Társasjátékok

( R )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Reef Encounter
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Vízalatti paradicsomnak gondolnánk őket, de a korallzátonyokon folyamatosan harc folyik - a helyért. E túlzsúfolt, eszeveszett közösségben mindenkinek meg kell vívnia a maga harcát, még a koralloknak is. A korall-lárvák a nyílt tengeren, a planktonban lebegnek; ha egy lárvának sikerül egy megfelelő helyet találnia, és életben marad, úgy új zátony keletkezik. Pár napon belül a lárvából polip lesz. A polip osztódni kezd, és idővel egész kolónia születik. Minden polip kemény vázzal veszi körül magát, amely növekszik - akár 15 centit is egy évben. A korall éjjel táplálkozik, a polipok fullánkos sejtjeikkel planktont terelnek a szájukba. Azonban segítség nélkül a korall nem tudna maximális mértékben növekedni, mert egyszerűen nem tudna elég ennivalót szerezni. A segítséget az a milliónyi egysejtű alga (zooxanthella) jelenti, amelyek a korallszövetben élnek. A korallok gyakorta összeérnek - és ez bizony problémát jelent. Ha két korall túl közel kerül, kémiai úton felderítik egymást; azután az agresszívabb egyszerűen elfogyasztja szomszédját. A korallon, korallban, a korallok között sokféle lény él - sajátos mikrovilág ez. Egyes lények még védelmezik is "saját" koralljaikat, mint ahogyan azt a játékban a garnélák teszik. Más fajok számára a korall elsősorban táplálékforrást jelent. Így például a papagájhalak "átrágják" magukat sziklán és korallon, hogy elegendő algához jussanak, s ilyeténképp jelentős részben ők felelnek a korallzátonyok pusztulásáért. A papagájhalak által porrá őrült sziklával és korallal utóbb homokként találkozunk a trópusi strandokon. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Railroad Tycoon
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

1830-ban járunk. Amerikát elérte a vasútépítési láz, és te vagy az egyik újonnan alapított vasúttársaság igazgatója. A nemzet fiatalkorát éli: a városok tele vannak potenciális utasokkal, vidékről ömlik a bő termés, az új gyárak ontják magukból a késztermékeket. Amerre csak nézel, mindenütt hatalmas üzleti lehetőségeket látsz. Csak az a kérdés, elég gyors vagy-e, hiszen a konkurrencia is erős, és csak a legjobb vasút maradhat talpon. Te fogod eldönteni, merre fussanak a vágányok, és te kivitelezed az építésüket. Te döntesz, honnan hová és mit szállítasz, hogy vasutadnak részt hasíts ki a piacból. Amint vágányaid lassan behálózzák a vidéket, új, jobb mozdonytípusokba fektetsz be, hogy még gyorsabban, még távolabbra szállíthass. A döntés a tiéd. Te vagy a vasútmágnás!
(A fordítás Valgab munkája.)
A játékról olvasható egy cikk a Cikkek menüpont alatt. Lap teteje

 

Race for the Galaxy
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Felfedezés, Gyarmatosítás, Fejlesztés, Fogyasztás vagy Termelés? Melyikre van leginkább szükséged? A Föld egykori kolóniái közül melyik lesz a legsikeresebb a galaxis benépesítésében, most, hogy már létezik az ugró-hajtómű? Ki fogja feltárni a rejtélyes módon eltűnt idegen civilizáció titkát? A cél: hozd létre a legsikeresebb és legerősebb galaktikus birodalmat!
(A fordítás Moonie munkája.)
A játékról részletesebb leírás található a TABULA magazin első számában,
valamint egy másik leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Rotterdam
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A legtöbb győzelmi pontot elérő játékos nyeri a játékot. Győzelmi pontok úgy szerezhetők, ha a játékosok nyersanyagokat rakodnak be hajóikra, átnavigálják őket a Maas folyó forgalmas csatornáin és végül a nyersanyagokat a megfelelő kikötőben kirakodják. Ezután jutalomképpen a játékosok termékkártyákat kapnak. Ezek a kártyák adják a győzelmipontokat. A pontok száma úgy növelhető, ha a játékosok a feladatkártyáiknak megfelelő termék-kombinációkat gyűjtenek.
(A fordítás Moonie munkája.)
Lap teteje

 

RoboRally
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-8 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

Képzeld el, hogy egy szuperszámítógép vagy. És unatkozol. Emiatt kitalálsz egy kis versenyt a szuperszámítógép barátaid részvételével. A feladatod egy ostoba kis robot irányítása a gyárcsarnokban, amelyben ellenőrzőpontok vannak elszórva. Azonban a gyár tele van mindenféle kellemetlen akadályokkal: szállítószallagokkal, zúzógépekkel, lángszórókkal, kilökőkkel, teleportálókkal, olajfoltokkal, szerelőaknákkal, stb. De az igazi élvezet az, amikor a robotok egymás útjait keresztezik, és hirtelen a tökéletes útvonal átváltozik egy kevésbé jó útvonallá...
(A fordítás Centaur munkája.) Lap teteje

