Társasjátékok

( P )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Powerboats
A játék 9 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Versenyezz a szigetek és a bóják körül, próbálj elsőnek célba érni, de vigyázz, hogy ne ütközz neki semminek!
(A fordítás moonie munkája.) Lap teteje

 

Palais Royal
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A nemesek gondtalanul cseverészve sétálgatnak a palota udvarán és élvezik Lajos fényűző életvitelének minden előnyét. Nagyon fontosak a játék szempontjából, az a játékos, aki jól választja ki a nemeseket, előnyökhöz és pontokhoz juthat általuk. A palota 9 helyszínén a játékosok megtalálják azokat a lehetőségeket, amikkel a nemeseket a pártjukra tudják állítani. Ügyes taktikával és a helyszínek előnyeinek helyes használatával egyenes út vezet a győzelemhez. (A fordítás Scoopex munkája.) Lap teteje

 

Piratenbucht
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Itt talál otthont zsákmány és a róla szőtt mese... és búvóhelyet magának kalóz és tengeri haramia... A Kalóz-öböl ott kísért minden ifjú szívében és álmaiban, aki csak a tengerészélet után sóvárog. Kora reggel felszállsz a tavalyi tél viharaiból kimentett, ócska bárkádra, és útra kelsz a Kalóz-öböl felé: szemed előtt kincsek és hírnév lebeg, mellkasod a tenger sós levegőjével teli.
(A fordítás Thilian munkája.) Lap teteje

 

Planet Steam
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

Üdvözlet, kedves Imperialisták! 2415-ben járunk. Az Interplanetáris Szövetség jó munkát végzett
az elmúlt néhány évszázadban. Minden óvintézkedést megtettek a „Steam” nevű bolygó meghódításához. A bolygó magja 6500 °C-os forró,
különböző nyersanyagokat tartalmazó forrás, melyben többek között víz is fellelhető.
Több, mint 100 évbe tellett a magtól a felszínig vezető, 42 tárnából álló tömb kialakítása. De most elérkezett az idő.
Minden tárnából forró gőz árad, amely a nyersanyagtermelés alapjául szolgál. Ahhoz, hogy ezt a gőzt használni és feldolgozni tudjuk,
a tárnákat fémlemezekkel kell befednünk. Később a fémlemezeket használhatjuk a víztisztító tartályok csatlakoztatásához.
Többféle bővítéssel egyéb nyersanyagokat is termelhetünk a gőzből, mint az energia, érc és kvarc. Ezek az anyagok fontosak.
Szükséged lesz rájuk gőzbirodalmad növeléséhez. Növelned kell a leszálló legénységed kapacitását,
hogy el tudják szállítani a kinyert nyersanyagaidat a bolygóról. Vásárolj és adj el nyersanyagokat a Kereskedelmi Terminálban,
hogy hasznot szerezz, mivel a Steam bolygón – ahogy a Földön is – fizetőeszközből mindig kevés van!
Az Interplanetáris Szövetség specialistákat küld szolgálatodra, hogy segítse erőfeszítéseidet.
De a kívánt specialistákat nem mindig könnyű megszerezni. Akinek a játék végén megfelelő üzleteléssel
és taktikával a legtöbb kreditje van, az lesz a győztes.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Pony Express
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

1860 és 1861 között Észak-Amerikában a missouri St.Joseph-tól a kaliforniai Sacramentoig a Pony Express volt az egyetlen gyorsposta szolgálat. A bátor és néha őrült lovasok kevesebb, mint 10 nap alatt kézbesítették leveleiket - de megváltozott a helyzet, amikor a távíró színrelépett. A lovasoknak hirtelen sebesebbeknek kellett lenniük a szélnél és az új, "elektronikus" levélnél előbb kellett célba érniük. Veled van a lovad, megbízható fegyvered és vadiúj kalapod a fejeden - de mindezeken kívül van egy levélköteged, amelynek a Pony Express többi lovasa előtt kell elérnie Sacramentoba!
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje

 

Power Grid - Factory Manager
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Légy üdvözölve a vállalkozók világában! A Factory Managerben mindenki egy gyárat vezet és megpróbál a játék alatt minél több pénzt összegyűjteni. Tehát a játék végén az győz, akinek a legtöbb pénze van. Ennek eléréséhez a játékosoknak óvatosan kell tervezniük, munkásaikat hasznosan felhasználni, a legjobb gépeket és robotokat megszerezni, és mindezekkel gyárukat eredményesen működtetni. A játékosoknak a gyárak energiafelhasználását is figyelemmel kell kísérniük és az energia áremlekedést folyamatosan figyelembe venniük, hogy gyáruk fenntartása ne kerüljön sokba...
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje

