Társasjátékok

( V )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Valdora
A játék 10 éves kortól ajánlott 3-5 játékos részére. Játékidő: kb. 60 perc

Valdora a csodás kincsek völgye. Minden kalandor itt keresi boldogságának kulcsát. Rengeteg drágakő és arany vár a vállalkozó szelleműekre. De az értékes kövekhez csak megfelelő felszerelés beszerzése után lehet hozzájutni. Azonban ahhoz, hogy a köveket értékesíteni is tudjuk szükség, lesz megbízólevelekre is. Ha egy adott kincsből megfelelő mennyiséget leszállítunk megbízóinknak, akkor idővel akár saját műhelyre tehetünk szert, ahol mesteremberek avatott keze által még értékesebbé tehetők a megszerzett kincsek.
(A leírás Artax munkája.) Lap teteje





Vanished Planet
A játék 8 éves kortól ajánlott 1-6 játékos részére. Játékidő: kb 60 perc

A Vanished Planet egy kooperatív társasjáték. Minden játékos együtt játszik, és vagy egy csapatként győz, vagy egy csapatként
veszít. Legfeljebb 6 fővel játszható, de akár egyedül is szembeszállhatunk a galaxist bekebelező sötétséggel.
A játék komplex stratégiát igényel, mely magába foglalja a hajók mozgatását, a nyersanyagok kezelését és a technológia
kiépítését, miközben próbáljuk lelassítani az anyabolygóink felé tartó lényt.
A játék nehézsége változtatható, ezzel élvezetessé téve azt a kezdőktől a profi játékosokig mindenki számára. A Vanished
Planet könnyűvé tehető ahhoz, hogy a felnőttek gyermekeikkel játszhassanak, de elég nehéz is lehet a legmazochistább játékosok
számára is.
A játék egy gazdagon részletezett történet köré épül, melyben egy sötét lény elnyeli a földet, majd növekvő karjai
anyabolygóink felé közelítenek és csak együttműködve leszünk képesek lassítani vagy akár legyőzni azt. 
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje


Vasco da Gama
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

A XV. században a Portugál Királyság által indított expedíciók legfőbb célja az Indiába
vezető út keresése volt. 1488-ban Bartolomeu Diaz ugyan megkerülte a Jóreménység fokát,
de csak 1498-ban Vasco da Gama volt az, aki első európaiként tengeren hajózva érte el
India legendás kikötőjét, Calicutot. Vasco da Gama e rendkívüli tettének következménye
lett, hogy Portugália az Európa és India közötti fűszerkereskedelem egyeduralkodójává vált.
(A fordítás hakansukur munkája.) Lap teteje


Volle Wolle
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-6 játékos részére. Játékidő: kb. 45 perc

Mióta Jacques, a birkanyíró főbiztos megkapta legújabb ajándékát, a ”Nyissz 2010” ollócsodát,
a kis birkák jobban félnek tőle, mint valaha. Állandóan nyírbálni akarná őket. Éppen ezért Roger,
a nyáj fő (o)kosa bejelentette, hogy mától minden birkának joga van megvédeni a kabátkáját.
Aki a legjobban szerepel a hazárdjátékban, megmentheti az irháját. Akinek viszont nem kedvez a szerencse,
az nem menekülhet a nyírás elől. Éljen a gyapjú! Engedd, hogy a gyapjú vezessen…
(A fordítás Szoffi munkája.)
Lap teteje

 

Villa Paletti
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Azon a vidéken, ahol a citrom virágzik, élt egyszer egy fiatal legény, akit barátai Palettinek hívtak. Palettinek mindig csak az járt a fejében, hogy megépítse a csodás légvárat, amit egyszer rég, még az ő hóbortos nagyapja elkezdett, de kellő dukát hiányában soha nem fejezte be. Paletti legénynek szintén nincs egy dukátja sem, viszont van egy zseniális elképzelése arról, hogy honnan lehet új oszlopokat szerezni. Mégpedig az alsó szintekről, hiszen ott olyan sok oszlop áll kihasználatlanul. Paletti legény zseniális ötlete a következő: az oszlopokat az alsó szintekről kiemeli, majd a legfelső szinten ismét felállítja és beépíti azokat. Kiváló Paletti! Kiáltják barátai és beindul a nagy építkezés. Így épül meg a merész Palota, a VILLA PALETTI. Csak a legújabb ásatásoknak köszönhetjük, hogy a város egyik építési remeke, a Villa Paletti ma mindenki számára hozzáférhető. A játékos elmerülhet a Paletti féle építészet mámorában. Lehet fiatal, idős, nagy vagy kicsi, akár diplomás építész. A mókás építmény dacolva a mérnöki számításokkal, végül is megépül és építészét megajándékozza az első saját légvár építésének élményével.
(A leírás a játék dobozáról-szabályából származik.) Lap teteje

 

Vom Kap bis Kairo
A játék 10 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

1850-ben a világ legtöbb országát már több száz kilométeres vasútvonal hálózta be. 20 évvel később már az Amerikai kontinenst is vasút szelte át. 1902-ben a Transz-Szibériai Expressz megszületésével Ázsia is lefedetté vált. Azonban az Afrikai kontinensen a Fokvárost és Kairót összekötő vonal még mindig hiányzott. A játékosok feladata, hogy 8 különböző Afrikai vidéken keresztül megépítsék saját vasútvonalukat, ezzel összekötve a két várost. (A fordítás Moonie munkája.) Lap teteje