Társasjátékok

( S )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Space Alerts
A játék 12 éves kortól ajánlott 1-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A Space Alert egy csapatos túlélő játék. A játékosok a felfedező hajó legénységének szerepét alakítják, akik a galaxis egy távoli szektorát vizsgálják. Az űrhajó automatikusan feltérképezi a szektort 10 perc alatt. A játékosok feladata mindössze annyi, hogy megvédjék a hajót, amíg a küldetés célja nem teljesül. Ha sikerül, a hajó értékes adatokkal tér vissza, ha nem... új legénységet kell találni. A Space Alert nem egy tipikus társasjáték. A játékosok nem egymás ellen küzdenek, hanem össze kell fogniuk, hogy megfeleljenek a játék kihívásaira, melynek nehézségét a játékosok választják meg. A nehezebb küldetések teljesítése szorosabb csapatmunkát igényel.
(A fordítás Nocadlee munkája.) Lap teteje

 

Starcraft
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 180 perc

A játék a híres számítógépes játék táblás változata. A három legveszélyesebb faj csap össze a galaxisért vívott harcban. Választhatod az ősi földről származó Terranokat, vagy az erős, pszionikus képességű, titokzatos Protossokat, de akár lehetsz a falánk, és rendkívül szapora Zergekkel is. Fajonként teljesen eltérő fejlődési út, különböző technológiák, fejlesztések, különleges képességek segítenek az évszázadok óta dúló harcban. (A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Shipyard
A játék 11 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

1870-ben járunk. Évszázadok óta a vitorlások uralták a tengereket, de most a gőzhajók kezdik átvenni az uralmat.
A hajóépítők új szerkezetekkel próbálkoznak, versengve a rangos Kék Szalagért, mely a leggyorsabb hajónak jár,
amely átszeli a Földközi-tengert. Törekvéseiket a nagyhatalmak kiemelt figyelemmel kísérik,
mivel minden birodalom ereje a kereskedelmi és katonai flottától függ. Gőzhajót üzemeltetni csupa izgalom.
Alapíts egy társaságot! Állítsd össze flottádat!
Mutasd meg a világnak, hogy a te hajóid a leggyorsabbak, a legbiztonságosabbak és a legjobbak!
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Stone Age
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb 60. perc

Minden kornak megvannak a maga különleges kihívásai. A kőkorszak a kezdetleges földművelésről, a hasznosítható nyersanyagok felhasználásáról és a kunyhóépítéséről ismert. A kereskedelem is fellendül, és az egyik civilizációs vívmányt a másik követi. De a hagyományos készségekre, mint pl. a vadászatra is, szükség van a törzs élelmiszerrel való ellátása érdekében. A játékosok feladata mindezen kihívásoknak megfelelni. Több út van természetesen a célig, így minden játékos a saját maga útján érheti el a célját. Találd meg az utad, és a végén kiderül, hogy az volt-e a helyes út! (A fordítás Dunda munkája.)
A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin második számában. Lap teteje


 

Sun, Sea & Sand
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb 50. perc

Egy kis idilli sziget partján élsz, melyet hirtelen felfedez a turisztikai ipar. Minden héten új turisták érkeznek a kikötőbe, tengert,
tengerpartot, kényelmet és sportolási lehetőségeket keresve. De a szigeten még nincs túl sok hotel és épület. Tehát…
Családoddal elkezdtek faházakat építeni a turisták elszállásolására, valamint látványosságokat, hogy hosszabb maradásra bírjátok őket. Ezek a
turisták bevételt hoznak, melyet üdülőtökbe újból befektethettek.
Tedd nyaralód a leglenyűgözőbbé, hogy magas értékeléseket kaphass az útikalauzokban.
(A fordítás X-ta munkája.)


Saba - Palast der Königin
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Egy nap Saba királynőjének udvarába hívnak. Mint az egyik tanácsadója, különlegesen fényűző palotát kell építened.
Zseniális módon kell alapanyagokkal ellátnod az építkezést, tökéletes palotát kell fejlesztened alabástromból
és ébenfából, és győzedelmeskedned a képzett ellenfelekkel szemben.
Mert csak a Királynő legjobb tanácsadója foglalhatja el helyét Saba királynője mellett, mint az új Nagyvezíre.
(A fordítás Paya munkája.) Lap teteje


Senet
A játék 6 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Ez egy kétszemélyes játék. A játékosok a táblán egymással versenyezve próbálják egymást legyőzni, valamint
bábuikat először levenni. Minden játékosnak 5 bábuja van, zöld illetve fehér színekben.
A bábuk mozgását a négy kétoldalú pálca dobásával fogjuk meghatározni.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje


Shadows over Camelot
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-7 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Sötét erők gyűlnek Camelot környékén. A játékosok a kerekasztal lovagjainak páncéljába bújnak. Mindenki egy közös célért harcol, megmenteni Camelotot a gonosz erők támadásától. A feladat nem könnyű, hiszen számtalan küldetésen és csatában kell helytállni a siker érdekében. S ha ez még nem lenne elég, a nemes lovagok közt lapul egy áruló, kinek kilétét homály fedi, hiszen látszólag ő is nemes lovagként küzd a többiek oldalán. Ám a valódi célja távolról sem nemes...
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje


Sator Arepo Tenet Opera Rotas
A játék 9 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A bűnösök vermében gondosan elrejtett antik könyvtár átkozott kötete, eretnek könyvei, a boszorkányságról és fekete mágiáról szóló értekezései, a Kabbalah kötetek, mind-mind furcsa és halott nyelveken íródtak. Minden könyvet a rituálék szigorú szabályai szerint, pontosan helyeztek el a veremben, megelőzve ezzel az elkerülésükből eredő káoszt. Az Őrt azzal bízták meg, hogy megállítsa az átkozott lelkek kiszabadulását – amivel folyamatosan próbálkoznak – oly módon, hogy állandóan járja a labirintust és így őrködik a könyvekben összegyűjtött erők felett, ily módon tartva zárva a feneketlen vermet. Csak az Őr ismeri a rituáék és a kötetek pontos helyzetét, minthogy ő az egyedüli személy, aki rendelkezik a „Sator” titkainak hozzáférésével.
SATOR AREPO TENET OPERA ROTAS a pecsét, ami az átkozott lelkek eltávozását megakadályozza...

De fogyóban az Őr ereje, és ezt érzik a bűnösök a veremben; az átkozottak leheletének segítségével lassacskán megpróbálják kiemelgetni a köteteket a labirintusból, melyek a „Sator”-t alkotják, hogy átjárót nyissanak a sok gonosz léleknek a mi világunkba.
Ezért az Őr négy Akolitája kapja a megbízást, hogy a labirintusban elmozgatott szent könyveket visszarakják a helyükre. Minden kötetben található egy kulcs, mely segítségével a „Sator” pár titkos szava értelmezhetővé válik, ezáltal vissza lehet szerezni a labirintus feletti irányítást. Az Őr kérésére az Akoliták megpróbálják megtalálni a szent könyveket, és ezzel hozzáférni a „Sator”-hoz. Aki először találja meg a négy Elveszett Könyvet, jutalmul átruházzák rá az új Őr szerepét. (A fordítás Szoffi munkája.) Lap teteje


Sherwood Forest
A játék 9 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

A sherwoodi erdőt rivális bandák ostromolják. Mindenki a legjobb szeretne lenni, az a vezető, aki egyesíti az összes bandát. De csak a legdicsőbb vezér győzedelmeskedhet, az, aki a legtöbb értéket gyűjti össze és adja a szegényeknek. A szükséges információ összegyűjtésével, új társak toborzásával és a rejtekhelyeden megbújva tervezd meg a rajtaütéseidet! Alakíts szövetségeket, hogy megtámadhasd az erősen őrzött aranyszállítmányokat és hogy elkerüld a seriffet! Az okos alkuk és a jól megtervezett rajtaütések segítségével Robin Hood örökösévé és a sherwoodi erdő új vezérévé válhatsz.
(A fordítás BZ munkája.) Lap teteje



Set Dobbelspel
A játék 9 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Cél a legtöbb pontot elérni SZETTek létrehozásával minden körben 3 kockát
lehelyezve a táblán lévő kockákhoz.
(A fordítás X-ta munkája.) Lap teteje

 

Santy Anno
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-8 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A Santy Anno egyik hírhedt kalóza vagy, a rettegett háromárbócos miatt veszélyes vizekké vált Karib-tengeren. A múlt éjszakai dorbézolás, és a sok rum miatt egy kis emlékezetkiesésed van, nem tudod, merre van a hajód, sőt azt sem, hogy ki a kapitányod! Hogy megoldjátok ezt az amúgy a kalózok életében szokásos problémát, a kalózcsapat új hagyományt vezet be: a fedélzetre érő első három fő lesz a kapitány és a két elsőtiszt. Aki túl későn érkezik, azt lefokozzátok hajósinassá és az út hátralevő részét padlósikálással tölti! Elég gyors és ügyes vagy, hogy elkerüld a kefe és vödör társaságát a kard és pisztoly helyett? (A fordítás Szoffi munkája.) Lap teteje

 

Starfarers of Catan
A játék 12 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