 

Palazzo
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Knizia mester ezen játékában palotákat kell építenünk a reneszánsz korban. Az épületek elemeihez többnyire licitálós vásárlással lehet hozzájutni. A megszerzett szinteket megfelelően összeépítve pontokat szerezhetünk. Pontozásnál számít a palota magassága, építő anyaga, és a nyílászáróinak száma.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Pandemic
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Te és társaid egy magasan képzett kutatókból álló csoport tagjai vagytok, akik négy halálos járvány ellen viselnek hadat. Csapatod átutazza az egész világot, hogy megállítsa a fertőzéshullámot és erőforrásaitokat fejlesztve felfedezze az ellenszereket. Együtt kell dolgoznotok egyéni erősségeiteket felhasználva, hogy elpusztítsátok a járványt, mielőtt bekebelezi a világot. Az óra ketyeg, ahogy újabb kitörések és járványok gyorsítják a pestis terjedését. Vajon időben megtaláljátok az ellenszert? Az emberiség sorsa a Ti kezetekben van!
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje

 

Papayoo
A játék 7 éves kortól ajánlott 3-8 játékos részére. Játékidő: kb 30 perc

A pakliban 5 féle szín van: a Römi kártyából ismert négy szín (kőr, pikk, treff és káró), valamint egy új szín, a Payoo. A
játék célja az, hogy ütéseinkkel minél kevesebb pontot szerezzünk. Egyedül a Payooknak van értéke, valamint minden körben lesz
egy Papayoo, a legveszélyesebb kártya, ami mindig változik, viszont mindig 40 pontot fog érni, így ezt a kártyát különösen
érdemes elkerülni. A Papayoo minden körben az egyik 7-es kártya lesz a négy alapszínből, de hogy melyik, azt a különleges, 8
oldalú kockával fogjuk eldönteni. (A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje


PÜNCT
A játék 10 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A PÜNCT az elemek összekapcsolásáról szól. A cél, összekötni saját elemeikkel a két szemközti oldalt. Lehetőleg hamarabb, mint ahogy ellenfelünknek sikerül. Briliáns kétszemélyes logikai játék. A híres GIPF sorozat tagja!
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Puerto Rico (Gyime házi készítésű magyarított verziója)
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Aranyásó, kapitány, polgármester, kereskedő, telepes, iparos, építész - melyik lennél legszívesebben egy új világban? Sikerül ott megvetned a lábadat? Netán megcsinálni a szerencsédet? Vajon a tieid lesznek a leggazdagabb ültetvények? Te emelteted a legértékesebb épületeket? Mert ez a célod: a lehető legnagyobb vagyon és tekintély megszerzése.
(A fordítás Thaur munkája.)
A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin második számában. Lap teteje

 

Pecunia non olet
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A római császárok és az adóhivatal tisztviselői mindig is kreatívak voltak - különösen, ha a krónikusan üres kincstár feltöltése volt a cél. Vespasianus császár még a nyilvános illemhelyeket is megadóztatta, és mikor ezt fia, Drusus a szemére vetette, azt válaszolta, hogy "pecunia non olet" - a pénznek nincs szaga. A játékosok az ókori Rómában nyilvános illemhelyeket üzemeltetnek, természetesen a minél nagyobb bevétel reményében. Az a fontos, hogy a tehetős "vendégek" az ő műintézményüket látogassák, míg a szegényebbje a konkurenciát. De nem csak arra kell figyelniük, hogy a kuncsaftok mennyit fizetnek, hanem arra is, hogy mennyi ideig foglalják el a deszkákba vágott lyukakat mások elől...
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje





The Princes of Machu Picchu
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Mikor a spanyolok meghódították az Inka Birodalmat, csak néhány fejedelemnek sikerült a hegyekbe menekülnie. Az Urabumba folyón túl van egy eldugott hely, melyet a spanyolok soha nem fedeznének fel: Machu Picchu elveszett városa. De légy óvatos! Lehet, hogy a fejedelmek között van egy áruló, aki kész a spanyoloknak felfedni a rejtett város helyét?
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Peeper
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játék célja az, hogy a 100 pontból, mellyel a játékot kezdjük, minél többet megtartsunk.
Ezt minden körben a kezünkből kijátszott számkockák segítségével tehetjük meg.
A játékosok bizonyos számkombinációkat játszanak ki, ellenfeleik pedig megpróbálják azokat magasabb
kombinációkkal felül ütni.
(A Peeper az első látáskárosult emberek számára készített játék, mely kiváló működésű és minőségű.
4 fajta számkocka felhasználásával teszi lehetővé az érzékelési képességek és a számokkal kapcsolatos koncepciók növelését.
A térérzékelés képességét és a stratégiai gondolkodást fejleszti.)

(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje


Pylos
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

Légy Te a csúcson! A játékosok felváltva raknak golyót a piramisra. Aki a legfelső golyót felhelyezni az nyer! A dolog azonban nehezebb, mint amilyennek tűnik. Hiszen, ha összehozunk saját színünkből egy 2x2-es mezőt, akkor levehetünk egy vagy két golyót a sajátunkból. Valamint az így kialakult „fészek”-be fel is ugorhatunk egy lentebb lévő szintről. Így golyót spórolva ügyesen taktikázva nyerhetünk.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Patrician
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 50 perc

Patrícius- vagy másképpen nemzetségtornyoknak nevezik azokat a középkori toronyszerű lakóépületeket, amelyek jellemzően Itáliában tarkították többszáz éven keresztül a városok látképét. A jólét és a hatalom jelképeiként ezek a díszes tornyok a patríciuscsaládok státuszát szimbolizálták: minél nagyobb volt a politikai befolyás, annál magasabb a torony. Amikor a hatalom meggyengült, a torony elég gyorsan alacsonyabbá vált. A játékosok az építőmesterek, akik a patríciuscsaládok hiúságából élnek. Megbízásokért küzdenek, emeletről emeletre növelik a tornyokat, és ha egy torony elkészül, kiderül, kié is a dicsőség. Az a játékos, aki a legtöbb emeletet építette a toronyban, hírnévpontokat kap. Három azonos patríciusfej összegyűjtéséért ugyancsak hírnévpont jár. Az a játékos nyer, aki a játék végére a legtöbb hírnévre tett szert.
(A fordítás Balange munkája.) Lap teteje

 

Pentago
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 5 perc

A játékosok célja, elsőként kialakítani egy 5-ös sort a saját golyóikból.
Ez nem is olyan egyszerű, mert a játékfelület egy részét minden golyó elhelyezése után
el kell fordítani, és így a játékállása azonnal megváltozik.
(A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 

Portobello Market
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 35 perc

London, 1921.
Kora reggel van a világhírű Portobello Marketen, ahol mindenki standja felállításával van elfoglalva. Próbáld standjaidat és a vásárlókat úgy elhelyezni, hogy minél nagyobb hasznot hozzanak számodra, közben rászedve ellenfeleidet halászd el orruk elől a legjobb utcákat. Azonban ne feledd: csak akkor állíthatsz fel standokat, ha a Bobby figyel. Szerencsére nem túl nehéz rávenni, hogy oda menjen, ahová te szeretnéd!
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Project Pornstar
A játék 18 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc



A játék 18 éven felülieknek ajánlott!

Töltsd be az egyik legnehezebb pozíciót, amit csak a filmipar kínálni tud számodra! Légy sikeres pornófilm producer, tegyél keresztbe a konkurenciának, hogy aztán a legnagyobb filmbevételt megszerezve elsőnek csusszanj be a célba!
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

The Princes of Florence (Gyime házi készítésű magyarított verziója)
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

3-5 játékos hét körön keresztül épületeket emel saját birtokán, ligeteket alakít ki, művészeket és tudósokat hozat udvarába és megpróbál olyan környezetet teremteni számukra, mely arra inspirálja őket, hogy létrehozzák nagy művüket. Mindezek presztízspontokat eredményeznek a játékosoknak. Minél nagyobb jelentőségű egy alkotás, azaz minél nagyobb az elkészült „mű értéke”, annál több aranyat és/vagy presztízspontot hoz a játékosnak. Aranyra van szükség a további épületek és tájelemek létrehozásához. Ezen kívül az építőmestereket és mutatványosokat is meg kell fizetni, akik értékes szolgálatot nyújtanak az udvarnak. Pénz szükséges a Bónusz és Presztízskártyák megvételéhez is, melyek szintén a magasabb presztízshez járulnak hozzá. A győztes az a játékos, akinek a legtöbb presztízspontja van a játék végén.
(A fordítás Sz. Ádám munkája.) Lap teteje

