Társasjátékok

( O )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Oregon
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

1846-ot írunk. Egész családok keltek útnak, hátrahagyva az otthonaikat, hogy szerencsét próbáljanak a Vadnyugaton.
Minden vagyonukat szekerekre rakták, majd pusztákon, sivatagokon, hegyeken át, nyugat felé vonultak.
Sokan letelepedtek Oregonban, ahol mindnyájuknak elegendő vad és szántóföld állt rendelkezésükre,
így Mindenkinek jutott egy kis darab föld.
A játékosok már elérték Oregont. Mind elámulnak a gazdag termőterületen, és a hegyekben található
szén-, és aranylelőhelyek gazdagságán. Kikötőket, templomokat, postahivatalokat, raktárakat
és vasútállomásokat építeni, és természetesen a napi betevőt is meg kell termelni,
kiaknázva a gazdag termőtalaj lehetőségeit. Ahhoz, hogy nyerhessünk,
a megfelelő pillanatban kell a földet művelnünk és épületeket építenünk. ( A fordítás Csabull munkája.) Lap teteje

 

Oh, Pharao!
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A mindenható Put-n-Tut fáraó úgy döntött, hogy piramisépítő versenyt rendez. A piramisokat szintről szintre haladva lehet felépíteni az építőkő kártyák segítségével. Az építők csereberélhetik egymás között a kártyáikat. Miután egy piramis elkészült, az építő eldöntheti, hogy bővíti még, vagy pontokat kér érte. Természetesen a nagyobb piramisok több pontot érnek, mint a kicsik – de ne várj túl sokáig, mert könnyen meglophatnak az átkozott tolvajok! ( A fordítás Kokix munkája.) Lap teteje

 

Odalent: Kalandok a mélyben
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 240 perc

Csak az ismert világ legbátrabb kalandozói merészkednek a kazamaták sötét mélyére, indulnak elveszett városok, elfeledett romok felkutatására – mert e baljós helyeken csontvázharcosok, pokolkutyák, óriások, démonok, sárkányok és más rettentő, halálos szörnyek várják őket. Ám a néhány szerencsés túlélő jutalma is rendkívüli: a dicsőséges győztesek ősi mágikus ereklyékkel, rengeteg arannyal, legendás erejű fegyverekkel megrakodva térhetnek meg otthonaikba. Az Odalent – Kalandok a mélyben játékban e hősök egyikét személyesítheted meg. Kiemelkedő képességeidre és fegyvereid erejére támaszkodva aláereszkedhetsz a kazamatákba, hogy a halálos csapdák és vérengző szörnyek között utat törve végül győzedelmeskedj a földmélyi világ urain, s rég elveszett kincsek halmaira bukkanj. – Képesnek érzed magad minderre? Valóban túl tudod élni a sötétet?
(A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 

Oltre Mare
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A földközi-tengeri kereskedelmi útvonal létfontosságú a parton élő kereskedők számára. A játékosok egymással versengő kereskedőcsaládokat képviselnek, akik a tengerparti városok között hajóznak és kereskednek. Kikötőről kikötőre haladnak és próbálják hajójukat megpakolni a 7 legkeresettebb árufajtával, ami a drágakő, a papírtekercs, a selyem, a só, a cserépedény, az olíva és a búza. A piaci keresletet ismerve minden áruból éppen annyit próbálnak berakodni, amennyivel a legnagyobb hasznot tudják majd elérni. Eközben a játékosoknak folyamatosan óvakodniuk kell a kalózoktól, akik a gyanútlan hajókat kifosztják, megszabadítva őket némi árutól. A legsikeresebb játékos fogja a legnagyobb vagyont megszerezni és a játékot megnyerni! ( A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Oasis
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A Góbi sivatag Mongólia 30%-a, és hasonlít a Szaharához. A Góbi sivatagban azonban az éghajlat mérsékelt, nem úgy, mint a Szaharában és nincsenek pl. homokviharok, hogy az emberek élete még nehezebb legyen. Viszont vannak magas hegyek, sok fa, végtelen Sztyeppe, számos Oázis és sok vadon élő állat, főképp teve és ló. De nagyon nehéz vizet találni a sivatagban és ezért az emberek ősidők óta Oázisokat létesítettek, ahol a Növényzet és Környezet megengedte. A nagyobb Oázisokban laknak Nemesek, Arisztokraták, Kereskedők, Szerzetesek és Pásztorok, akik mindannyian megpróbálják a legnagyobb hatalmat elérni. A Játékos, mint egy mongol törzs vezetője, megpróbálja a legnagyobb befolyást kivívni az országban. Aki a legügyesebb, az lóval felderíti a termékeny Sztyeppét, Oázisban Kutat épít, szent kövekből Ovoo1-kat épít, a Tevekaravánját áruval látja el, a végén így az övé a legtöbb pont és győzött. A Játék végén a Játékosok megkapják a pontjaikat a megszerzett és felépített Táj - és Értéklapok után. A jó ajánlat tétel és annak elfogadása az építéshez a titka az Oázisban való győzelemnek. ( A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje

 

O Zoo le Mio
A játék 9 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Szeretnél saját állatkertet? Hát építs magadnak! Minél nagyobb területen, minél több állatból, növényből van neked a legtöbb, annál valószínűbb hogy nyersz. (A leírás Artax munkája.) A játékról hosszabb leírás található Adhemar Blogjában. Lap teteje