A harmadik évezred közepén, miután az emberiség gyarmatosította a Holdat és a Naprendszert, a Szaturnuszon egy ismeretlen kristályt találtak a tudósok, melynek segítségével lehetségessé vált a fénysebesség feletti utazás. Az első, naprendszerünkön kívüli Catani kolóniákat 2600-ban alapították. Nemsokkal ezután az emberiség kapcsolatot teremtett öt idegen fajjal: a Zöldek Népével, a Tudósokkal, a Kereskedőkkel, a Diplomatákkal és az Utazókkal. Megtudtuk, hogy valamennyiük békés szándékú, és hogy a galaxisban a rendet az Intergalaktikus Tanács tartja fenn, melybe az emberiséget is felvették 2700-ban. A növekvő népesség hatására új kolóniák alapítása vált szükségessé. Ezzel a feladattal négy csillagközi utazót bíztak meg. Emellett az utazóknak feladatuk kereskedelmi kapcsolatok létesítése a Galaktikus Tanács különböző fajaival, ami szintén nem kis feladat. Küldetésük elején az utazók még kaphatnak ellátmányt a Földről, de ahogy az idő telik és a távolság nő, már csak az újonnan gyarmatosított világok erőforrásaira támaszkodhatnak. Céljuk elérése érdekében maguknak kell új űrhajókat is építeniük. A küldetés elvégzését a Kalózok Galaktikus Konföderációja akadályozza, melynek tagjai fekete zászlók alatt hajózva vadásznak a békés utazókra, így a csillagközi utazóknak figyelniük kell arra, hogy ne csak hajójuk sebességét és rakterének nagyságát fejlesszék, de tűzerejét is. (A fordítás NocadLee munkája.) Lap teteje

 



Seeland
A játék 9 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb 45 perc

A 19. századi Hollandiában járunk. A játékosok szélmalmok építésével próbálnak minél értékesebb területeket foglalni, és
azokon különböző növényeket termeszteni. Az alapjáték rögtön 4 féle játékváltozatot kínál: az alapjátékot, mely gyorsan
elsajátítható és játszható; az alapjátékot egy kis kiegészítéssel a tapasztaltabb játékosoknak; taktikai játékot, melyet a
tábla hátoldalán játszhatunk; és egy továbbfejlesztett taktikai játékot a legnagyobb kihívást kedvelőknek.
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje




Snow Tails
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb 45 perc



Isten hozott az északi sarkkör havas vidékén, ahol bátor szánhajtók teszik próbára a képességüket és kitartásukat. A verseny
gyors és ádáz, és nem mindenki éri el a célszalagot. A huskyk csak egy fokozatot ismernek: a legnagyobb tempót. Pattanj fel a
szánra, kapaszkodj a gyeplőbe, a prémekbe, vagy amibe csak tudsz. Nem kell eszkimónak lenned,  hogy a versenyt megnyerd!
(A fordítás Valentin munkája.)
Lap teteje


Sternenschiff Catan
A játék 12 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Két Catan űrutazó a Tér-Idő-kontinuum-torzulás csapdájába esve egy ismeretlen galaxisban találja magát. Egyik sincs birtokában a visszatéréshez szükséges tudásnak, sem a megfelelő hajtóműveknek. Anyagi helyzetük is kritikus, a fedélzeten ugyanis csak némi áru található. A helyzet kilátástalannak tűnik, de az utolsó pillanatban találkoznak 4 idegen, de barátságosan viselkedő fajjal. A Bölcsek népe ellátja a két utazót a kellő mértékű Asztróval, a Zöldek népe egy-egy kolóniával, ami átsegítheti őket a kezdeti nehézségeken, a Kereskedők népe bevezeti őket a helyi szokásokba, és a Diplomaták népe kilátásba helyezi a hazatérés lehetőségét. Itt lépsz be a képbe, mint a 2 utazó egyike. Ha elég ügyes vagy, átvezeted a hajódat az idegen galaxis kihívásain, kolóniákat és kereskedelmi bázisokat alapítasz, és kiállhatsz kalózok ellen, hogy kiérdemeld felvételedet a Galaktikus Tanácsba.
(A fordítás Abgrundtief Böse munkája.) Lap teteje

 

Skybridge
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Építkezz az ég felé. A játékosok 2-3 emelet magas tömbök, és hidak segítségével építik közösen épületeiket.
A tornyok tulajdonjogát a rájuk helyezett tetők színe határozza meg.
De vigyázz a hidak szerepe nagyon fontos, hiszen néha ezek döntik el a játék kimenetelét.
Az nyer, akinek összesen magasabbak a tornyai.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Schildkrötenrennen
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

A teknős brekik ritkán sietnek - de néha mégis találnak okot egy kis versenyfutásra -
például a friss, zöld fejes saláta gyors elérése érdekében a kert másik végére. S mivel nem elég kitartóak,
gyakran megpróbálják a másik hátára felmászva egy kicsit cipeltetni magukat. Úgy tűnik, a nagy kavarodásban,
néha egy teknősbéka rossz irányba caplat - de ennek ellenére, végül is elsőként élvezheti az ízletes saláta leveleket.
(A fordítás ef munkája.) Lap teteje

 