 

Pusher
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-3 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

A Pusher egy ügyességi és egyben logikai játék, melynek célja, hogy hamarabb helyezzük fel összes golyónkat,
mint a többi játékos. Felváltva teszünk fel egy-egy golyót, és ha három golyó kelyhet alkot,
egyik saját golyónkkal szét kell azt nyomnunk. A kérdés már csak az, hova érkeznek.
Ha az elgurult golyók saját színű mezőre gurulnak, tulajdonosának vissza kell vennie azokat.
Ezért ügyesnek kell lennünk, ha minél előbb fel akarjuk helyezni golyóinkat a táblára.
(A fordítás X-ta munkája)
Lap teteje

 

Pueblo
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Ebben a játékban a Hopi és Zuni népcsoportok dobozokra emlékeztető házait kell felépítenünk. A játékosok induláskor kapnak egy adag színes és egy adag semleges színű építő elemet. Ezeket úgy kell beépíteni a városba, hogy a törzsfőnök ellenőrző körútja során minél kevesebb színes építőelemet lásson. Mert bizony minden egyes színes építőelemért, amit meglát, keményen büntet.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Paris Paris
A játék 9 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Minden évben turisták milliói látogatnak Párizsba, hogy megtekintsék látnivalóit. A párizsi üzlettulajdonosok (játékosok) nagy örömére, a turisták a vakációra szánt pénzük egy részét mindig elköltik a helyi bisztrókban, kávézókban és szuvenír boltokban.Van öt turistabusz vezető, akik különböző utakat kínálnak. Oda, ahol a legtöbbet áll meg a busz, remek hely, hogy nyissunk valamilyen üzletet. Amikor legközelebb a busz erre jár, a tulajdonos nagy profitra tehet szert a költekező turistákból.
(A fordítás Valentin munkája.) Lap teteje

 

Ponte del Diavolo
A játék 10 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 25 perc

A játékosok homokzátonyokat, és szigeteket képeznek ezzel letéve Velence alapjait. Az elkészült szigeteket igyekeznek hidakkal összekötni. A játékot az nyeri, aki több híddal összekötött szigetet épít.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

PitchCar
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-8 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Autóverseny az asztal tetején. Ki lesz az, ki az első helyről indul? S vajon megőrzi-e pozícióját a verseny végéig? Kinek sikerül három kör után elsőként átvezetnie versenyautóját a célvonalon, s ezáltal kiérdemelnie a győztesnek járó díjat? Az asztalon a pályaelemekből összeállított kacskaringós pályán kell a verseny folyamán háromszor körbemenni a játékosoknak. A versenyautókat lapos korongok jelenítik meg, melyeket a játékosok minél hosszabb pöckölésekkel igyekeznek az élre juttatni, és ott is tartani. Minden játékos a körében egyszer pöccintheti tovább az autóját. A kanyarban korlát akadályozza meg az autók leesését, valamint erről tovább is pattanhat az autó a megfelelő irányba. A pályáról leesett autók visszakerülnek eredeti helyükre, majd a következő körben újból próbálkozhat gazdájuk.
( A leírást a MATE készítette.) Lap teteje

 

Police 07
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Dr. Faktor (alias Mr. X) Budapesten bujkál. A játékosok összedolgozva nyomoznak a Dr. Faktort alakító játékostársuk elfogásán. Dr. Faktor taxin, hajón, buszon, metrón menekülve próbál kicsúszni üldözői karmaiból. Nincs könnyű dolga, hiszen időnként fel kell fednie magát, minek következtében üldözői újult erővel vetik utána magukat.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje


Pass the Pigs
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-10 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Ha a gondolkodáshoz fáradt vagy, és unod a hagyományos dobókockát, akkor a röfipóker a Te játékod! Az ügyetlenebbek legfeljebb „oldalas”-t vagy „csülkös”-t dobnak, de az igazi malackodók akár „dupla röfi töfi”-re is képesek.  
(A leírás Jani munkája.)
Lap teteje