Társasjátékok

( Y )

A,Á, B, C, D, E,É, F, G, H, I,Í, J, K, L, M, N,
O,Ó,Ö,Ő, P, Q, R, S, T, U,Ú,Ü,Ű, V, W, X, Y, Z, 0-9,
Lista

 

Yspahan
A játék 8 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 75 perc

1598. Yspahan [Iszfahán] a perzsa birodalom központja lett. A város a világ központjában kultúrális és gazgasági virágkorát éli. A szomszédos városok is szeretnének a környéken profitálni ebből a fejlődésből. Árukkal és drágakövekkel megrakodva karavánok indulnak a sivatagba, egy csodálatos jövő reményében. A játékosok kereskedők bőrébe bújnak, hogy az Yspahannal való kereskedelemmel foglalkozzanak. A sah felügyelője is a környékre jön, és ezt az alkalmat ki kell használniuk. A játékosok úgy szereznek pontokat, hogy az áruikat különböző boltokba viszik, karavánokra rakják vagy épületeket húznak fel. A játék végén a legtöbb pontot szerző játékos nyer.
(A fordítás Valentin munkája.) Lap teteje


Yamy
A játék 7 éves kortól ajánlott 2-5 játékos részére. Játékidő: kb 30 perc

96 gyönyörű, négyzet alakú kártyából kell különböző kombinációkat létrehoznunk, úgy mint a két pár, drill, sor, full house,
póker, stb. A kártyákból alkotott kombinációk után pontokat kapunk, ám ez nem ennyire egyszerű, mert sokszor nem marad elég
időnk a helyes kártyák megszerzésére, ha valamelyik játékostársunk előbb rákényszerít minket  kártyáink kiértékelésére. A
játék a jól ismert Yahtzee, a Römi és a Póker jegyeit hordozza magán.
(A fordítás X-ta munkája.)
Lap teteje

 

Yinsh
A játék 9 éves kortól ajánlott 2 játékos részére. Játékidő: kb. 30 perc

Sikerül meglelned a rendet a káoszban? A GIPF-projekt ötödik tagja.
Olykor az az ember benyomása, hogy a tábla merő káosz. Felsorakoztat pár korongot - s a következő szempillantásban színt váltanak! Minél több korong van a táblán, annál nehezebb megjósolni, mi fog történni. Ám ezzel együtt a lehetőségei javulnak. Csak ki kell várnia a megfelelő alkalmat, és ha ügyes, megleli a rendet a káoszban. (A fordítás Thaur munkája.) Lap teteje

 

Ys
A játék 12 éves kortól ajánlott 2-4 játékos részére. Játékidő: kb. 90 perc

Egyszer volt, hol nem volt... A játékosok Ys város kereskedőhercegeinek bőrébe bújnak. Az üzletkötőik hálózatát felhasználva, drágaköveket adnak és vesznek, és így hatalmukat növelelve pénzt keresnek (győzelmipont formájában). Az a játékos lesz a győztes, aki a játék végéig üzletkötőinek rafinált felhasználásával a legtöbb aranyat szerzi. Régmúlt korban Gradlon király lányának, Dahutnak felépíttette Ys pompás városát. Óriási tengeri gátak védték a várost a tajtékzó hullámoktól. Dahut úgy határozott, hogy Yst a leghatalmasabb hellyé teszi Bretagneban; ezért sárkányokat küldött ki, hogy ékszerekkel megrakodott hajókat ragadjanak el a nyílt tengerről…(A fordítás Valentin munkája.) Lap teteje