Steam
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

Üdvözlünk a Steam világában! Csatlakozz az ipari kalandorok válogatott csapatához, akik vasúti báróknak nevezik magukat.
Vegyél hosszan elnyúló parcellákat, a termőföld minősége lényegtelen, és vasút építéssel gazdagodj.
Hívd ki a riválisaid, hogy civilizáljátok a vadont, a küldetésben összekössétek az embereket és ösztönözzétek a városok növekedését.
Az új kereskedelmi utak létrehozásával és az egyre erősebb mozdonyok fejlesztésével elhozod a haladást az emberiségnek.
Ügyesen használva a befektetéseket – és sok acélt és gőzt – szállíthatsz árukat messzi piacokra...
és ez kikövezi a jólétbe vezető utat.
(A fordítás Dunda munkája.) Lap teteje

 

Small Wolrd
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 80 perc

Small Worldben egyre szűkösebb a hely. Túl sok faj foglalja el földedet - azt a földet, melyet őseid hagytak rád örökül abban a reményben, hogy akkora birodalom születhessen, mely az egész világot képes uralni. Választhatsz egy fantasy fajt különleges képességgel kombinálva, majd annak egyedi jellegzetességével és képességével hódíthatod meg a környező területeket, halmozhatod a győzelmi érméket – általában a szomszéd gyengítése árán. A különböző területekre lehelyezett csapatokkal (fajlapkák) és a szomszédos régiók meghódításával minden egyes elfoglalt területért győzelmi érméket szerezhetsz köröd végén. Alkalmanként a fajod annyira elszaporodik (mint azok, amelyek már megsemmisültek!), hogy magukra kell hagynod őket, és keresni egy másik felvirágoztatásra várót. A győzelem kulcsa lesz ez, hogy ott tudod-e hagyni túlnépesedett népedet a többiek martalékául, egy újabb faj érdekében, melynek Small World uralmát adod a kezébe!
(A fordítás Szoffi munkája.) Lap teteje

 

Szuper farmer
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

Farmer vagy, egyre több a jószágod, szépen nő a hasznod! De vigyázz, minden terved meghiúsulhat, ha nem vagy elég óvatos! A környéken farkasok és rókák garázdálkodnak, könnyen lecsaphatnak a te állataidra is. Ha minden állatból legalább egyet be tudsz szerezni, szuperfarmer leszel! (A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 

Space Beans
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Az univerzum olyan hatalmas, mint egy... mint egy... mint egy végtelen nagyságú babföld! Intergalaktikus babkalmárok járják keresztül-kasul az univerzumot, mind az értékes űrbabokat kutatva. Az űrbabok földönkívüli lények, kiknek teste a babokra hajaz. A kalmárok számtalan fényévnyi utat tesznek meg, hogy megleljék ama babföldeket, hol még nem járt ember sosem, mert a megfelelő űrbabokat összegyűjtve óriási, galaktikus hasznot zsebelnek be. Végül a kalmárt, ki a legértékesebb űrbabokat gyűjti össze, a Babverzum urává koronázzák! (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Samurai
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Szamuráj. E szó évszázadokon keresztül rendíthetetlen bátorságot, minden körülmények közötti hűséget és belső harmóniát jelentett. Ez a név ma sem kevésbé tisztelt, a szamurájokról szóló mítoszok és legendák egyre népszerűbbek. A régi Japánban három szamuráj hatalom létezett: a parasztság, a papság és a nemesség. A szamurájjá váláshoz a három erő egyikének támogatását kellett elnyerni, de a másik két hatalommal is jó kapcsolatot kellett fenntartani. A játékban ezeket rizsföldek, Buddhák és sisakok jelképezik. A győzelemhez a játékosoknak a térképen úgy kell elhelyezniük egységeiket, hogy a városok és falvak körül többséget szerezve megszerezzék a rajtuk lévő figurákat.
(A fordítás Moonie munkája.)
A játékól részletesebb leírás található a TABULA magazin második számában,
valamint egy másik leirás található Adhemar Blogjában. Lap teteje

 

Saboteur
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-10 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A játékosok vagy a szorgos aranyásók bőrébe bújnak, és csákányt ragadva leereszkednek a hegyek tárnáiba, vagy pedig szabotőrökként akadályozzák és hátráltatják a többiek arany utáni kutatását. A két csapat tagjainak támogatniuk kell egymást - legalábbis miután kiderült, ki melyik csapatba tartozik. Az aranyásók akkor járnak sikerrel, ha eljutnak az aranyig; ekkor egymás között megosztoznak a leleten, a szabotőrök viszont csak a fogukat csikorgathatják. Ha azonban a szabotőrök győznek, őt osztoznak az aranyon, és az aranyásók üres zsebbel kulloghatnak el. Csak az osztozkodáskor derül ki, hogy ki kicsoda valójában. A végső győztes az a játékos, akinek három játék után a legtöbb aranya van. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

San Juan ( Artax házi készítésű magyarított verziója)
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Ez az építkezős kártyajáték a gyarmatosítás korában játszódik. A játékosok San Juan városában tevékenykedő vagyonos és köztiszteletben álló üzletemberek, nagybirtokosok, kik saját boldogulásukat presztizsük növekedésében mérik. Hírnevüket újabb és újabb épületek emelésével kívánják öregbíteni. A kártyajáték minden lapja egy-egy épületet ábrázol. Felépítve más és más képességekkel, tulajdonságokkal segítik tulajdonosukat, illetve különböző értékkel számítanak bele a játék végén történő pontozásba.
(A leírás Sünmadár munkája.) Lap teteje

 

Schotten Totten
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

A tavasz már érződik a levegőben a skót felföldeken. Békésen csiripelnek a madarak a legelő felett Észak-Hóttemeti és Dél-Hóttemeti falvai között. Egyszer csak vad csatakiáltás hallatszik délről és északról is, és pillanatokon belül a két falu legádázabb emberei néznek szembe egymással a legelőn. Skótdudával, botokkal és bunkókkal felfegyverkezve, vad elszántsággal készek a legelő határköveit birtokba venni. Mivel az olvadó hó minden évben elmozdítja egy kicsit a köveket, Dél-Hóttemeti és Észak- Hóttemeti lakói mindig tartanak attól, hogy értékes legelőrészek kerülnek utált szomszédaikhoz. Mindkét falu legjobb emberei hivatottak a saját föld megvédésére. A falu bölcsein a sor erős csapattá szervezni őket, hogy megnyerhessék az egyes határkövek feletti küzdelmet. Mindkét játékos a határkövek saját oldalán megpróbál erősebb csapatot összeszedni, mint a túlsó oldalon levők. Akinek sikerül három egymás melletti határkövet birtokba venni, vagy összesen ötöt, elfoglalhatja a legelőt és megnyeri a játékot.
(A leírás Szoffi munkája.) Lap teteje

 

Die Säulen der Erde
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 120 perc

Anglia, a 12. század eleje. Fülöpnek, Kingsbridge apátjának van egy álma: fel szeretné építtetni az ország legszebb katedrálisát. Ehhez a legkiválóbb építőmesterekre van szüksége. Az építőmesterek közösen dolgoznak a monumentális művön, habár mindegyikük arra törekedve, hogy munkásaival ő végezze a legtöbb munkát. Az építőmesterek tapasztalt mesterembereket alkalmaznak. A felbérelt munkások egy része a szükséges építőanyagok - kő, fa, homok - kitermelésén fáradozik; és ami még így is hiányzik, az az építőmesterek piacán beszerezhető. Mindazonáltal az építőmestereknek nem csupán a katedrális miatt fő a fejük. A király időről időre új adókat vet ki; bizony nem árt aranyat tartalékolni, mert különben... Meg amúgy is, célszerű a király kegyeibe férkőzni. Meglehet, ha jó kedvében van, biztosítja az építkezéshez szükséges fémeket. A püspöki audiencia sem rossz gondolat, mert az ő áldása megvédelmez a különféle hatalmak okozta károktól. A sors olykor kegyes az építőmesterekhez, olykor viszont hátráltatja a munkájukat. És persze a befolyásos személyek támogatása sem közömbös. Végül a hatalmas épület - a Föld oszlopai - felnyúlik egész a mennyekig. Ki dolgozott rajta a legtöbbet, kié lesz a legnagyobb dicsőség? Az a játékos győz, aki a leghatékonyabban használta fel aranyát, munkásait és idejét.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Sushizock im Gockelwok
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Nemcsak sült kukacból áll ám az élet! Willy Wing, a kócsag gondolta ezt, miután meglátogatta a Gackelwack csirkefarmot.
Hamar ki is főzte újító ötletét: Mostantól sushit eszünk! A menő tyúkok nagyon lelkesek a kibővült menüt látva!
Viszont a minőség még hagy némi kívánnivalót maga után. A gyors forrázás után következik a kritikus kérdés:
Hány szálkával tud megbirkózni a csirkegyomor? (A fordítás Kokix munkája.) Lap teteje

 

Sole Mio!
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Ebben az ízletes kártyajátékban a játékosok pizzakészítők bőrébe bújnak: felveszik a pincérektől a rendeléseket, a raktárból előveszik az összetevőket, majd mindent a sütőbe berakva megsütik a pizzát. Amikor a raktárból kifogynak az összetevők, a játékosok kinyitják a sütőt; ekkor kiderül, mely pizzák készültek el rendesen, és melyek nem. A hiányosan elkészült pizzák rendeléseit a játékosok visszaveszik, és azokkal a következő játékfordulóban újra próbát tehetnek.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Scream Machine
A játék 7 éves kortól ajánlott 3-6 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Itt a nyár, a vidámpark tulajdonosok versengenek a szórakozást kereső látogatók tömegeiért. Persze ez nem olyan egyszerű feladat, mert a látogatók különféle igényekkel érkeznek. Van aki a hullámvasutat szereti, van aki családias játékokat, megint más enni szeret és így a sok étteremmel ellátott helyeket részesíti előnyben, de akad olyan aki a vízi parkot kedveli, vagy kifejezetten a gyereknek tervezett vidámparkot. A döntés nem egyszerű, hiszen minden látványosságban nem lehetünk a legjobbak. Az nyer, aki a játék végéig a legtöbb látogatót fogadta a saját vidámparkjában.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje


Sivatag fiai
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb 60 perc

A „Sivatag fiai” játék Klaus Teuber a nagy sikerű „Catan Telepesi” játék szerzőjének újabb játéka.
A játékosok karavánjukkal tevegelnek a sivatagban, ahol oázisok feltárásával kincseket gyűjtenek és kereskednek, a lehető legtöbb pontot érő áruért.
(Forrás: Piatnik)
Lap teteje

 

Die Sieben Siegel
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Minden fordulóban mindenki kap 15 kártyát, és ki kell találnia, hogy ezekből mennyit és milyen színben fog ütni. Ha például Jenő úgy véli, hogy három sárga és két kék ütése lesz, akkor maga elé vesz három sárga és két kék pecsétet; a játék folyamán arra törekszik majd, hogy elveszítse e pecséteket. Ha a játék folyamán Jenő sárga ütést visz, egy sárga pecsétet visszarak az asztal közepére; ha kék ütést visz, kék pecsétet tesz vissza. Ha azonban elvisz egy zöld ütést, minthogy nincs zöld pecsétje, kénytelen maga elé venni egy fekete pecsétet. A forduló végén minden fekete pecsét három mínuszpontot ér. Ezenkívül minden, a játékosok előtt maradt színes (vagy épp fehér) pecsétért is mínuszpontok járnak. És mintha nem lenne épp elég a jövőbelátás gyakorlása, ott van még a gonosz szabotőr, akinek egyetlen célja, hogy tönkrezúzza a többiek terveit. Aki a játék végéig a legkevesebb mínuszpontot gyűjti össze, az lesz a győztes.
(A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

SeaSim
A játék 10 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A Cápák Tengerén (a Palantik Óceán egyik lagúnájában) két cápatörzs versenyez egymással: a sárga és a piros cápák. Mindkettő megpróbálja a lehető legtöbb fehér, szürke és barna halat megenni. (A fordítás Kokix munkája.) Lap teteje

 

Summertime
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Nyár, napsütés, strand és tenger - a nyári szabadságot most a játékasztalon találhatod meg! Mindkét játékos addig gyűjti az álomszerű részleteket tartalmazó kártyákat, míg elegendő összeillő motívum együtt nem lesz nála. Akkor aztán így tesszük le a lapokat: a nyugágy a hűsítő koktéllal együtt a medence mellé kerül és a pálmafa pedig a strandhoz - mindig úgy, hogy a kártyák pontjai a lehető legmagasabb értéket eredményezzék. Minél tökéletesebb a nyaralás helyszíne, annál nagyobb az esély a győzelemre - de vigyázat! Az ellenfélnek egészen más elképzelései vannak az álomnyaralásról és közben velünk együtt ő is alakítja a nyaralást.
(A fordítás B. Andi munkája.) Lap teteje

 

Szkarabeuszurak
A játék 12 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A Sötét Fáraó elbukott, és bukásával káosz köszöntött a birodalomra. A Nagy Folyó mentén mindenütt - a felső kataraktáktól az alső deltáig - Hekumet nemesi házai küzdenek egymással az ország feletti uralomért. Végül egyikük megszerzi majd a főhatalmat, és az egész birodalom urává válik - de vajon a te házad lesz ez vagy riválisodé? Reiner Knizia SZKARABEUSZURAK című kétszemélyes kártyajátékában a résztvevők Hekumet egy-egy nemesi házát irányítják. A házak vezetőjeként lényeik, erődítményeik és az istenek jóindulata segítségével törnek katonai, gazdasági és vallási hatalomra. A SZKARABEUSZURAK mindkét nemesi ház számára egy-egy pakli kártyát, valamint egy különleges bónuszpaklit tartalmaz. Ez utóbbi segítségével a játékosok megújíthatják, cserélhetik saját lapjaikat, ilyenformán minden játék más, mint az azt megelőző.
(A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

Submarine
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Merülj le a csodálatos óceánba tengeralattjáróiddal, ahol sokféle kincset zsákmányolhatsz. De sietned kell, mert ha valamelyik versenytársad hamarabb összegyűjt 12 fajta kincset, akkor megnyeri a játékot.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Stratego
A játék 8 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

A Stratego egy fergeteges stratégiai játék, melynek célja az ellenség zászlójának megszerzése. A csapatok felsorakoznak egymással szemben a harcmezőn. Két katona között a harc katonai rangjuk felfedésével történik. A csapatok megpróbálják zászlóikat biztonságba helyezni. Ennek érdekében bombákat és magasabb rangú katonákat helyezhetnek a zászló köré, de tehetik ezt az ellenség megtévesztésének céljából is. (A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 

St. Petersburg
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Barokk paloták, széles sugárutak és elegáns hidak: ez Szentpétervár. A cár 1703 május 16-án tette le az első ház alapkövét, ezután sorra nőttek ki a földből a fényűzőbbnél fényűzőbb épületek. Az ilyen épületek hoznak dicsőséget a nemességnek és győzelmi pontokat a játékosoknak. Azonban szükség van kereskedőkre is, akik a pompához szükséges pénzt szolgáltatják, különben az épületek üresek és kopárak lesznek. A sosem szűnő versenyben sokszor az ellenfél orra elől kell eloroznod a megfelelő kártyákat.
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

San Marco
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A játékosok arra törekednek, hogy Velence 6 kerületében nemeseik segítségével megszerezzék az uralmat, hogy amikor a dózse meglátogatja a városrészeket, a legtöbb pontot kapják. Ennek érdekében nemeseket helyezhetnek el a városrészekben, elűzhetik vagy megfutamíthatják az ellenséges nemeseket, hidakat építhetnek a csatorna fölé, hogy a dózse könnyebben elérhesse a játékos által uralt negyedeket.
(A leírás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Stonehenge
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Végy egy rakás játékalkatrészt, add oda 5 díjnyertes játéktervezőnek, és az eredményt publikáld. Így született a Stonehenge, amelyben 5 különféle játékot kapunk egyetlen dobozban:
A Fő Druida: Egy druida csoportot vezetsz az éves fődruida választás megnyeréséért. Hét druida testület szavaz ezen a választáson, és minden szavazat arra a játékosra kerül, akinek a legtöbb - mással nem megegyező számú - druidája van abban a testületben. A játék végén az a nyertes, akinek a legtöbb, de mással nem egyenlő számú szavazata van. Ez azt jelenti, hogy néha megpróbálsz nyerni a legtöbb testületben, és néha ez az utolsó dolog, amit szeretnél.
Stonehenge mágiája: Ti druidák vagytok, akik abban versengenek, hogy melyikük tudja megemelni Stonehenge szikláit, és így egy erős varázslatot létrehozni. A varázslat létrehozásához először meg kell fognod a tanoncaiddal a külső gyűrű hat kövét, ezzel megemelve egy trilithont, majd újabb hat kövét kell a külső gyűrűnek megfognod, hogy erőt kapjon a varázslatod.  Aki megnyer egy kihívást, az tanoncokat tesz a táblára, ebből többet is játszanak egy fordulóban. Egy kihívás a legnagyobb lappal nyerhető meg, és a többi játékos büntetést kap, ha csak nem voltak előre látóak.
Sziklatömbök árverése: Vevők vagytok, akik Stonehenge köveit jöttek megvenni. A cél 20 pontot szerezni a kövek vásárlásával.
Stonehenge szekerei: Egy szuperfelszerelt idegen szekér hajtója /vezetője/ vagy. A célod, hogy elsőként végigvezesd az első mezőtől a harmincasig. A többi játékos használhatja a telekinetikus sugarait, hogy feldöntse Stonehenge köveit, így torlaszolja el az útvonaladat, szóval nézz a kerekeid elé, nagymenő!
Arthur szellemlovagjai: Egy rég halott lovag vagy, aki arra törekszik, hogy szellem állapotát legmesszebb vigye a dicsőség sávon. A dicsőség sávon négy körön keresztül tudsz pontokat szerezni azzal, hogy neked van a legtöbb őröd a trilithonok körül. Minden alkalommal, amikor egy trilithon kártyát húz valaki a pakliból, mindenki egy harci körben találja magát, ahol a kártyái és a kardok segítségével erősítheti az őreit, és megsemmisítheti mások őreit a trilithonoknál. Aki a legtöbb dicsőséget szerzi, az lesz a nyertes.
(A fordítás Dunda munkája.)
A játékról részletesebb leírás olvasható PaYa blogjában. Lap teteje

 

Savannah Café
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

Gyermek játék!
A szavannán a hatalmas hőség miatt az állatok nagyon szomjasak. Naaaagyon szomjasak! Így hát azért folyik a verseny, hogy melyikük ér elsőnek a Szavanna Kávézóba egy frissítő italért. Hogy ki lesz az? A gyors, de mindig éhes gazella? A lusta oroszlán a hatalmas karmaival? Vagy a lassú, de félelmetes üvöltésű víziló? Ahhoz, hogy a játékosok még zárás előtt megszerezzék az utolsó italt nem kell más, csak néhány, az ellenféltől elcsent kártya, némi szerencse és pár trükk.
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje

