkori kolostort segít megépíteni. A játékosok lapkák lehelyezésével, szerzetesek
mozgatásával pontokat szereznek. További pontok szerezhetők imádkozás, és a kolostorban való tevékenység által. A játékosok a
pontjaikat betűk gyűjtésére használják majd fel, hogy teljessé tegyenek egy ismert mondatot – a „Miatyánk” egy részét –
munkájuk ereményeképpen. (A fordítás Barbate munkája.)
Lap teteje


Metro
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Száz évvel ezelőtt: Az 1900-as Világkiállítás estéje közeledik, de útfelbontások találhatók szerte a városban. Bizarr kinézetű állványzatok emelkednek mindenütt. Az utakat felássák, alagutakat építenek, hogy később befedjék őket. Vegyél részt Te is a párizsi metró építésében! (A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 


Martian Coaster
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc



A játék célja, hogy összegyűjtsd a színedhez tartozó figurákat egy fészekben annak a táblának a középső mezőjére, amelyiknek a
színe megegyezik a figuráid színével.
(A fordítás Csordi munkája.) Lap teteje


Maka Bana
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Maka Bana egy Csendes-óceáni kis sziget, melyet nemrég fedeztek fel, de máris ellepik a turisták. Maka Bana kormánya épp most kezdte meg az engedélyek kiadását a szalmakunyhók építésére a partokon. Az építési engedélyek számos megkötést alkalmaznak, hogy megmaradhassanak a helyi szokások, és biztosítsák a helyiek és a pihenni vágyó turisták nyugalmát. A kunyhókat csak a kijelölt helyekre lehet felépíteni. Tilos szent helyeken építkezni, melyeket a polinéz isten, a ”Tiki” jelképez. Az építési projekteket egyidőben kell bemutatni minden területfejlesztőnek. A fejlődés serkentése érdekében a kormány ígéretet tett, hogy az a fejlesztő kapja meg a Turistairoda igazgatói székét, aki a legjobb szalmakunyhósort építi a szigeten. Ilyen fejlesztő vagy a játék során, és hogy megkapd álmaid munkáját, szalmakunyhó csoportokat kell létrehoznod, és egyben megvédened az értékes helyeket a parton, mielőtt még mások letelepednek előtted. Vajon sikerül Maka Bana Turistairodájának igazgatójává válnod?
(A fordítás Szoffi munkája.) Lap teteje

 

Maharaja: Palace Building in India
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A Maharaja egy stratégiai társasjáték 2-5 játékos számára, amely a 16. századi Indiában játszódik.
A játékosok indiai kormányzók, akiket Rajáknak hívnak, és akiket királyuk, a Maharaja szolgálatára neveztek ki városai fejlesztésére. A rivális Raják városról városra utaznak, ahol házakat és csodás palotákat építenek uralkodójuknak. Erőfeszítéseik alatt különböző befolyásos, közéleti személyiségek segítségéért folyamodnak, akik különleges képességeikkel és előnyeikkel  segítik őket. A palotaépítés költséges üzlet, ezért nélkülözhetetlen megfelelő összegű bevételt is termelni. Az első játékos, aki hét palotát épít, megnyeri a játékot.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje


Metropolys
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A félelmetes Metropolys bimbódzik! Tehetséges várostervezők és építészek versenyeznek egymással, hogy fényűző, elegáns épületeket készítsenek üvegből és acélból, amik látszólag fittyet hánynak a gravitációnak és az egyensúlynak. Ki fogja végül a saját stílusát rátenni és ezzel kitörölhetelen jelet hagyni a város történetében? A válasz a kezedben! A játékosok várostervezők, akik az elismerésért harcolnak. A játék során megpróbálják az épületeiket a legjobb helyekre építeni. Amint egy játékos az utolsó épületét is letette, vége a játéknak. Az a játékos, aki a legtöbb presztízspontot szerezte, nyert.
(A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje

 

Ming Dynastie
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

„Aki szeretné megtartani a hatalmat, annak meg kell osztania azt…” A 14. század közepén a kínai népnek sikerült megszabadítania magát a mongol uralomtól. Tai-tsu császár trónra lépésével egy új és független kínai birodalom kezd kialakulni. Ebben a játékban, minden játékos egy-egy kínai herceg szerepét ölti magára, akik az uralkodó család tagjainak segítségét felhasználva megkísérlik, hogy több és több gazdagságot, és befolyást szerezzenek a Ming dinasztiának.
(A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje

 