 

Riomino
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

A Riomino egy, a Dominohoz hasonló játék, mely 25 egyforma kockából áll.
Az lesz a győztes, aki először kényszeríti ellenfelét passzolásra.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Rök
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Rök egy kis svéd egyházközség, amely egy hatalmas, ősi rúnajelekkel díszített sziklát őriz.
A Rök egyben hangulatos, kiváló minőségű társasjáték is, amelyben a játékosok rúnajelekkel vésett,
egyedi kavicsokat dobnak az asztal közepére, és igyekeznek villámgyorsan minél több összeillő párt begyűjteni közülük.
Még fontosabb, hogy az ellenfelünk különleges kövének párját megtaláljuk, mert ha ez sikerül,
az ugyanilyen színű, már begyűjtött köveit megkaparinthatjuk. A győztes az, aki a játék végéig a legtöbb követ gyűjti össze.
(A leírás a játék szabályából származik.) Lap teteje

 

Rummikub
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A Rummikub Számos a rablórömi játékhoz hasonlóan nagy logikai készséget igénylő játék.
A világ minden országában népszerű, mert minden forduló más és más.
Népszerűségét a háromévente megrendezett világbajnokság is jelzi, melyet több mint 30 ország részvételével rendeznek.
(Forrás: Piatnik.) Lap teteje

 

Ricochet Robots
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-10 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Ez a játék kevésbé hasonlít egy átlagos társasjátékra, inkább egy rejtvény. Emiatt lehetséges viszonylag sok játékossal is játszani. A játéktábla négy részből állítható össze, ami egy falakkal felszabdalt hatalmas termet hoz létre, illetve színkóddal ellátott célpontok is vannak a táblán. A táblára négy robot kerül. Minden körben, azaz minden rejtvénynél a megfelelő színű robotot kell a véletlenszerűen kiválasztott célponthoz eljuttatni. A trükk ebben az, hogy amint egy robot elindul az egyik irányba, addig nem áll meg, amíg nem ütközik falba vagy egy másik robotba. A játékosok egy olyan lépéssorozatot keresnek, amelyik a megfelelő robotot a legkevesebb lépésből mozgatja a célponthoz.
(A fordítás Centaur munkája.) Lap teteje

 

Rumis
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 15 perc

Az inkák kb. 500 évvel ezelőtt hatalmas kövekből csodás időtálló épületeket építettek. Ebben a játékban a játékosok az inka mesterek munkáját másolják kicsiben. A feladat pofon egyszerű, úgy kell építkeznünk, hogy a játék végén a mi építő köveinkből látsszon felül nézetben a legtöbb! Ez azonban távolról sem ilyen egyszerű. Komoly taktikázásra van szükség, és az sem hátrány ha jó a térlátásunk.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje


R-Öko
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb 20 perc

Valamikor, valahol egy nagyvárosban. A várost teljesen ellepi az illegálisan kihelyezett szemét. A játékosok a város szemétszállítására szerződnek. Az a játékos, akinek a
leghatékonyabban működő szemétszállító vállalata van, azé lesz a város szemétgyűj­tési monopóliuma. De vigyázat, a kukásautóknak van egy maximum terhelhetőségük  és ha több a szemét, akkor a felesleget csak illegálisan lehet lerakni, ami rontja a cég hírnevét és csökkenti bevételét.
(A fordítás hakansukur munkája)
Lap teteje


Rolit
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játék célja az, hogy az ellenfelet bezárjuk és golyóit lefoglaljuk úgy, hogy azokat színeinkre forgathassuk.
A játékot az nyeri, akinek a legtöbb saját színű golyója van.
(A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 

Relikt
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 40 perc

Álmodtál valaha arról, hogy egy elefánt hátán ülve keresztül utazol a sűrű dzsungeleken? Szúnyogok gyötörnek, izzadtság csorog a homlokodon, miközben vakmerő kalandokban veszel részt és a fáradozásaid jutalma az expedíció végén megszámlálhatatlanul sok drágakő? Ebben a játékban – némi képzelőerővel – mindez lehetségessé válik. A játékosok kincsvadászok szerepébe bújva a játék folyamán megpróbálják az értékes drágaköveket összegyűjteni, a megátkozott kincseket pedig rásózni a többi játkosra. A játék végén a legtöbb kincset összegyűjtő játékos nyeri a kincsvadászatot. (A fordítás Barbate munkája.) Lap teteje