 

Set
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-8 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Minden kártyán 1, 2 vagy 3 azonos ábra van, amelyek három különböző színűek, három különböző formájúak és három különböző mintázatúak lehetnek. Tizenkettő kártya van az asztalra kiterítve. Aki először fedez fel egy három kártyából álló szettet, az megkapja ezeket a kártyákat. Helyükre új kártyák kerülnek a pakliból, és a játék folytatódik. Egy szett három olyan kártyából áll, amelyek minden egyes tulajdonság alapján vagy azonosak vagy különbözőek. Például különböző színű, formájú, mintázatú, de azonos számú ábrát tartalmazó kártyák egy szettnek számítanak. Ha két kártyán lévő ábrák valamelyik tulajdonsága megegyezik, de a harmadik kártya ábrái nem ilyen tulajdonságúak, akkor ez nem számít szettnek.
(A fordítás Centaur munkája.) Lap teteje

 


Snorta!
A játék 8 éves kortól ajánlott 3-8 játékos részére. Játékidő: kb. 20 perc

A Snortában a játékosok gyorsan kijátsszák állatkártyáikat.
Akiknek megegyeznek a kártyáik, megpróbálják minél előbb utánozni a másik pajtájában lévő állat hangját.
Akinek először sikerül kijátszani minden kezében levő kártyát, megnyeri a Snortá-t!
(A fordítás Szoffi munkája.) Lap teteje


Solo
A játék 6 éves kortól ajánlott 2-10 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Mindenki nyolc kártyával kezd, az lesz a nyertes, aki először megszabadul a saját lapjaitól.
De ez nem olyan egyszerű, hiszen a különféle akciólapok rendesen meg tudják keverni a dolgokat.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

Speed
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-3 játékos részére. Játékidő: kb. 10 perc

Ebben a kétfős játékban valóban a gyorsaság számít, s ettől lesz igazán izgalmas. Nincs más teendő, mint két egyenlő részre osztani a paklit, s képpel lefelé az asztalra helyezni úgy, hogy a játékosok saját paklijukat könnyedén elérjék. A két felső lapot felcsapjuk, ezek lesznek a kezdő lapok. A játékosok kézbe veszik a legfelső 3-3 lapot a saját paklijukból, majd Rajt vezényszóra elindul a verseny, s mindketten egyszerre elkezdik sebesen lerakni lapjaikat. A kezdőlapok bármelyikére lehet tenni. A kézben levő lapok száma kevesebb lehet 3-nál, de több nem. Lehetőségünk van húzni a paklink tetejéről, vagy rakni valamelyik már lerakott lapra. Az nem számít, hogy előzőleg ki rakta le. Megengedett színre színt, számra számot, szimbólumra ugyanolyan szimbólumot tenni. Miközben pörögnek a lapok, a játék hevében olykor a levegőben is, előfordulhat, hogy mire letennéd a kiválasztott lapod, ellenfeled megelőz, s a sajátját teszi le. Gondolkodásra nincs idő, cselekedni kell! Az a játékos a futam nyertese, aki a leggyorsabban teszi le utolsó lapját. Készen állsz a versenyre?
( A leírást a MATE készítette.) Lap teteje

 

Sárkányvár
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-7 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Lovagok, sárkányok, ádáz ellenségek és kincsek. Ezek várnak rád, ha bemerészkedsz a sárkány várába. Mielőtt nekivágnál az útvesztőnek, hogy megtaláld az arany jogart, lovagodat érdemes jól felszerelni a városban. Vehetsz fegyvereket, élelmet, varázstárgyak. De elidőzhetsz a kocsmában is vagy jósnővel fürkésztetheted ki, milyen jövő vár rád. Miután mindent megszereztél a városban, amire szükséged lehet a kaland során, lépj be a sárkány útvesztőjébe és légy te az első, aki megtalálja az arany jogart.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje

 

San Gimignano
A játék 9 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

A játéktábla 3 különböző színű részre osztott, hatszög alakú mezőkből áll. A kiinduló 4 mezőt úgy kell letenni, hogy azonos színű kerületek ne érintkezzenek. Ez a szabály a játék során a későbbiekben lekerülő mezőkre is érvényes. A saját körében minden játékos leteheti egy jelzőjét valamelyik általa választott kerületre – azzal a megkötéssel, hogy egy kerületen maximum 2 jelző állhat. Ha egy játékosnak négy szomszédos, különböző színű kerületen áll jelzője, akkor letehet egy tornyot a négy rész valamelyikére. A későbbiekben ide már nem kerülhet jelző, sőt, ezt a kerületet további értékeléseknél sem lehet figyelembe venni. A játéknak akkor van vége, ha már nem lehet tornyot letenni, vagy, ha valamelyik játékos letette mind a 10 tornyát. A játékot az nyeri, aki a legtöbb tornyot tudta lehelyezni.
(A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje