Társasjátékok

( N )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Neuland
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 100 perc

Neuland fejletlen vidékén sok még az üres terület; csak néhány vadász és favágó él itt. A játékosok az új civilizáció felépítéséért versengenek, melyben 15 különböző középület - mint például az Apátság, a Céhház, a Városháza és az Erődítmény - jóléttel és fejlődéssel kecsegtet. Ki melyik épületekhez szeretne hozzájutni és ki melyeket szerzi meg?
Ahhoz, hogy a játékos hozzájuthasson a középületekhez, eloször termelőépületeket kell építenie és használnia; az összes ilyen épületben olyan termékek állíthatók elő, amelyek egy másik épületben előállítható, nagyobb értékű termék gyártásához vagy a címerek elhelyezéséhez szükségesek. (A fordítás BZ munkája.) Lap teteje

 

Notre Dame
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 75 perc

Egy befolyásos állampolgár vagy a XIV. századi Párizsban. A saját kerületedben rakhatod le a befolyáskockáidat az akciókártyáid segítségével. Ezen kívül megvesztegethetsz más személyeket, akiktől ezért cserébe privilégiumokat kapsz. A győztes az a játékos, akinek a játék végén a legtöbb presztízspontja van. (A fordítás Shadrune munkája.) Lap teteje

 

Niagara
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A vad Niagara folyó. Kincsvadász kenusok küzdenek a hullámokkal és néha egymással is. A part mentén csodás kincsek rejtőznek. De nem elég megszerezni a drágaköveket, partra is kell juttatni a zsákmányt. Ám az óvatlan kenust egy pillanat alatt kifosztja egy visszafelé haladó másik kincsvadász. Aki pedig túl közel merészkedik a vízeséshez, az könnyen a folyó áldozatává válhat. (A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

New England
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

1621-ben megérkeztek az Újvilágba az első angol emigránsok, a Zarándokok és megalapították az első települést – Plymoutht. Az a vidék, ahol letelepedtek a „New England” (Új Anglia) nevet kapta – a nevet, melyet ma is használnak. A játékosok ugyanúgy lakják be a területet, ahogy a Zarándokok tették annak idején. El kell dönteniük, hogy melyik földdarabok alkalmasak a gazdálkodásra, ahol majd letelepedhetnek, állatokat tenyészthetnek és gabonát termelhetnek. Azonban nem mindig fog rendelkezésre állni a legjobb minőségű föld, mivel előfordul majd, hogy a többi játékos gyorsabban cselekszik és előbb megszerzi azt. (A leírás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Netzwerk
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A játék célja a városok (fekete hexák) összekötése kereskedelmi útvonalakkal. Ezek az utak Morisi különböző gazdasági régióin haladnak át: farm (citromsárga), legelő (narancssárga), borászat (piros), fakitermelés (zöld) és halászat (kék). Mielőtt a játékosok utakat építenének, meg kell ismerniük a különböző régiókat, mégpedig úgy, hogy bábujukkal utazgatnak területről területre. Azt, hogy kié a legsikeresebb kereskedelmi hálózat, az dönti el, hogy kinek hány és mekkora háza van az összekötött városokban. (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Nincs kegyelem
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Ebben az egyszerű kártyajátékban annyi a feladatunk, hogy elkerüljük a büntetőpontokat érő kártyák hozzánk kerülését. Ehhez mindössze egy zseton befizetésére van szükség. Azonban a zsetonok nagyon gyorsan fogynak, előbb-utóbb fog hozzánk is kerülni mínusz pontokat érő kártya, nincs kegyelem! A kártyák 3-tól 35-ig vannak számozva, ennyi mínusz pontot érnek. Az éppen felcsapott lapot kell elvinni, hacsak nem fizetünk be egy zsetont, ami az adott lapra kerül. Amikor valaki elviszi a lapot, az összes rajta lévő zsetont is megkapja. Mindenkinek kevés a zsetonja, ezért valakinek előbb-utóbb csábító lesz már néhány zseton is egy sok mínusz pontot érő lapon. A mínusz pontok szépen gyűlnek, a zsetonok a játék végén egy-egy plusz pontot érnek, de vajon lesz-e elég plusz pontunk? Nem valószínű, hiszen nincs kegyelem! ( A leírást a MATE készítette.) Lap teteje

 

Ne húzz csőbe!
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Minden játékos célja, hogy különböző darabokból egy vízvezetéket szereljen össze. Nem is lenne gond, ha ehhez a megfelelő kártyák lennének nálunk, és az ellenfelek nem húznának csőbe folyton. Ilyenkor csak egy szerelő segíthet. Aki itt nyerni akar, annak nem a leghosszabb vezetékre, hanem gyorsaságra és ügyességre van szüksége.
(A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.)
Lap teteje