Rúnamester
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

Sötét seregek gyülekeznek, ősi erők ébrednek, dermesztő árnyék vetül a földekre. Eljött a vész, az újjáéledő gonosz ideje. Eljött az ártatlanok és elesettek rettegésének ideje. Eljött a hősök ideje! A Rúnamester szörnyekben, veszélyekben és kincsekben gazdag, képzelt világában te és barátaid igazi hősökké válhattok. A birodalom csak arra vár, hogy felfedezzétek: látogassátok meg a Sirám-hegységet, merészkedjetek el a Suttogó-erdő fái közé, vásároljatok varázstárgyakat Örvénypart piacterén, vagy béreljetek törpe kísérőt Fagykapu városában! Ám bárhová vet is benneteket a szerencse, izgalmak várnak rátok és mert a játék alkalomról alkalomra változik, soha nem kell szembesülnötök kétszer ugyanazon kaland kihívásaival. A Rúnamester tábláján egyik küldetéstől a másikig haladó hősök útvonalát a játékosok különleges mozgáskockákkal dobva határozzák meg. A kalandok színhelyén kártyákat húzva fedezhetik fel az új és új csodákat, a következő legyőzendő ellenfelet. A kihívásokkal megbirkózó résztvevők jutalmul aranyat, tapasztalati pontokat és varázstárgyakat kapnak. Az idő múlásával, az újabb veszélyek felbukkanásával a hősök hatalma egyre növekszik, miáltal nem pusztán a világ, de a játék szabályait is képesek lesznek megváltoztatni. Ám a végső csata megvívójává, a játék győztesévé csak a legnagyobb hős válhat.
(A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.)
Lap teteje

 

Rettegés Arkhamban
A játék 12 éves kortól ajánlott 1-8 játékos részére. Játékidő: kb. 180 perc

1926-ot írunk, a viharos húszas évek csúcspontját. A cigarettafüstös zugkocsmákban hajnalig táncolnak a bakfisok, a csempészek jóvoltából patakokban folyik az alkohol. Amerika boldogan ünnepli annak a háborúnak a lezárását, amely véget vetett minden háborúnak. Arkham városára azonban sötét árnyék borul. A Mérhetetlen Vének, e megnevezhetetlen lények lesben állnak, meglapulnak a világok közti kapuknál, túl időn és téren. Ám e kapuk lassan megnyílnak, s ha nem sikerül őket idejében lezárni a Mérhetetlen Vének előtt, azok elpusz- títják gyanútlan világunkat. Csak egy maréknyi nyomozó szegül szembe az Arkhamot fenyegető iszonyattal. Vajon sikerrel járnak?
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Ra
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A játék az egyiptomi történelem 1500 évén ível keresztül. Minden játékos egy dinasztiát képvisel, mely dinasztiák egymással vetélkednek hírnévben és hatalomban. Melyik dinasztia adja a legtöbb fáraót? Melyik emelteti a legtöbb monumentumot? Melyik dinasztiák uralma alatt él bőségben egész Egyiptom, hála a Nílus áradásainak, és mely dinasztiák idején jelennek meg az új civilizációs vívmányok? Melyik dinasztia élvezi az istenek támogatását? Melyik dinasztia méltó leszármazottja Rának, a Napistennek?
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Razzia!
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Minden játékos egy bizonyos, igen tiszteletreméltó szakma egy-egy családfőjét személyesíti meg, és a játék három fordulójának mindegyikében pontosan három (három játékos esetén négy) csekkel rendelkezik. Ha a játékos sikeresen használja a pénzét, akkor különböző bűnténykártyákhoz juthat általa. A bűnténykártyákat a játékos elveszi az asztal közepéről és képpel felfelé maga elé fekteti őket - a családi vállalkozásába. A csekkek felhasználásával nem tanácsos túl sokáig várni, mert amint összegyűlik hét rendőr a tetthelyen, razzia következik és a forduló azonnal véget ér. A játékosok minden forduló végén pontokat kapnak a családi vállalkozásukban lévő bűnténykártyákért. Akinek három forduló után a legtöbb pontja van, az a győztes.
(A fordítás Adhemar munkája.) Lap teteje

 

Res Publica
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A játékosoknak egyesíteniük kell a különböző népcsoportok szétszóródott tagjait azért, hogy városokat alapítsanak, felfedezéseket tegyenek és Csodákat építsenek. A játékosok minden körben kártyákat cserélnek egymással annak érdekében, hogy összegyűjtsenek 5 egyforma nemzet-, vagy technológia kártyát, amikkel majd új várost, vagy Csodát hoznak létre - mivel ez a két dolog ér győzelmi pontot a játék végén.
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Rush hour (Nincs a BGG-en)
A játék 8 éves kortól ajánlott 1 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Mindenki találkozott már azzal a helyzettel, amikor a kereszteződésbe ragadó megakadályozza a keresztirányú forgalom közlekedését - szerencsétlen helyzetben teljesen befagyasztva a kereszteződést. Ebben a játékban lehetőség van megmenteni a forgalmat - át kell juttatni a piros autót az egyik oldalról a másikra. Azonban az autók nem tudnak oldalazni: csak előre hátra lehet mozgatni minden autót. Képes vagy-e feloldani a Dugót? (A fordítás PaYa munkája.) Lap teteje

 

Reiner Knizia's Decathlon
A játék 10 éves kortól ajánlott 1-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Tízpróba verseny kockákkal Reiner Knizia mestertől. A játék szabadon letölthető innen:
Reiner Knizia's honlap

(A leírás Artax munkája.) Lap teteje