Memoir '44
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Ki ne ismerné azt a filmbéli jelenetet, amikor a normandiai partszakaszon a bunkerben őrt álló német katona megpillantja a ködből lassan elősejlő szövetséges csatahajókat, majd miközben eszeveszetten próbálja értesíteni a parancsnokságot, becsapódnak az első lövedékek. Igen, jól sejtitek. A normandiai partraszállás jelenetei peregnek.
(A leírás Leaxe munkája.)
(További informáciok a Memoir '44 magyar honlapján) Lap teteje

 

Medina
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

1822-t írunk. Az Atlasz hegység lábánál Medina, a legendás város évek óta pusztul a napsütéstől, a széltől és a homoktól. A játékosok közösen építik újjá a híres épületeket és az omladozó városfalat, hogy Medina utcáit ismét rohangáló gyerekek lepjék el, míg szüleik az egzotikus piacokon nézelődnek. Így az élet visszatérhet az öreg városba. Gyönyörűen kidolgozott stratégiai játék, egyszerű, könnyen érthető szabályokkal. (A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje


MOW
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-10 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

A játékosok pásztorokká válnak. Teheneket fognak összeterelgetni gulyákba, hogy azok az istállóba indulhassanak.
Viszont jó néhány tehén körül igencsak megszaporodtak a legyek, és persze hogy senki sem akar a közelükben lenni..
(A fordítás Szoffi munkája.) Lap teteje

 

Mississippi Queen
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Gőzhajó verseny a kanyargós Mississippin! A játékot az nyeri, aki menet közben két utast felvéve a leghamarabb éri el a célkikötőt. A dolog azonban nem ilyen egyszerű. Ügyesen kell taktikázni szénkészletünkkel, mert ez igen korlátozott. Ha idő előtt elfogyna, akkor kiesünk a játékból. A nagy versenyben a hajók képesek még félre is lökni egymást. Nem árt a sebességünket is helyesen megválasztani, mert ha túl lassan megyünk, lemaradunk, ha viszont túl nagy sebességgel érkezünk egy kikötőbe, akkor a parton álló utasokat szalasztjuk el.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Manilla
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

1821-et írunk. A Fülöp-szigetek már 250 éve a spanyol korona fennhatósága alatt állnak. De tulajdonképpen a spanyolok messze nem urai mindennek. A kolonizálók árnyékában az önfejű őslakók megalapozták a saját titkos tengeri kereskedelmüket a szomszédos szigetekkel és Ázsiával. Furcsa alakú ladikjaikat és törékeny bambusz tutajaikat telezsúfolják szerecsendióval, selyemmel, jádéval és ginzenggel, majd vitorlát bontanak, hogy MANILÁ-ra csempésszék árujukat. Teljesen bizonytalan minden vállalkozás, mivel sem a hajók, sem a kapitányok nincsenek tengerhez szokva. Tovább nehezíti helyzetüket, hogy a part mentén kalózok lapulnak, hogy kifosszák hajóikat, melyeknek esélye sincs elmenekülni előlük. Mindezt figyelembe véve nem meglepő, hogy a manilai feketepiacot elérő áruk igen drágán kelnek el. Így nyerik el jutalmuk azok, akik sikerrel járnak eme kockázatos vállalkozás során. A feketepiaci kereskedők cinkosaik segítségével biztosítják a szállítmányt. Néhány révkalauzt megvesztegetnek, hogy saját árujuk útját segítsék, vagy éppen másokat hátráltassanak az áru védelmében. És pár gazdagabb kereskedő kalózokat bérel fel, hogy megtámadják a többiek hajóit, hogy aztán ők zsebelhessék be a hasznot.
(A fordítás Xell munkája.) Lap teteje

 

Munchkin
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Bátor vagy? Ereszkedj le a kazamatákba! Rúgd be az ajtót, s néz szembe azzal, amit mögötte találsz. Legyen az egy szörny, egy átok vagy bármi más. Szörnyekben pedig nincs hiány, meg kell küzdened például a Szörcsögő trutymó-val, vagy a Három bővérrel, de szörnyként eléd léphet akár egy adóellenőr is. :) Harc közben használd a seggberúgás csizmáját, vagy a csábítás térdvédőjét. Nem bírod egyedül legyőzni a szörnyet? Hívj segítséget! De légy óvatos, nehogy a szörny legyűrése után az eddigi segítőd hátba szúrjon. Ebben a szerepjáték paródiának a paródiájában az nyer, aki először éri el a tízes szintet.
(A leírás Artax munkája.) A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Mystery of the Abbey
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

A templomosok e békés apátsága kedvelt, csendes pihenőhelye a megfáradt vándoroknak - Tenmagad is így vélted, mikor tegnap este átlépted küszöbét. Ám reggelre minden megváltozott, hiszen a szikla lábánál, melyre az apátság épült, ráleltek Adelmo testvér élettelen testére. Vajon a bizonytalan léptű testvér megbotlott, és a halálba zuhant? Vagy netán akadt valaki, aki meglökte? A jelek bűntettre utalnak... és az apát Téged és társaidat kért fel a vizsgálat lefolytatására. A kérdés, amire választ kell lelned: "Ki ölte meg Adelmo testvért?"
(A fordítás Thaur munkája.)
Lap teteje

 

Mu Csacsi
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Gyermek játék!

Egy vidám memóriajáték, amiben három csacsi útra kel Mexikóban, hogy minél több taccost gyűjtsenek. A játékosoknak meg kell jegyezniük, hogy melyik csacsi milyen színű taccosból evett a legtöbbet. Aki ügyesen tippel, az sok taccost nyerhet. A játékot az a játékos nyeri, aki a legtöbb taccost gyűjtötte. (A leírás a játék dobozáról származik.) Lap teteje

 

Magna Grecia
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

2500 évvel ezelőtt görög telepesek és kalandorok telepedtek le Itália déli részén. Ezt a területet nevezték Magna Greciának, ahol azelőtt soha nem látott gazdasági- és kulturális élet virágzott. A görögök érkezése előtt csak néhány kisebb törzs lakta ezt a vidéket. Zsíros termőföldek, jól járható folyók, hatalmas erdők, bronz- és ezüstbányák – mind-mind kitűnő lehetőséget nyújtott a további fejlődéshez. Hatalmas városok jöttek létre, úgymint Tarantum, Syrakusai, Katane, Locri és Naxos, és számos kisebb falu, melyeknek ma már a nyomát sem találjuk. Tökéletes úthálózat segítette a települések közötti kereskedelmet, és ennek volt köszönhető, hogy a városokban gazdag piacok jöttek létre. Megkezdődött a városok közötti rivalizálás. Különösképpen az Orákulum birtoklásáért vetélkedtek, mivel ez a hírnév és bőség egyik fontos forrását jelentette.
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Mankala
A játék 5 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

Az egyik legősibb stratégiai táblajáték a távoli Afrikából. Sok néven ismerik, és a szabályainak is sokféle változata létezik. Afrikában a legnépszerűbb, ahol még törzsi szertartásokhoz is használják. Népszerűsége talán az egyszerű szabályainak köszönhető.
(A leírás Artax munkája) Lap teteje

 

Medievalia
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 50 perc

A Medievalia egy stratégiai játék, melyben a játékosok hűbérurakká válnak és megpróbálják uralmuk alá gyűrni szomszédaikat. A játék célja az ellenséges városok lerombolása (katonai győzelem), azok ostromlása (ostrom győzelem), vagy mikor elfogy a pakli, a legtöbb épület birtoklása (tekintély győzelem). (A leírás Szoffi munkája.) Lap teteje

 

M
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Kemény vonalas absztrakt stratégiai játék. A játékosok felváltva lapkákat helyeznek le. A lerakott lapkának legalább egy tulajdonságában meg kell egyezni a szomszédjával. Ha több lappal is szomszédos, akkor minden szomszédjával legalább egy tulajdonságban meg kell egyeznie. Ha úgy sikerül lapkát leraknunk, hogy az több lappal is szomszédos, akkor pontot érő jelzőt kapunk a mellettünk jobbra ülő játékostól. Hat lapnál több nem lehet egymás mellett. Ha az ötödik vagy hatodik lapkát úgy sikerül lehelyeznünk, hogy a fenti szabályok mellett az adott sorban mellette lévő lapkával két tulajdonságában is megegyezik, akkor ezt a sort kiértékeljük. Ilyenkor a játékosok egyesével lapkákat vesznek el a sorból úgy, hogy az asztalon lévő alakzat nem szakadhat több darabra, és legalább egy lapkának maradnia kell a sorból. A játékban 5 szín van. A végső értékelésnél csak két szín számít pozitívnak, a többi negatív. Az nyer, aki a lapkákból és a megszerzett jelzőkből a legtöbb pontot gyűjtötte.
(A leírás Artax munkája.)
Lap teteje

 

Musetagfat
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Egerek mindenfelé! De ki tudja, hol lapul a sok egyforma egér között a saját csapatunk? Az aggódó egérmama az odúból figyeli a konyhában zajló káoszt. Minden egércsemete próbál hazatalálni saját mamájához, bár ez távolról sem könnyű, mert a macskák le-lecsapnak az óvatlan egerekre, bekényszerítve őket az asztal alá. Ám egereink újra és újra megpróbálják megtalálni a hazavezető utat. A játékot az a csapat nyeri aki először bejuttatja a saját egereit az egérmamához! (A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Marco Polo Expedition
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

1271-ben a 17 esztendős Marco Polo elkísérte atyját, Nicolot és nagybátyját, Maffeot második Kínába vezető útjukra a mongol nagykán udvarába. Útjuk során először a Földközi-tengeren hajóztak Elő-Ázsiáig, majd onnan egy karavánnal haladtak tovább Közép-Ázsia felé. Hosszú és fáradságos útjuk végtelen sivatagokon, hatalmas hegyvonulatokon és Mongólia széles sztyeppéin vezetett keresztül. Útjuk során lenyűgöző városokat érintettek, ahol élénk kereskedelmet folytattak. Kantshou oázisban a Polo család egy teljes évet töltött, mielőtt folytatta útját. 1275-ben végre elérték Daidut (ma: Peking), Mongólia fővárosát, Kublai kán székhelyét. A játékosok egy karaván tagjaként Marco Polo nyomdokain járnak. Utazásuk kiindulópontja Hormus kikötője. A sivatagokon, sztyeppéken, hegyeken és városokon át vezető kalandos utazás során a játékosok a kereskedelmi árukat (áru-kártyákat) - mint például a selyem, vagy fűszerek - aranyra cserélik. Minden játékos arra törekszik, hogy elsőként érje el a legjobb helyeket, hogy ott minél nagyobb hasznot hajtó üzleteket köthessen. Elsősorban Kantshouban és Daiduban lehet jövedelmező kereskedelmet folytatni, de addig hosszú még az út, és a konkurenciával is számolni kell. (A leírás Balu_mg munkája.) Lap teteje

 

Mykerinos
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

1899. Több mint egy évszázadig az európaiak el voltak varázsolódva Egyiptomtól, és Denon, Champollion, Petrie és mások felfedezéseitől. A keresés: kaland és dicsőség, régészek csapatai keresték Egyiptom homokjában az elfeledett kincseket . A játékosok a pártfogóknak dolgozó régészeket személyesítik meg. Egyiptom földjén végeznek ásatásokat, hogy értékes műkincseket találjanak, amik aztán a Múzeum legtekintélyesebb termét fogják díszíteni. A játék végén a múzeum megszervezi a nagy kiállítást. Aki a legnagyobb tekintélyre tett szert (felfedezésekkel, illetve előnyös helyek megszerzésével a Múzeumban), megnyeri a játékot. (A fordítás Dunda munkája.) A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Meuterer
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Mindenki azért jelentkezett a kereskedőhajóra, hogy árui eladásával a lehető legtöbb győzelmi pontot gyűjtse össze. A kereskedő mindig a legjobb áron ad el, a rakodómester pedig eldöntheti, milyen árukat rakodik be a hajóba. A zendülőnek persze nem csupán a békés kereskedelmen jár az esze: azt tervezi, hogy a hajósinassal összefogva megszerzi magának a kapitányi tisztet. A kapitány viszont abban reménykedhet, hogy az elsőtiszt támogatásával leveri a lázadást. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Mü and More
A játék 11 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

6 különböző kártyajáték: Mü: Taktikai, ütés-váltós játék; Calcory: Memória és számolós játék; Az utolsó párduc: Fordított ütés-váltós játék, ami általában az ütés elkerülését jelenti; Wimmüln: Ütés-váltós játék, ahol meg kell jósolni, hogy hány ütést viszünk; Rummü: Kártyalerakós játék; Safarü: „Kártya-elkapós” játék. (A fordítás Szoffi munkája.)Lap teteje

 

Medici
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Térj vissza az ősi Medici család kereskedelméhez, amikor a hajók vitorláztak a mediterrán térségen keresztül és túl! Ajánld a piacon a legjobb árat az értékes árukért és a nem annyira értékes árucikkekért. Szorítsd sarokba a piacot egy árucikken és arass le további jutalmakat. Töltsd fel a hajódat és vitorlázz olyan külföldi piacok felé, ahol az árucikkeid magas árakat fognak elhozni. Három, a piacokra tett kirándulás után, az a játékos győz, akinek a legtöbb pénze van! (A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje